Marantz PM-1xS1 of 2 of 3. Orienteren op nieuwe versterker

Gestart door SMarcel, oktober 29, 2015, 07:21:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

SMarcel

Jungson is verkocht! :yes:

Speel nu tijdelijk met mijn ook wel lekkere Audio Pro Stereo One setje.

En nu rustig gaan kijken naar een mooie PM-1xS2

Groeten,
Marcel

radekker

CiteerAls ik morgen mijn Jungson heb verkocht, ben ik in de markt voor de aanschaf van een PM-11S2 of PM-15S2.

In mijn zoektocht naar naar een optimale geluidservaring ga ik komend weekend luisteren naar een Hegel H160 en een Yamaha A-S2100.
Als één van beide versterkers overtuigend klinkt op de KEF's heb ik misschien een PM-11S3 Gold, met alles erop en eraan, van nog geen 2 maanden oud in de aanbieding.
Hardware: KEF R900, Marantz PM-15S2, Arcam iRDAC, Squeezebox Touch, Raspberry Pi 2B with HiFiBerry Digi+, QNAP NAS.
Software: Squeezebox Server (on NAS), PiCorePlayer/RuneAudio (on Pi).

arjan1312

Citaat van: radekker op november 03, 2015, 21:56:34
In mijn zoektocht naar naar een optimale geluidservaring ga ik komend weekend luisteren naar een Hegel H160 en een Yamaha A-S2100.

De Hegel H160 , de Yamaha A-S2100 én de Musical Fidelity M6(S)i stonden met de Marantz PM11 S3 op mijn shortlist afgelopen zomer. Zonder de ander te luisteren heb ik de Marantz besteld. Kwam doordat ik al Marantz had, wat IK goed vind matchen met mijn  Cantons. Hegel vond ik ook te afwijkend qua design. Bij de Yamaha vind ik de VU-meters wel een gave gimmick. Maar goed, die heb ik niet beluisterd. Geen spijt, want ik ben uitermate tevreden met wat ik nu heb. Of ik mezelf te kort heb gedaan, zal ik (voorlopig) nooit te weten komen.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

xander32

Die 2100 (en nog beter de 3000-serie) vind ik echte beauty`s, gave bakken :yes:. En met de Yamaha kwaliteit zit het ook wel goed.

Crooijmaster

om nog even in te haken op de opmerking van xander32 <> radekker.

Ik had ook een overdreven S-klank in mijn (vorige) speakers icm met een SR-73 receiver.
Op een avondje met een PM14 aan dezelfde speakers was de S weg en de bass beter. (exact wat Xander32 beschrijft). controle over de drivers is key.

uiteindelijk blijft het een kwestie van smaak wat 'beter' is, maar een pm11s3 die slechter klinkt dan een pm15s2 vind ik moeilijk te geloven. Een andere klank geloof ik wel, maar als minder je benchmark is het imho tijd om de benchmark te vervangen.

Zou graag een bod doen op die PM11S3, maar hier komt alleen zwart in huis en moeder de vrouw is nog best gevaarlijk met een deegroller als ik nu alweer een andere versterker wil kopen ;-)

Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

SMarcel

Volgende item in dit hoofdstuk.

Hoe verhoudt een Marantz PM KI Pearl zich t.o.v. een S15S2 of S14S1??

Groeten,

Marcel



radekker

#38
Ik heb hier een spiksplinternieuwe PM-11S3 (gold) te koop gezet.
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=30174.0
Hardware: KEF R900, Marantz PM-15S2, Arcam iRDAC, Squeezebox Touch, Raspberry Pi 2B with HiFiBerry Digi+, QNAP NAS.
Software: Squeezebox Server (on NAS), PiCorePlayer/RuneAudio (on Pi).

DansaN


Citaat van: radekker op november 07, 2015, 21:33:57
Ik heb hier een spiksplinternieuwe PM-11S3 (gold) te koop gezet.
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=30174.0
Als een PM11S2 van EUR 1650,- iets boven budget is, vermoed ik dat een PM11S3 voor EUR 2250,- zeker ruim boven budget is...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

arjan1312

PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

pameijer

Citaat van: DansaN op november 07, 2015, 21:47:52
Als een PM11S2 van EUR 1650,- iets boven budget is, vermoed ik dat een PM11S3 voor EUR 2250,- zeker ruim boven budget is...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Alles naar zijn waarde, dit is wel een koopje als het allemaal is hoe het lijkt te zijn. Wat ik niet snap is dat je een flinke aankoop doet (nieuw) en 2 maand later alweer je verlies neemt.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SMarcel

Het zou zilver moeten zijn om bij mijn SA15S2 te matchen.

Misschien vandaag weer een stap dichter bij en wellicht een verrassende ontknoping. :yes:

Groeten,

Marcel

xander32

Complete set van PM & SA KI Pearl?

Citaat van: SMarcel op november 08, 2015, 08:38:17
Het zou zilver moeten zijn om bij mijn SA15S2 te matchen.

Misschien vandaag weer een stap dichter bij en wellicht een verrassende ontknoping. :yes:

Groeten,

Marcel

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.