Hallo Marantz-fans,
Mijn naam is Rob en heb mij vandaag pas aangemeld op dit forum. Dit komt omdat ik een "defekte" 2216 heb gekocht via Marktplaats, en enige hulp nodig heb. Verkoper had niet alle gebreken vermeld, dus ik kon het niet weten bij de koop (€ 50,-), maar de prijs viel mee. Het is mijn eerste jaren '70 Marantz, heb wel nog 4 "Gouden" Marantzen uit de jaren '80, maar de zilveren zijn toch veel mooier. Ik zal maar eens beginnen:
1. Bij het aanzetten hoor je een lichte brom op alle kanalen (bij volume uit). Als de receiver een half uur aanstaat wordt deze brom iets minder, maar nog steeds hoorbaar (elco-probleempje ?)
2. Bij het aanzetten op Tuner blijft het Stereo-lampje eerst uit, maar als de receiver langer aanstaat, begint het lampje te knipperen en tenslotte blijft ie gewoon branden (denk ook wel elco-probleempje).
3. Nu het grootste probleem: Géén Stereo op alle kanalen: Tuner, Phono, Aux, Tape. Overal alleen Mono geluid.
Hier weet ik dus niet de oplossing voor. Is het te maken ?
Ik hoop op enige hulp. Is eenvoudige receiver maar wel mooi, wil hem graag weer in originele staat brengen. Alvast bedankt.