De Set van Matt

Gestart door Matt, juli 01, 2015, 18:17:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Zep

Zeg Matt....je houdt ons wel lang in spanning he?  :-P

Ben je al iets wijzer geworden in de tussentijd?  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Sorry, nog niet de tijd gevonden.
Ik hoop morgenmiddag maar ik vrees er voor...
Heb veel werk. Gisteren en vandaag tip ik net niet de 30 uren.

Ben blij dat september bijna voorbij is  :-o wist dat het geen leuke maand ging zijn  :schater:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Matt

Gisteren ben ik eens kunnen langsgaan bij Widescreenaudio.
Niet om naar de versterker te gaan luisteren, er was een Naim sessie.

Met de Naim statement serie en TAD Reference speakers.
Daarna nog wat kunnen napraten en vergelijken tussen vinyl, cd en streaming. Natuurlijk moet je wel over dezelfde mastering beschikken en dat was niet altijd het geval.
Of het was een andere opname of de vinyl was niet meer in goede staat.

Wel was het -voor mij  :angel: -duidelijk dat als je over een goede opname en persing beschikt het toch levendiger, "echter" overkwam met vinyl. Was de streaming slecht? Zeker niet  :-D maar vinyl had net dat ietsje meer, wel moet je er een hoop gedoe bijnemen en blijft streamen veel gebruiksvriendelijke  :yes:

Voor mij een reden om bij vinyl te blijven, maar waarschijnlijk enkel voor de albums die voor mij bij de top behoren. De rest zal ik toch digitaal houden.
Ben er nog niet aan uit of ik ze digitaal ga aankopen of een abo neem bij Tidal of dergelijke dienst.
Waarschijnlijk word het een combinatie. De digitale bibliotheek wil ik ook rechtstreek aansluiten op de DAC.
Dus niet via een pc of nas over het netwerk, maar wel een USB flash of externe harde schijf.
Ook ben ik er sinds gisteren van overtuigd om niet meer te investeren in een cd-speler of collectie.

Dus de zoektocht gaat door,...
Versterker
streamer/DAC
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Erg herkenbaar Matt; ik heb het genoegen gehad om tijdens een aantal M&G's albums op vinyl en cd dan wel als stream mogen te beluisteren en te vergelijken en veelal klonk het album vanaf vinyl het meest vloeiend, het meest natuurlijk.

Zep

Citaat van: Matt op oktober 10, 2016, 17:56:02
met de Naim statement serie en TAD Reference speakers.

Dus de zoektocht gaat door,...
Versterker
streamer/DAC

Je bent zeker ook al aan het sparen voor de Naim statement en de TAD Reference?  :-P
Hoe klonk dat overigens?

Ben benieuwd naar je keuze in versterker/dac/streamer  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Vinyl blijft het mooiste.... maarja soms wint gemak van kwaliteit :angel:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

bramdg

Citaat van: sjoek op oktober 10, 2016, 19:46:41
Vinyl blijft het mooiste.... maarja soms wint gemak van kwaliteit :angel:

Ja klopt zeker ...ken dat ook  clown1

Al meermaals op de site Widescreenaudio terechtgekomen maar nog niet langsgegaan.....en zo ver is dat nu echt niet.


Blijkbaar moet dit wel eens de moeite zijn als ik zo de showroom foto's bekijkt  :kwijl:
Leuke sfeer lijkt me ook.....

We moeten er toch eens werk van maken ook om iets af te spreken om samen te komen waar we maanden geleden eens aan gedacht hebben...




PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Matt

Citaat van: xander32 op oktober 10, 2016, 19:14:15
Erg herkenbaar Matt; ik heb het genoegen gehad om tijdens een aantal M&G's albums op vinyl en cd dan wel als stream mogen te beluisteren en te vergelijken en veelal klonk het album vanaf vinyl het meest vloeiend, het meest natuurlijk.

Voor mij was het echt de eerste keer dat het verschil zo duidelijk was, vooral de albums van dezelfde mastering maar op verschillende bronnen was daarbij een grote hulp. Ben blij dat dit een bekend punt is in de hobby en het niet tussen de oren zit bij mij  :-D


Citaat van: Zep op oktober 10, 2016, 19:33:56
Je bent zeker ook al aan het sparen voor de Naim statement en de TAD Reference?  :-P
Hoe klonk dat overigens?

Ben benieuwd naar je keuze in versterker/dac/streamer  :yes:

Goh, ik denk het niet. Ik heb er ook de TAD Compact Evolution One gehoord, aangestuurd door de 500series van NAIM.
Als je dan ziet wat de meerkost is - €175000 voor de statement tov €50000 voor de 500 serie's en €80000 voor de reference tov €20000 voor de compact - geef mij dan maar de 500 series  :-D
Die TAD compact is trouwens ook een fantastische monitor  :kwijl: :kwijl:

Ja, wat kan ik daar over zeggen, niks verkeerd in ieder geval. Ik kan er verder niks op aanmerken juist dat ik er zelf nooit de bom geld zou voor betalen. Het is echt alsof je naar een concert zit te luisteren, je moet enkel je ogen sluiten. Rekening houdende met de set die deze speakers aanstuurde.
Op de homepage van widescreenaudio kan je momenteel nog de foto zien.

Ik blijf ook heel benieuwd naar wat ik allemaal te horen ga krijgen.
Na gisteren heeft Naim wel een bepaalde indruk op mij nagelaten, maar het zijn dan ook wel de high end series en zeker niet betaalbaar voor mij.
Daardoor groeit mijn interesse in een PM11s3 nog meer. Maar dat ligt nog steeds buiten budget.
Zoals ik het nu zie kom ik al vlug aan €3000-4000 voor een versterker en een streamer/DAC.
Iets dat zeker haalbaar moet zijn denk ik.

Citaat van: sjoek op oktober 10, 2016, 19:46:41
Vinyl blijft het mooiste.... maarja soms wint gemak van kwaliteit :angel:

Inderdaad, soms is het gewoon eens makkelijk. Het hoeft ook niet altijd het van het te zijn, dan apprecieer ik het die enkele keren nog net iets meer  :yes:

Citaat van: bramdg op oktober 10, 2016, 19:57:26
Ja klopt zeker ...ken dat ook  clown1

Al meermaals op de site Widescreenaudio terechtgekomen maar nog niet langsgegaan.....en zo ver is dat nu echt niet.


Blijkbaar moet dit wel eens de moeite zijn als ik zo de showroom foto's bekijkt  :kwijl:
Leuke sfeer lijkt me ook.....

We moeten er toch eens werk van maken ook om iets af te spreken om samen te komen waar we maanden geleden eens aan gedacht hebben...

Bij mij was het ook de eerste keer, heel aangename winkel met een leuke en vooral goede inrichting.
Er is ook zeker heel wat kennis aanwezig, Henk weet waar die over praat. En nog eens dichtbij :)

Ja Bram, moeten we eens werk van maken. Ik merk dat ik daar heel veel van bijleer. Kan ik eindelijk dat groen achter mijn oren eens weg wassen  :-D :schater:
En uhh check zeker eens zijn Facebook, daar staan nog meer foto's  :kwijl: :kwijl:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op oktober 10, 2016, 20:43:00
Henk weet waar die over praat. En nog eens dichtbij :)

Ja dat zei ik al over Henk, die dude heeft er veel kaas van gegeten  :wink:
Had hij nog adviezen inzake de SCM11? Henk zweert bij ATC  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

DansaN

Citaat van: Matt op oktober 10, 2016, 20:43:00
Na gisteren heeft Naim wel een bepaalde indruk op mij nagelaten, maar het zijn dan ook wel de high end series en zeker niet betaalbaar voor mij.
Daardoor groeit mijn interesse in een PM11s3 nog meer.
De nieuwe Naim Uniti Nova staat bij mij op het lijstje "interessant".
Van een dergelijk concept kan Marantz wat mij betreft nog wat leren.
Een goede integrated met ingebouwde streamer/DAC en een goede app ontbreekt het m.i. op dit moment aan bij Marantz.

Ik vind Marantz wat dat betreft wel wat conservatief, waar andere merken wel meer innovatief inspringen op streamen en nieuwe media.

Matt

Citaat van: Zep op oktober 10, 2016, 21:32:13
Ja dat zei ik al over Henk, die dude heeft er veel kaas van gegeten  :wink:
Had hij nog adviezen inzake de SCM11? Henk zweert bij ATC  :yes:

Niet over gepraat, vond het niet de moment  :yes:
Er waren ook nog andere mensen blijven plakken na de sessie. Leuk sfeertje en mooie vergelijkingen.
Wou ik niet verpesten  :-D

Hij heeft wel de ATC 19 aan de statement gehangen, daar vertelde hij wel over  :-D
Heb ze daar ook zien staan en was toch onder de indruk, 8liter extra is al heel wat. Heb ook de 40 gezien  :yes:
Jammer genoeg niet gehoord  frusty

Voor de SCM ging hij toch direct voor de Rega, dus daar ben ik sowieso benieuwd naar.
Rega ken ik voornamelijk van de draaitafels, nog nooit iets van gehoord.
Naim vind ik nu ook wel best interessant, maar is toch net iets duurder  :yes:

Citaat van: DansaN op oktober 10, 2016, 21:47:51
De nieuwe Naim Uniti Nova staat bij mij op het lijstje "interessant".
Van een dergelijk concept kan Marantz wat mij betreft nog wat leren.
Een goede integrated met ingebouwde streamer/DAC en een goede app ontbreekt het m.i. op dit moment aan bij Marantz.

