Mijn lijstje
Rega Elex-R (enkel Tidal)
Top versterker, zeker een goede combi met ATC. Heel transparant, helder, gecontroleerd laag.
Rega Elicit-R (tidal en vinyl, hoewel die laatste niet representatief was tov de dt die ik thuis heb)
Idem de Elex-r maar net dat tikkeltje beter. Zeker in het laag, net iets meer dynamiek.
Kleine verschillen, groot prijsverschil (€1000)
Toch is dit naar mijn smaak de beste die ik tot nu toe heb gehoord in combi met de ATC's
Peachtree Audio nova150 (tidal)
Verrassend goed wetende dat dit een volledig digitale versterker is.
Naar mijn gevoel niet de beste combi met de ATC's, er was wel een bepaalde controle in het laag.
Ik zou zelf durven zeggen een goede controle, maar toch is het "anders".
Zit het tussen de oren, ik weet het niet...
De rest heb ik nog niet de kans gehad om te beluisteren in combinatie met de ATC's
pm11s3 (2de hands
)
Rotel RA-1592
Denon PMA-2500
Wel heb ik nog de Thule PR350B & PA350B combi beluisterd met de ATC's en een Unison research Preludio.
De buizen (1 per kanaal, geen push pull) met een klein vermogen stuurde de ATC's perfect aan, ook in het laag.
De klank zelf was net iets minder mijn smaak. Daar deed de Thule het naar mijn gevoel beter.
Het grootste verschil tussen alle versterkers die ik al heb beluisterd met de ATC's is dat de Rega's het best presteren, ook op lagere volume's.
Buiten de Anthem gerekend, daarvoor is het te lang geleden en laat ik die buiten beschouwing.