Heb mijn Superscope R-1270 destijds gekocht voor 60 Eurootjes, het enige wat niet goed is, is de phono voorversterker, heb het schema bestudeerd en kwam tot de conclusie dat het mogelijk de twee ic'tjes zouden moeten zijn, veel meer componenten zijn er niet, alleen wat weerstanden en condensatoren, maar na vervanging van de ic'tjes was de klacht hetzelfde, de voorversterker werkt wel, maar niet zoals het hoort in stereo, geen idee wat het zou kunnen zijn... Dus heb ik maar voor mijn Technics platenspeler er een aparte voorversterker op de aux aangesloten, dat werkt prima, liever had ik het origineel gehad via phono.
Wat betreft de speakers heb ik er nu tweeweg Technics speakers aan hangen, maar ik heb al anderhalf jaar geleden twee B&W DM4 speakers aangeschaft via Marktplaats, echter door de Corona perikelen ben ik niet in staat om ze bij mijn broer in NL op te halen, zoals je weet woon ik in Polen, hier zijn de regels voor Corona veel strenger.
Maar ik kijk er naar uit om de B&W's aan te sluiten, overigens waren de supertweeters vervangen door andere modellen, maar heb ook op Marktplaats de originele Coles 4001 supertweeters op de kop weten te tikken.
De laatste tijd is het mij ook opgevallen dat voor vintage speakers er steeds hogere prijzen gevraagd worden
Als de mensen denken dat ze iets van vintage in huis hebben dat ze gelijk wereldprijzen kunnen vragen.