Hierbij de mail die ik vandaag heb ontvangen van Samsung...
Geachte heer Peijs,
Door middel van deze mail wil ik u voorzien van informatie over uw vraag.
Bij ons is bekend dat u dropout van 4k beeld ervaart. U maakt gebruik van een Boxeebox, een blueray speler en een
Marantz.De Marantz is softwarematig gecontroleerd en in orde.
Dit probleem kan vanaf verschillende plekken komen, met de tv als kleinste kans van de boosdoener. Het beste wat u kunt doen is de functie Samsung Instant Aan uitschakelen. Deze functie onthoudt RAM geheugen waardoor de tv eerder zal opstarten, maar geeft soms andere problemen. Deze functie kunt u uitschakelen bij MENU > SYSTEEM > ALGEMEEN > SAMSUNG INSTANT AAN > UIT. Hierna schakelt u de tv uit en aan en kunt u testen of het beeld nu wel stabiel blijft. Zo niet dan heeft deze functie er niets mee te maken en kunt u deze weer activeren. Vervolgens sluit u de Boxeebox direct aan op tv en test u de beeldkwaliteit wederom. Als het probleem nog steeds aanwezig is, dan kan er geconcludeerd worden dat het niet aan de Boxeebox ligt. U dient ook de bekabeling te testen, hier zou het probleem ook door kunnen ontstaan. Test hierbij of een andere HDMI kabel het probleem oplost. Als laatste kunt u testen of dezelfde probleem zich voordoen op een andere tv die gelijk is aan die van u. Hiervoor zou u uw dealer kunnen raadplegen.
Wij hopen dat deze stappen het probleem met uw televisie zullen verhelpen. Indien u verdere vragen heeft, dan kunt u altijd contact opnemen met ons klantenservice.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kun je dus niets mee...