Beeld valt weg bij 4K upscaling

Gestart door master51, april 19, 2015, 00:29:35

Vorige topic - Volgende topic

Marc_4

@master51
Krijg steeds meer het idee dat het dropout probleem in de TV zit.

Ik lees dat jij net als ik in bezit bent van een Samsung UE(48)HU7500??

Ga denk ik Samsung eens contacteren hierover.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

master51

@Marc_4

Ik ben inderdaad in het bezit van de UE48HU7500. Wanneer ik dus net zoals bij jou, de resolutie gewoon op Full HD zet treed dit probleem niet op. Heb je tevens al wat gehoord van Marantz over de dropouts? Ook ik zal eens Samsung gaan contacteren. Wanneer 1 van ons een antwoordt heeft, dan berichten we dit hier weer.

@ Gerard SR7007
Wat voor tv heb jij? Ook een UHD? En maak je dan ook gebruik van de up-scaling?

Gerard SR7007

Ik heb een Sony SONY KD-55X805B 4K TV

Ik gebruik idd ook upscaling van 4K zonder problemen

master51

Net even contact gehad met Samsung, en ze hebben dit probleem nu al vaker gehoord. Het schijnt o.a. voor te komen met de HU7500 series. Daarbij komt de klacht ook alleen voor met mensen die een Marantz receiver hebben, en niet bijv een Onkyo, Denon of welk merk dan ook.  Ze zijn er mee bezig en gaan op zoek naar een oplossing.

@gerard SR7007
Goed om te horen dat het dus bij jou niet voorkomt met een Sony. Dan duid dit dus op een software matig probleem
Met alleen Samsung tv's

Marc_4

@Madter51
Ook ik ben gister gebeld door Samsung nadat ik een mail omtrent dit probleem had gestuurd.

Ze geven duidelijk aan dat dit probleem bij hun bekend is nm met (verschillende) Marantz producten.
Ze pakken dit nu op en gaan aan een oplossing werken.

WORDT VERVOLGD DUS!!!

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

master51

We zijn inderdaad niet de enige met dit probleem. We wachten af en hopelijk is er zo snel mogelijk een oplossing.

master51

Vandaag gebeld door Samsung. Ze hebben mijn ingang HDMI 2 aangepast naar UHD PURE COLOR. Deze functie zorgt ervoor dat de TV 4K kwaliteit kan ontvangen met 4:4:4 en 50/60fps materiaal.Ik heb een film aangezet vanochtend en heb de klacht nog niet kunnen waarnemen. Hopelijk gaat het zo blijven, misschien voor andere ook een tip om dit te proberen en de ervaringen hier te delen. Tevens ben ik met Marantz aan het mailen, dus mocht daar nog wat uitkomen laat ik het weten.

Spikes25

Citaat van: Marc_4 op april 25, 2015, 16:31:19
@Madter51
Ook ik ben gister gebeld door Samsung nadat ik een mail omtrent dit probleem had gestuurd.

Ze geven duidelijk aan dat dit probleem bij hun bekend is nm met (verschillende) Marantz producten.
Ze pakken dit nu op en gaan aan een oplossing werken.

WORDT VERVOLGD DUS!!!

Gr,
Marc
Dit is nou zo kort door de bocht reactie van samsung, even hun eigen straatje schoonvegen.
Op meerdere site's /forums, zijn de meeste klachten van samsung. En de telefonische helpdesk is net zo erg.
Ik heb zelf in de praktijk meegemaakt wat een ramp dat merk is, bij andere merken zoals Sony, Philips, etc, verloop een installatie normaal, zonder fratsen.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Marc_4

Hierbij de mail die ik vandaag heb ontvangen van Samsung...

Geachte heer Peijs,

Door middel van deze mail wil ik u voorzien van informatie over uw vraag.

Bij ons is bekend dat u dropout van 4k beeld ervaart. U maakt gebruik van een Boxeebox, een blueray speler en een Marantz.De Marantz is softwarematig gecontroleerd en in orde.

