Beeld valt weg bij 4K upscaling

Gestart door master51, april 19, 2015, 00:29:35

Vorige topic - Volgende topic

master51

@marc_4

Ik heb inderdaad de UHD Pure COLOR weer uitgezet. Ik kwam er alleen achter dat ik de scaling op analoog naar 1080p had gezet en niet de digitale[emoji6] ik heb nu een Ixos 1.4HDMI gehaald. Dit zijn goede kabels over het algemeen en 4K geschikt. Ik ga dit eens testen van het weekend, maar heb er een goed gevoel bij. Ook heb ik een nieuwe kabel tussen de mediaspeler en receiver gekocht van Ixos. Als dit niet meer helpt dan weet ik het niet meer haha! Wanneer de receiver op 1080P 24fps wordt het beeld niet meer zwart. Tevens op het werk ff getest met een UE55HU7500 en een SR5008 en daarmee geen uitval van het beeld kunnen waarnemen. Ik laat het weten of dit geholpen heeft. Bedankt voor het meedenken!

Gr
Master51

master51

Zo...vandaag alle mogelijke kabels vervangen.
Nieuwe kabel tussen de receiver en de tv en mediaspeler en receiver. Tevens gelijk maar even een nieuwe tussen de Horizonbox en de tv gedaan want die was tenslotte toch van de muur. Ruim een uur de film American Sniper opgezet, en alles zonder problemen! Ik denk dat de aanschaf van toch wat duurdere kabels met  4K ondersteuning toch geholpen heeft. Deze zijn van het merk Ixos (de blauwe en de grijze uitvoering). Wel heb ik in de receiver het beeld op "automatisch" gezet en niet handmatig op 4K. Nou hopen dat het in de toekomst zonder problemen blijft werken.

Marc_4

@master51 ,

De optie "Automatisch" ipv 4K had ik ook nog niet overwogen.
Heb die instelling nu ook gekozen en ga het eens proberen.

Gr,
Marc

Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

master51

@marc_4

En heeft het bij jou geholpen? Ik heb gisteravond een film gekeken en helemaal zonder problemen! Nu dus genieten van het mooie beeld[emoji106]

Marc_4

@master51
Hier tot nu toe ook geen probleem!!!
Zou dit de oplossing zijn?! :))
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

master51

@marc_4

Nou dat zou natuurlijk perfect zijn! Laten we hopen dat het nu zo blijft! [emoji106]