Ik vind Marantz wat dat betreft wel wat conservatief, waar andere merken wel meer innovatief inspringen op streamen en nieuwe media.

Ik zie Marantz ook niet vlug met zo iets op de markt komen... nochtans is er een markt voor, ik denk gewoon niet dat het in hun filosofie past.
Er zijn inderdaad nog interessante dingen op komst, denk wel dat het voor mij buiten budget gaat zijn...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op oktober 10, 2016, 22:22:50
Hij heeft wel de ATC 19 aan de statement gehangen, daar vertelde hij wel over  :-D
Heb ze daar ook zien staan en was toch onder de indruk, 8liter extra is al heel wat. Heb ook de 40 gezien  :yes:
Jammer genoeg niet gehoord  frusty

Voor de SCM ging hij toch direct voor de Rega, dus daar ben ik sowieso benieuwd naar.

Op hifipig staat een mooi vergelijk tussen de SCM11 en 19, hebben iets andere kwaliteiten.
De 40 kun je hier komen beluisteren he  :angel:

Die Rega ben ik ook benieuwd naar, lees er goede dingen over.
Maar net zo de Peachtree....ben zeer benieuwd naar hun nieuwe lijn ook  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op oktober 11, 2016, 19:29:48
Op hifipig staat een mooi vergelijk tussen de SCM11 en 19, hebben iets andere kwaliteiten.
De 40 kun je hier komen beluisteren he  :angel:

Die Rega ben ik ook benieuwd naar, lees er goede dingen over.
Maar net zo de Peachtree....ben zeer benieuwd naar hun nieuwe lijn ook  :yes:

Ja ik zag het, maar zaterdag komt mij niet uit. Dan werk ik  :-D
Hifipig ga ik straks eens opzoeken  :yes:
Ook ga ik bij Henk eens vragen om ze beiden aan te sluiten om te vergelijken  notworthy

De Rega zal wat zoeken zijn, moet ik er nog een DAC bij matchen.
De Peachthree heeft al een DAC aan boord, dat is wel een plus. Ook naar aankoopprijs  :yes:
Het is wel een digitale versterker, dus ik ga een grote variatie aan muziek voorzien op een USB.
Mss koop ik al enkele albums in DSD om te vergelijken met Tidal :)

Momenteel bestaat het lijstje met interessante versterkers uit...
Rega Elex-R/Elicit-R
Peachtree Audio nova150 / nova300
pm11s3 (2de hands  :angel: )
Rotel RA-1592
Denon PMA-2500

Nadelen, jazeker. De Rega's vind ik niet echt nooit, zeker de bovenkant dan.
In een kast stoppen en dat is opgelost natuurlijk  :-D
De Denon vond ik in het begin ook niet zo mooi, maar daar begin ik aan te wennen :)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Cornelis1921

Ja Mattieu, als het oog ook wat wil wordt het soms moeilijker dan je jezelf zou wensen. In ieder geval succes Matt. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Een mooi lijstje, maar om die tweedehands te treffen, dat gaat waarschijnlijk een lange zit worden. Jij bent bekent met 'ene Marcel' van het buurforum welke Denon en Marantz in z'n assortiment heeft? En soms wil hij zich ook wel inspannen voor een ander merk ...


Citaat van: Matt op oktober 11, 2016, 20:23:06
Ja ik zag het, maar zaterdag komt mij niet uit. Dan werk ik  :-D
Hifipig ga ik straks eens opzoeken  :yes:
Ook ga ik bij Henk eens vragen om ze beiden aan te sluiten om te vergelijken  notworthy

De Rega zal wat zoeken zijn, moet ik er nog een DAC bij matchen.
De Peachthree heeft al een DAC aan boord, dat is wel een plus. Ook naar aankoopprijs  :yes:
Het is wel een digitale versterker, dus ik ga een grote variatie aan muziek voorzien op een USB.
Mss koop ik al enkele albums in DSD om te vergelijken met Tidal :)

Momenteel bestaat het lijstje met interessante versterkers uit...
Rega Elex-R/Elicit-R
Peachtree Audio nova150 / nova300
pm11s3 (2de hands  :angel: )
Rotel RA-1592
Denon PMA-2500

Nadelen, jazeker. De Rega's vind ik niet echt nooit, zeker de bovenkant dan.
In een kast stoppen en dat is opgelost natuurlijk  :-D
De Denon vond ik in het begin ook niet zo mooi, maar daar begin ik aan te wennen :)