Iemand al ervaring met de PM7005? En graag advies...

Gestart door Reb, augustus 19, 2015, 22:53:41

Vorige topic - Volgende topic

Reb

Na jarenlang met een slechte surround set gezeten te hebben, ben ik langzaam aan bezig weer een beetje behoorlijk geluid in huis te halen. Het verbaasde mij dat ik zelfs oprecht ontroerd raakte bij het horen van een mooi helder geluid in mijn eigen huiskamer!

Ik ben begonnen met de aanschaf van een paar speakers,de JBL Studio 530, niet moeders mooiste, maar ik vond deze in vergelijking met de b&w 685s2 die ik eigenlijk wilde aanschaffen zoveel helderder dat ik het uiterlijk maar voor lief heb genomen.

De bron van mijn muziek is voornamelijk flac die ik afspeel via een raspberry (met hifiberry) die aangesloten is op mijn huidige versterker.

Mijn huidige versterker is een oude Sony, str-de515, die ik wil vervangen door een nieuwe. En zo kom ik bij mijn vraag, ik heb mijn oog een beetje laten vallen op de pm7005, maar ik kan daar niet heel veel reviews over vinden.

Heeft iemand hier op het forum er ervaring mee?

Past deze versterker ook bij mijn speakers?

Of kan ik wellicht beter voor een tweedehands gaan, en zo ja welke?
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

Barre72

Met de PM7005 heb ik nog geen ervaring, wel met zijn voorganger de PM7004.  Die doet het erg goed met mijn Monitor Audio RX6 speakers.  Er zitten hier nog wel meer (tevreden) PM7004 gebruikers.
Beste dat je kan doen is je speakers aan een PM7005 hangen en luisteren maar ...

De Raspberry met HiFiBerry, gebruik je daar de DAC(+) of de Digi versie van ?  Hoe stuur je dit aan (Kodi en Kodi remote - Kore) ?
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

sjoek

Citaat van: Barre72 op augustus 20, 2015, 10:52:58
Met de PM7005 heb ik nog geen ervaring, wel met zijn voorganger de PM7004.  Die doet het erg goed met mijn Monitor Audio RX6 speakers.  Er zitten hier nog wel meer (tevreden) PM7004 gebruikers.
Beste dat je kan doen is je speakers aan een PM7005 hangen en luisteren maar ...

De Raspberry met HiFiBerry, gebruik je daar de DAC(+) of de Digi versie van ?  Hoe stuur je dit aan (Kodi en Kodi remote - Kore) ?

:gp:  hier ook zeer tevreden met de pm7004. En wat barre72 ook al zegt. Zelf beluisteren. Dat blijft toch de beste manier om te kijken of het wat voor jou is of niet.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Peter Kudelstaart

Hier nog een zeer tevreden PM7004 gebruiker (ook zeer tevreden met de PM7003 trouwens). Voordeel van de 7004 is dat die meer vermogen heeft dan de PM7005. Niet dat de 7005 niet sterk genoeg is voor jouw speakers hoor. Maar als je al een goede dac hebt dan heb je eigenlijk geen 7005 nodig. Een PM7003 of 7004 is dan een veel voordeliger optie. Wel ben je dan natuurlijk afhankelijk van de tweedehands markt. Misschien dat je kan testen welke dac beter is, die van de PM7005 of die van de Hifiberry.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Reb

Dank voor jullie reacties, ik ga eens kijken wat het prijsverschil is met een PM7004. Ik moet mijn vrouw namelijk ook nog overtuigen...

DAC van de PM7005, heb ik voor mijn gevoel niet nodig, juist vanwege die hifiberry. Ik heb de DAC+ versie en alle muziek staat op een harde schijf die aangesloten is op de raspberry (met Openelec), muziek én films start ik met kodi via de tablet of mijn telefoon, werkt erg handig. Ik vraag mij alleen af of de harde schijf rechtstreeks op de versterker niet nog mooier wordt, maar dan moet het wel de 7005 worden....

Ik laat nog wel weten wat het geworden is!

sjoek

De harde schijf direct op de pm7005? Hoe bedoel je dat? Als je namelijk de hd usb direct in de pm7005 steekt hoe wil je dan muziek selecteren?

Reb

redface
Goed punt, ik las USB aansluiting maar je hebt inderdaad geen selectiemogelijkheid...

Dan kan ik in ieder geval die raspberry blijven gebruiken, vond het eerlijk gezegd al jammer om er afscheid van te moeten nemen.

Matt

Ik heb het kleinste broertje in huis, de PM5005 icm Dali zensor 3 speakers.
Héél tevreden over, zowel de versterker als de speakers.

