Er bestaan wel Superscope luidsprekers maar die ontbreken helaas in mijn verzameling. Een jaar of twee geleden, vond ik een set op marktplaats. De verkoper woonde in Friesland dus ophalen was voor mij nogal een klus. De verkoper liet toen weten, dat hij wel eens voor zijn werk naar het Brabantse moest en beloofde de boxen dan een keer mee te nemen en bij mij af te geven. Heel fijn maar dat was ook het laatste wat ik van de verkoper heb gehoord. Omdat ik geen E-mailadres en dergelijke had, kon ik geen contact meer opnemen met de verkoper. Erg jammer want ik heb daarna nooit meer een set aangeboden gezien op marktplaats.
Ik heb meerdere sets boxen, o.a. Quadral Odin MKIII, Mission 733i, Philips FB840, Philips 22RH457 en 22RH426 en een set zelfbouwboxen (niet door mij) met Philips drivers. Elke set klinkt natuurlijk anders maar in principe kan een Superscope ze allemaal aan. Ook de lichtere Superscopes. Ik had laatst die set Philips 22RH457 op een Superscope R-310 (2 x 5 watt) aangesloten. Dat ging prima in mijn woonkamer, mooi geluid met goed laag. Het is moeilijk om voorkeur uit te spreken maar als ik zou moeten kiezen, dan zou het die set zelfbouwboxen worden. Die klinken over het hele frequentiegebied het meest in balans.
Om op jouw vraag terug te komen: een set oude Philips drieweggers is denk ik een goede en voordelige keus. Zo'n set 426 koop je in de regel voor een paar tientjes.