Rippen versus originele cd

Gestart door Rob46, november 13, 2015, 17:00:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maus

Lang leve de Philips zwengel arm loopwerken. Veel preciezer worden ze denk ik niet. Heeft geen simpel motortje met tand overbrenging..

EGT

Ja precies, want daar komt de vraag: wat voor CD speler wordt er mee vergeleken?

Bij de diverse audio shows waar ik wel eens heen ga, werd bij de best (in mijn oren uiteraard) klinkende systemen tot op heden altijd een CD speler als bron gebruikt!

Zelfs bij een Naim demo die in het teken stond van het presenteren van hun destijds nieuw streamer, klonk de ouwe vertrouwde CDX2 CD speler gewoon beter...

xander32

#32
... het oude vertrouwde, 'vervormde' cd geluid, vinden veel van ons mensen schijnbaar lekker :angel:.

Al zou/zal content bij streamen puur technisch gezien meer perfect worden weergegeven dan bij het spinnen van cd, wil dat niet automatisch zeggen dat het ook voor een ieder beter klinkt. Bij streamen versus vinyl is dat nog veel duidelijker.

De huidige 40-igers en ouder houden schijnbaar van (lees: zijn gewend geraakt aan/zijn groot geworden met) vervormingen. Zelf vind ik bijv. een stereo install. met dsp/eq steevast onnatuurlijk, synthetisch klinken, dat terwijl puur technisch gezien het geluid beter (minder vervormd) bij de luisteraar terecht zal komen ...


Maar ff terug on topic: onderwijl gaat mijn duidelijke voorkeur uit jaar het streamen, juist i.v.m. de door mij ervaren kwaliteit en ook het gemak.


Citaat van: EGT op februari 04, 2016, 00:18:40
Ja precies, want daar komt de vraag: wat voor CD speler wordt er mee vergeleken?

Bij de diverse audio shows waar ik wel eens heen ga, werd bij de best (in mijn oren uiteraard) klinkende systemen tot op heden altijd een CD speler als bron gebruikt!

Zelfs bij een Naim demo die in het teken stond van het presenteren van hun destijds nieuw streamer, klonk de ouwe vertrouwde CDX2 CD speler gewoon beter...

renes59

Wat is het begin van al die grote muziek bibliotheken/bestanden, hoe is de muziek daar ingezet, hoe komt men aan al die data. Hoe is die data beschikbaar?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Rippen van (sa)cd's en/of downloaden van content, al dan niet betaalt.

Paul

Zomaar een vraag ....  ?   Waarom ga je je cd,s rippen en moeilijk doen als je de cd zo in je speler kan afspelen ?

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op februari 07, 2016, 17:50:49
Zomaar een vraag ....  ?   Waarom ga je je cd,s rippen en moeilijk doen als je de cd zo in je speler kan afspelen ?
:gp: :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Omdat je aansluitend alle albums op je tablet voor je hebt staan, je door dat overzicht van albums heen kan wandelen vanuit de sweetspot, albums kan selecteren of (een mix van) losse tracks, omdat je dan kan genieten van minimaal gelijke kwaliteit en je onderwijl de handen vrij hebt om bv. enig leven in dit forum te houden  :-).


Citaat van: Paul op februari 07, 2016, 17:50:49
Zomaar een vraag ....  ?   Waarom ga je je cd,s rippen en moeilijk doen als je de cd zo in je speler kan afspelen ?

Paul

Citaat van: xander32 op februari 07, 2016, 18:34:02
Omdat je aansluitend alle albums op je tablet voor je hebt staan, je door dat overzicht van albums heen kan wandelen vanuit de sweetspot, albums kan selecteren of (een mix van) losse tracks, omdat je dan kan genieten van minimaal gelijke kwaliteit en je onderwijl de handen vrij hebt om bv. enig leven in dit forum te houden  :-).


Ben een laatbloeier zal over een aantal jaren nog eens kijken of je gelijk had.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op februari 07, 2016, 18:34:02
Omdat je aansluitend alle albums op je tablet voor je hebt staan, je door dat overzicht van albums heen kan wandelen vanuit de sweetspot, albums kan selecteren of (een mix van) losse tracks, omdat je dan kan genieten van minimaal gelijke kwaliteit en je onderwijl de handen vrij hebt om bv. enig leven in dit forum te houden  :-).
Ik heb niet een enige indruk dat ik als uitsluitende draaier iets mis. nonono

P.S. Misschien ben ik wel te conservatief voor de door jou geïmplementeerde veranderingen. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op februari 07, 2016, 19:01:30
Ik heb niet een enige indruk dat ik als uitsluitende draaier iets mis. nonono

P.S. Misschien ben ik wel te conservatief voor de door jou geïmplementeerde veranderingen. :wink:
:gp:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

#41
Citaat van: renes59 op februari 07, 2016, 17:18:56
Wat is het begin van al die grote muziek bibliotheken/bestanden, hoe is de muziek daar ingezet, hoe komt men aan al die data. Hoe is die data beschikbaar?
Ik bedoel waar haalt bv Spotify de data weg? Als dat van cd's komt luister je volgens mij naar de cd, zo ja waarom zou de kwaliteit dan beter worden?, tenminste dat dacht ik hier ergens in dit topic te lezen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

De uitleg waarom een ripp beter zou klinken dan het spinnen van het cdtje;

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13718.msg261707.html#msg261707


Citaat van: renes59 op februari 07, 2016, 19:30:52
Ik bedoel waar haalt bv Spotify de data weg? Als dat van cd's komt luister je volgens mij naar de cd, zo ja waarom zou de kwaliteit dan beter worden?, tenminste dat dacht ik hier ergens in dit topic te lezen.

renes59

Als er fouten zijn hoor je niets of hapert er in ieder geval iets maar beter klinken?, dat gaat er bij mij niet in.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.