Muziek staat hier niet overdreven luid en de ruimte is niet zo groot.
Nog geen enkele moment spijt van mijn keuze, en ik loop nergens te korten.

Greetz
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

sjoek

Citaat van: Reb op augustus 20, 2015, 18:39:14
redface
Goed punt, ik las USB aansluiting maar je hebt inderdaad geen selectiemogelijkheid...

Dan kan ik in ieder geval die raspberry blijven gebruiken, vond het eerlijk gezegd al jammer om er afscheid van te moeten nemen.

Dacht al vraag het maar voor de zekerheid.  Maar dit zijn de enige versterkers waar je naar kijkt?

Reb

Ik ben eigenlijk op zoek naar gewoon een goede versterker, geen poespas, gewoon goed geluid. Daarnaast lees ik hier toch wel vaak dat oudere versterkers gereviseerd moeten worden, dus ook niet al te oud.

Qua merk, dit zou mijn eerste Marantz worden. Lees hele goede berichten over dit merk, maar goed, ik geloof niet dat iemand dat op dit forum gaat ontkennen.

Ik heb gehoord dat hoorn speakers graag wat extra vermogen krijgen van een versterker, dus dat wil ik ook graag. Ik zie dat de pm5005 40watt heeft, zou dat voldoende zijn voor mijn 125watt bij 6 ohm JBL Studio 530? Scheelt wel in prijs en dat scheelt wel, aangezien mijn vrouw nog steeds niet overtuigd is dat een nieuwe versterker écht nodig is :-). De muziek hoeft niet echt hard te kunnen, ik wil gewoon aangenaam kunnen luisteren, het niveau waarbij het lekker wijn drinken is...

Ik heb net nog wel op marktplaats gekeken voor een surround, maar ik heb toch steeds het idee dat ik dan voor een hoop extra's betaal waar ik toch geen gebruik van ga maken.

sjoek

Dat marantz een goed merk is zal idd niemand hier tegenspreken denk ik. Op zich denk ik dat een pm5004/5 ook wel met de speakers uit de voeten kan. Je hebt ook nog de pm6004/5. Maar voor gewoon een goed stukje geluid in een normaal formaat kamer op een normaal volume is een pm5004/5 een hele leuke versterker. Heb hem hier zelf in mijn "mancave" staan en doet zijn werk perfect.

Matt

Ik weet niet hoe groot de kamer is waar de set komt te staan en/of welke regio je woonachtig bent.

Hier staat de set in een kamer van 2,80m x 5m40
Indien het te vergelijken valt mag je altijd eens  naar het volume komen luisteren HB

Greetz

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Frederik

M'n buurman heeft de PM6004 op Speaker&Co PL 105mk III. Waanzinnige versterker die mijn PM7004 op Limnis speakers evenaart. Een PM5005 geeft veel minder details, vooral van belang bij zacht spelen.
Hard bonken is voor geen enkele moderne versterker een probleem.
Bedenk: om twee keer zo veel volume te krijgen is het kwadraat van het aantal watts nodig.

WilliamB

Ik ben in bezit van de PM5004 en de PM7004. Beide zijn goede versterkers, en zijn soms te koop voor een mooie prijs via mp.
Veel succes  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Citaat van: Reb op augustus 20, 2015, 22:45:28
Ik ben eigenlijk op zoek naar gewoon een goede versterker, geen poespas, gewoon goed geluid. Daarnaast lees ik hier toch wel vaak dat oudere versterkers gereviseerd moeten worden, dus ook niet al te oud.

Qua merk, dit zou mijn eerste Marantz worden. Lees hele goede berichten over dit merk, maar goed, ik geloof niet dat iemand dat op dit forum gaat ontkennen.

Ik heb gehoord dat hoorn speakers graag wat extra vermogen krijgen van een versterker, dus dat wil ik ook graag. Ik zie dat de pm5005 40watt heeft, zou dat voldoende zijn voor mijn 125watt bij 6 ohm JBL Studio 530? Scheelt wel in prijs en dat scheelt wel, aangezien mijn vrouw nog steeds niet overtuigd is dat een nieuwe versterker écht nodig is :-). De muziek hoeft niet echt hard te kunnen, ik wil gewoon aangenaam kunnen luisteren, het niveau waarbij het lekker wijn drinken is...

Ik heb net nog wel op marktplaats gekeken voor een surround, maar ik heb toch steeds het idee dat ik dan voor een hoop extra's betaal waar ik toch geen gebruik van ga maken.

5005 is niet wat je zoekt  :no:

Zou zeggen kopen :)    http://www.correct.nl/artikel/Marantz_PM7005_art531086.php   zowel in zwart als zilver