De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op februari 19, 2017, 09:02:17
Dag,
Afgelopen tijd me geconcentreerd op mijn platenspeler. Ik heb via via meerdere elementen gekocht en met elkaar vergeleken. Momenteel heb ik een adc super xlm MKII gemonteerd en erg enthousiast over deze " goldie oldie" .
Het is een element geschikt voor 4 kanaalsweergave met een shibata naald en klinkt werkelijk prachtig.
Het element was extreem gevoelig voor afstelling en het heeft een hele tijd geduurd vooraleer ik het aan het klinken had. Naalddruk 0.8 gram en dwarscompensatie 0.6.
Betreft een jaren 70 element en ik begin zo langzamerhand te denken dat men sinds die tijd ( op elementen vlak) geen verbeteringen meer heeft gemaakt.
Leuk hoor........plaatjes......
Mgr.
Erik.
De juiste term is naaldKRACHT en niet naaldDRUK, want het is namelijk de totale kracht die vrij komt wanneer de naald de groefwanden raakt. En toch ben ik ook maar een leek, Erik. Maar i.i.g.: veel plezier! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Citaat van: erik62 op februari 19, 2017, 09:02:17
Dag,
Afgelopen tijd me geconcentreerd op mijn platenspeler. Ik heb via via meerdere elementen gekocht en met elkaar vergeleken. Momenteel heb ik een adc super xlm MKII gemonteerd en erg enthousiast over deze " goldie oldie" .
Het is een element geschikt voor 4 kanaalsweergave met een shibata naald en klinkt werkelijk prachtig.
Het element was extreem gevoelig voor afstelling en het heeft een hele tijd geduurd vooraleer ik het aan het klinken had. Naalddruk 0.8 gram en dwarscompensatie 0.6.
Betreft een jaren 70 element en ik begin zo langzamerhand te denken dat men sinds die tijd ( op elementen vlak) geen verbeteringen meer heeft gemaakt.
Leuk hoor........plaatjes......
Mgr.
Erik.

Dat hoor en lees ik inderdaad heel veel.... heb zelf nog een mooi oud philips element orgineel bij de marantz geleverd :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Gaaf, dat zwarte goud. Heel erg mooi! Leuk dat er nog forumgenoten zijn die zich met vinyl bezig houden  :yes: 

erik62

Via een Amerikaanse site nog een NOS adc super xlm kunnen bemachtigen. Vrijwel niet meer te verkrijgen. Voorlopig kan ik weer vooruit.( absurde prijs trouwens)

Mgr.
Erik

xander32

Uhm, wat is het?

Citaat van: erik62 op februari 21, 2017, 18:30:07
Via een Amerikaanse site nog een NOS adc super xlm kunnen bemachtigen. Vrijwel niet meer te verkrijgen. Voorlopig kan ik weer vooruit.( absurde prijs trouwens)

Mgr.
Erik

sjoek

Citaat van: erik62 op februari 21, 2017, 18:30:07

Mgr.
Erik

Beter duur als niet te krijgen toch? :-D

erik62

Klopt. Heb meer betaald voor alleen de naald als sommige erg goede hedendaagse elementen.
Het is mij dit echter meer dan waard daar ik bang ben om deze naald niet meer te krijgen in de toekomst.
Betreft een shibata naald welke geschikt is voor quadrofonie en een frequentiebereik van 5 tot 50.000 hz. Niet dat je daar iets van hoort maar het toont zijn theoretische bereik aan. Hij klinkt als een erg goed MC element met dezelfde verfijning en detail doch zonder het beperkte bas vermogen wat erg veel MC elementen hebben.
Van alle elementen die ik heb ( gehad) is dit mijn absolute favoriet. Het schijnt dat hij enkel goed speelt op een lichte arm maar op mijn micro seiki 505 arm gaat dit goed.
Gisteren 65 erg oude ( jaren 50 en begin jaren 60) weten te scoren en wat klinkt dit heerlijk.Zit je daar met je accu cd speler.............

