Beeld valt weg bij 4K upscaling

Gestart door master51, april 19, 2015, 00:29:35

Vorige topic - Volgende topic

master51

Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik in bezit van een Samsung HU7500.
Tevens heb ik ook een SR7007 en deze heeft dus de mogelijkheid om het video signaal door te geven en/of up-te-scalen naar 4K en dit ziet er goed uit[emoji108]

Marvin

Het ziet er goed uit tijdens het wegvallen?

master51

Ja het beeld ziet er goed uit! Echt haarscherp met de juiste bron. Wanneer het beeld wegvalt is het gewoon zwart en dus niet groen of iets. Dat duid vaak op een HDMI probleem.

Marvin

Ik begrijp geloof ik niet echt wat er gaande is.
Je bent tevreden, het is super scherp.
De vraag is?

master51

Oh sorry. Ik zie nu pas dat de rest van het verhaal er niet bij staat. Het probleem is dat sinds ik het toestel heb en de beeldkwaliteit heb aangepast van Full HD naar 4K dat het beeld soms een paar keer per minuut en soms eens per half uur een paar seconden zwart wordt en daarna het beeld weer gewoon terug komt. Dit heb ik nooit gehad met m'n oude Full HD tv.

Marvin

Stadium III

Update en welk type HDMI kabel gebruik je
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

master51

Wat bedoel je met update? Welke firmware versie de receiver heeft? Ik geloof dat er een HDMI 1.3 highspeed tussen zit..maar weet dit niet zeker. Zal dit wat uitmaken....aangezien de SR7007 toch nog geen HDMI 2.0 en 4K passtrough heeft?

Stadium III

Ik denk dat de handshake van de HDMI wegvalt

Andere kabel geprobeerd ? Verder alles up to date met idd de software ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

master51

De handshake van de HDMI..? Zegt me niks. Maar ik heb nog geen andere kabel geprobeerd. Dat zal ik aankomende week eens proberen. Tevens gezocht naar een update maar krijg geen melding. Zal dus up-to-date zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

master51

Nou hierbij een update: vanochtend de kabel vervangen, maar nog steeds hetzelfde. Probleem is dus niet opgelost. Iemand anders nog ideeën..? Daarbij heb ik wederom geprobeerd te zoeken naar een update voor de receiver, maar tot mijn verbazing kan hij geen verbinding maken met de server..? Dat terwijl internetradio en airplay wel gewoon werken. Als ik naar de site van Maranzt ga dan kun je ook niet zoeken naar een software update. Die site brengt je elke keer terug naar de home-pagina, dus dat schiet niks op. Nou mocht iemand een oplossing hebben dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt!

Marc_4

Hoi,

In bezit van een SR7008 en heeeeeel bekend met dit probleem.
Minstens 5 merken HDMI-kabels geprobeerd en blijf ook met dit probleem zitten.

inmiddels alle info aan Marantz doorgegeven en zij gaan dit bekijken.

Soms dagen geen last en dan 10x op een dag.
Indien het upscalen naar 4K in receiver word uitgezet is het probleem verholpen.

Vraag: heb jij ook dropouts vanaf originele Blu-Ray content?

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Gerard SR7007

Ik heb een SR7007 verbonden met RE Connect HDMI kabels. Ik zou zeggen investeer €40,- en je hebt superkwaliteit voor een redelijk kleine prijs. Echt een aanrader

Gerard SR7007

Marc_4

RU Connected heb ik ook aangeschaft en na 2 minuten meteen afgekoppeld en teruggestuurd!!!!!

De kabel had vreselijk slechte kleurweergave zeker gezien de andere kabels die ik ook had geprobeerd maar dropouts hadden.

Ik vond dit de meeste slechte kabel qua kleur die ik heb getest, en getest op meerdere TV's dus niet blind op alleen mijn eigen installatie getest.

Voor mij dus geen aanrader.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA