Iemand al ervaring met de PM7005? En graag advies...

Gestart door Reb, augustus 19, 2015, 22:53:41

Vorige topic - Volgende topic

Reb

Matt, bedankt voor je aanbod om te mogen luisteren, maar de versterker komt bij mij in de huiskamer. Ik geloof echter graag dat er flink power in zit! btw, die Dali's van jou hebben mij destijds overtuigd om voor boekenplank speakers te gaan, daarvoor heb ik nooit geloofd dat er uit kleine speakers mooi geluid kon komen.

Ik ben er overigens inmiddels al uit, het is de PM7005 geworden, vanmiddag wordt ie bezorgd. Ik kan niet wachten...

Dank voor al jullie adviezen!
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

sjoek

Super zal vast een goede keus zijn. Veel plezier er van. :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Peter Kudelstaart

...en laat ons weten hoe hij bevalt. Een hoor je verschil tussen de dac van je Hifiberry en die van de Marantz?

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Reb

Eindelijk heb ik de tijd om te laten weten hoe de aankoop bevallen is en het zal jullie niet verbazen, het is geweldig!

Zoals gezegd, ik heb erg getwijfeld tussen de pm5005 en de pm7005. Het feit dat ik de 7005 plots voor nog geen 500 euro voorbij zag komen was voor mij de reden om hem gelijk te bestellen (vgl, bij Correct die normaal scherp prijst (en mijn favoriete winkel want goede service) was die 899...). Ik gok op een foutje in de prijs, dag later was de 7005 weer een stuk duurder :yes:

Zonder al te audiofiel te willen klinken, het geluid is in vergelijking met mijn oude sony str-de515 een stuk ruimtelijker en helderder. Nb, mijn Sony was ook niet slecht, maar ik geniet veel meer van de muziek, alsof de muziekinstumenten uit elkaar getrokken zijn, meer diepte. Ik heb de versterker nog niet voluit kunnen draaien, maar er zit voldoende power in. De combinatie met de JBL Studio 530 vind ik geweldig.

Ik heb de versterker nu geprobeerd met de rasp/hifiberry analoog naar de versteker, dit is ronduit top. Ik wil nog een keer een vergelijking maken met de ingebouwde DAC van de pm7005. Indien intresse zal ik daar een testverslag van maken, Burr Brown vs Cirrus Logic!

Daarnaast heb ik bij de kringloop voor een tientje een Sony Tuner gekocht, gewoon mooi geluid, maar het blijft radio, daar ga ik geen geld aan besteden.

Mijn TV heeft geen rca uitgang, daarom in eerste instantie via de koptelefoonuitgang aangesloten. Dit was voorheen behelpen en dat blijft behelpen, maar gelukkig heeft mijn nieuwe versterker een optische ingang, zodat ik gebruik kon maken van een Toslink. Met een kabeltje van ik geloof 2,99 van action perfect geluid.

Als ik echt wil genieten van muziek dan gebruik ik de raspberry waar een harde schijf op aangesloten is. Ik denk dat er nog een kleine verbetering mogelijk is door het geluid digitaal door te geven aan de versterker, maar daar heb ik een andere hifiberry voor nodig.  Tzt wil ik dat nog wel een keer uitproberen, voorlopig geniet ik nog meer dan voldoende.

Ander project waar ik aan zit te denken is om de rasberry te verstoppen in een kapotte tuner/cd-speler o.i.d. Deze ligt nu los met allerlei kabels in een kastje, maar dat kan natuurlijk mooier. Kringloop en marktplaats een beetje in de gaten houden of er iets voorbij komt dat qua vormgeving past bij de Marantz, binnenwerk eruit, raspberry erin en ik ben klaar!
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

lo

Mooie aankoop voor een heeeeeele mooie prijs  pompom
Wij zijn benieuwd naar en lezen graag je vervolg verhalen, misschien is het een idee dat je een eigen set topic aanmaakt waarin je alles van en over je set kwijt kunt.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Mooi dat het goed bevalt :yes: en wat betreft dac vergelijken lijkt me leuk om te lezen of er verschil in zit.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop, ik ben benieuwd naar je vergelijk "DAC"
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3