Dit probleem kan vanaf verschillende plekken komen, met de tv als kleinste kans van de boosdoener. Het beste wat u kunt doen is de functie Samsung Instant Aan uitschakelen. Deze functie onthoudt RAM geheugen waardoor de tv eerder zal opstarten, maar geeft soms andere problemen. Deze functie kunt u uitschakelen bij MENU > SYSTEEM > ALGEMEEN > SAMSUNG INSTANT AAN > UIT. Hierna schakelt u de tv uit en aan en kunt u testen of het beeld nu wel stabiel blijft. Zo niet dan heeft deze functie er niets mee te maken en kunt u deze weer activeren. Vervolgens sluit u de Boxeebox direct aan op tv en test u de beeldkwaliteit wederom. Als het probleem nog steeds aanwezig is, dan kan er geconcludeerd worden dat het niet aan de Boxeebox ligt. U dient ook de bekabeling te testen, hier zou het probleem ook door kunnen ontstaan. Test hierbij of een andere HDMI kabel het probleem oplost. Als laatste kunt u testen of dezelfde probleem zich voordoen op een andere tv die gelijk is aan die van u. Hiervoor zou u uw dealer kunnen raadplegen.

Wij hopen dat deze stappen het probleem met uw televisie zullen verhelpen. Indien u verdere vragen heeft, dan kunt u altijd contact opnemen met ons klantenservice.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Kun je dus niets mee...

Marc_4

@master51 :

Kun je me op de hoogte houden omtrent dropouts na instelling wijziging op je HDMI-2 naar UHD PURE COLOR?

Dank.

Gr,
Marc

master51

@Marc_4

Aan jou mail te lezen ben je er ook mee bezig. Het probleem is bij jou dus nog niet opgelost.

Ik heb vandaag weer even getest, en het probleem deed zich jammer genoeg gewoon weer voor. De UHD PURE COLOR functie heeft dus geen zin, en wat ik eigenlijk ook verwacht had omdat je pas vanaf de SR7009 "echte" 4K ondersteuning hebt.
Ik heb direct daarna gechat met Samsung en die bellen aanstaande maandag ochtend weer. Dan gaat er weer iemand op afstand de tv in om te kijken.
Tevens gisteravond een mailtje gehad van de support van Marantz. Ik heb daarin het probleem ook uitgelegd en de gegevens van de receiver doorgegeven. Hopelijk komt hier nog wat uit en nemen ze ook contact op met Samsung om samen eens te kijken naar een oplossing.

We wachten maar weer rustig af....

Gr Master51

master51

Even een update. Het beeld valt ook weg als de receiver niet op 4K staat. Ik heb een vaag vermoeden dat er een zelfde probleem is als in het begin met de Philips tv's en Horizonboxen van UPC. Alleen ligt dit ook aan Samsung... Ik zal het morgenochtend eens uitleggen, en anders gaat de tv mooi retour. Kan geen film kijken op deze manier.

@marc heb jij hier ook last van met normale 1080p 24fps..?

Marc_4

@master51

Nee, ik heb totaal geen probleem indien upscaling naar 4K wordt uitgezet.

master51

@Marc_4

Oke dan is dat erg vreemd. Misschien toch een defect dan in de Marantz. Want met normaal TV kijken heb ik ook nergens last van... Ik wacht het antwoord van de technische afdeling van Marantz nog even af, die hadden de gegevens van de receiver doorgestuurd naar Duitsland. Nog even afwachten dus op dat antwoord. Anders zou het natuurlijk (maar wel heel toevallig) en defecte HDMI-board kunnen zijn in de receiver.

Marc_4

@master51

Heb je de HDMI wijziging naar UHD Pure Colour op je Samsung weer teruggeschroeft en heb je Upscaling naar 4K uitgezet op de Marantz?
Wel een goede HDMI-kabel in bezit?
Andres de Marantz even ressetten??
Probeer maar mee te denken hoor.
Defect HDMI-board lijkt me onwaarschijnlijk...

Gr,
Marc