Marantz PM-1xS1 of 2 of 3. Orienteren op nieuwe versterker

Gestart door SMarcel, oktober 29, 2015, 07:21:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

 :wink:


Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 08, 2015, 09:33:17
Die zijn toch zwart?



Citaat van: xander32 op november 08, 2015, 09:05:58
Complete set van PM & SA KI Pearl?



Citaat van: SMarcel op november 08, 2015, 08:38:17
Het zou zilver moeten zijn om bij mijn SA15S2 te matchen.

Misschien vandaag weer een stap dichter bij en wellicht een verrassende ontknoping. :yes:

Groeten,

Marcel

SMarcel

#46
Hallo Forummers,

Vanmiddag teruggekomen vanuit Limburg, we zijn in Beek geweest om daar een in nieuw staat verkerende Marantz PM KI Pearl 30th Anniversary op te halen. Nummer 329 van de 500 gemaakte.

Nu druk met het plaatsen in de set maar dit heeft nog wel tot gevolg dat de SA 15S2 in de verkoop/ruil gaat voor een SA KI Pearl uitvoering. Dan maar over naar compleet zwart in plaats van zilver.

Dus al met al toch nog iets heel moois geworden.

Groeten,
Marcel

radekker

CiteerAlles naar zijn waarde, dit is wel een koopje als het allemaal is hoe het lijkt te zijn. Wat ik niet snap is dat je een flinke aankoop doet (nieuw) en 2 maand later alweer je verlies neemt.

Het is zeker een koopje en ik doe het ook niet met plezier.
De PM-11S3 is een dijk van een versterker die er ook nog eens heel goed uitziet.
In mijn beleving, met mijn speakers en in mijn luisteromgeving vol steen en glas is het hoog net iets prominenter aanwezig dan bij mijn PM-15S2.
Misschien is het ook wel een kwestie van wennen of inspelen.
Ik heb echter besloten daar niet op te wachten en ga dus terug naar de 15S2.
Het aanbod staat nog steeds en ik heb liever dat de 11S3 naar een Marantz fan gaat dan naar een handelaar.
Had graag een fotootje toegevoegd maar dat lukt op de een of andere manier niet.
Hardware: KEF R900, Marantz PM-15S2, Arcam iRDAC, Squeezebox Touch, Raspberry Pi 2B with HiFiBerry Digi+, QNAP NAS.
Software: Squeezebox Server (on NAS), PiCorePlayer/RuneAudio (on Pi).

xander32

Nice, fraaie versterker. Indien die een gelijk karakter heeft als de bijbehorende (sa)cdp, dan met een duidelijk eigen sound. Die SA KI Pearl vonden wij destijds niets onder doen voor een SA11s2.


Citaat van: SMarcel op november 08, 2015, 15:45:51
Hallo Forummers,

Vanmiddag teruggekomen vanuit Limburg, we zijn in Beek geweest om daar een in nieuw staat verkerende Marantz PM KI Pearl 30th Anniversary op te halen. Nummer 329 van de 500 gemaakte.

Nu druk met het plaatsen in de set maar dit heeft nog wel tot gevolg dat de SA 15S2 in de verkoop/ruil gaat voor een SA KI Pearl uitvoering. Dan maar over naar compleet zwart in plaats van zilver.

Dus al met al toch nog iets heel moois geworden.

Groeten,
Marcel

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

QuattroNL

Citaat van: Marantzer op november 09, 2015, 13:19:58
Toevallig staat er nu een SA KI PEARL op MP vraagprijs 1250 euro.

http://link.marktplaats.nl/m983549166


Ook uit Beek dus dat kan geen toeval zijn.
Had je een mooie combideal kunnen maken 😄
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

arjan1312

Ook uit Beek dus dat kan geen toeval zijn.
Had je een mooie combideal kunnen maken 😄
[/quote]

Hij heeft ook nog een zeer jonge zwarte SA 11S3 te koop staan...

En nog wat andere hifi-apparaten. 
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

SMarcel

Is inderdaad dezelfde persoon, en ik heb voorgesteld om iets met inruil van mijn SA-15S2 maar daar was geen interesse voor.

Dus ben ik in afwachting van de verkoop van mijn SA-15S2 voordat ik kan overgaan tot een SA-KI Pearl.

Hopende dat ik de mijne eerder verkocht heb dan hij de zijne.

Groeten,

Marcel