Beste Forummers,
Ik ben mij (te) langzaam aan het voorbereiden op een (voor mij) nieuwe versterker. Ik heb mijn Jungson te koop staan en ben voornemend om over te stappen naar de Marantz PM-serie en dan met name als aanvulling op mijn Marantz SA-15S2.
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de PM-11S serie omdat deze de mogelijkheid heeft om te Bi-Wiren.
Ik heb een lijstje gemaakt met veel modellen uit die reeks, PM-11S1, PM-11S2, PM-11S3, PM-14S1, PM-14S1 SE, PM-15S1, PM-15S2, PM-15S2 LE en dan heb je ook nog de PM-KI Pearl.
Nou, probeer daar maar eens uit te komen, ze zullen elkaar in kwaliteit niet al te veel ontlopen, de meeste Marantz principes zijn in deze modellen toegepast. Mijn eerste keus zou zijn de PM-11S2 en dan de PM-15S2. Vraag me niet waarom maar dat is iets wat mijn gevoel ingeeft.
Wat voor mij bepalend is voor de aanschaf (naast de voorkeur) is het model, de leeftijd, de prijs en de staat waarin deze verkeerd. En natuurlijk of mijn Jungson dan al verkocht is.
Wat mij opvalt is dat de prijzen op internet gigantisch uit elkaar liggen en bijvoorbeeld een 11S1 uitvoering duurder is dan een 11S2 in een gelijkwaardige staat. En dat geld voor alle PM-xx modellen in de markt. Het zal dan ook een leuke zoektocht gaan worden om tot een zo goed mogelijke deal te komen. Kijk zelfs ver over de Duitse grens want daar is meestal het aanbod wat ruimer en dan wagen we er maar een leuk ritje aan. Maar ik heb geen haast en moet eerst mijn Jungson verkopen.
Waarom ik dit topic start is om wat meer inzicht te krijgen in de onderlinge verschillen en hoop daar van jullie wat meer input uit te krijgen.
Zo, ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Marcel
PS: Ik zie nu pas dat er al veel over de PM-1x serie op het forum staat, maar ik ben niet zo'n lezer en erg lui dus doe ik het op deze wijze.