Het is en blijft leuk dat geklungel met die elementen .
gr.
Erik

sjoek

Citaat van: erik62 op februari 26, 2017, 00:32:27
Klopt. Heb meer betaald voor alleen de naald als sommige erg goede hedendaagse elementen.
Het is mij dit echter meer dan waard daar ik bang ben om deze naald niet meer te krijgen in de toekomst.
Betreft een shibata naald welke geschikt is voor quadrofonie en een frequentiebereik van 5 tot 50.000 hz. Niet dat je daar iets van hoort maar het toont zijn theoretische bereik aan. Hij klinkt als een erg goed MC element met dezelfde verfijning en detail doch zonder het beperkte bas vermogen wat erg veel MC elementen hebben.
Van alle elementen die ik heb ( gehad) is dit mijn absolute favoriet. Het schijnt dat hij enkel goed speelt op een lichte arm maar op mijn micro seiki 505 arm gaat dit goed.
Gisteren 65 erg oude ( jaren 50 en begin jaren 60) weten te scoren en wat klinkt dit heerlijk.Zit je daar met je accu cd speler.............

Het is en blijft leuk dat geklungel met die elementen .
gr.
Erik

Mooi om te lezen dat hij bevalt  :yes:
En uiteindelijk gaat er niks boven het geluid wat er van een zwarte schijf afkomt natuurlijk :wink:

erik62

Och......het is het gedoe erom heen. Plaat bekijken, afstoffen, plaat wassen, laten drogen, nieuwe binnenhoes, opleggen, weer afstoffen en dan afspelen. " even " element wisselen, afdraaien, nieuw element met headshell erop, arm balanceren, protractor op de plaat, afstellen, naalddruk instellen, dwarscompensatie aanpassen en dan......muziek luisteren.
Na al die moeite klinkt het al snel goed volgens mij......maar leuk is het WEL.

Gr.
Erik

erik62

Dag,
Wie van jullie heeft ervaring (gehad) met de pmc fact 8 luidsprekers?

Mgr.
Erik

bert50

Ik heb ze een week thuis gehad op de Accuphase e450 ik vond ze mooi wel erg direct soms te veel hoog voor mijn smaak

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

Dag Bert,

Bedankt voor je reactie. Dan gaan deze het al niet worden. Ik ben allergisch voor teveel hoog.
Nogmaals bedankt.

Mgr.
Erik

bert50

Eric kijk eens naar de de Focal Sopra serie mits ze in je budget vallen ik heb nog nooit zo mooi hoog gehoord .
Mvg Bert

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

Dag,

Voor " erbij" en niet ter vervanging vrij recent een set Martin Logan Aerius gekocht . Wilde al langer een set electrostaten voor ernaast maar door tijdgebrek is dit er helaas nooit van gekomen. Ik heb de Aerius meermaals mogen beluisteren en was steeds onder de indruk van dat open en extreem fijn gedetailleerd geluid.
Zaterdag komen ze mijn kant op en ik ben echt reuze benieuwd hoe ze het gaan doen in combinatie met Accuphase.

Gr.
Erik

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op juli 04, 2017, 17:32:55
Dag,

Voor " erbij" en niet ter vervanging vrij recent een set Martin Logan Aerius gekocht . Wilde al langer een set electrostaten voor ernaast maar door tijdgebrek is dit er helaas nooit van gekomen. Ik heb de Aerius meermaals mogen beluisteren en was steeds onder de indruk van dat open en extreem fijn gedetailleerd geluid.
Zaterdag komen ze mijn kant op en ik ben echt reuze benieuwd hoe ze het gaan doen in combinatie met Accuphase.

Gr.
Erik
Heel veel luisterplezier, Erik, zoals je misschien gelezen hebt in het katern "Recensies", heb ik ooit een set gereviseerde Quad ESL-55 mogen beluisteren, en dat ook met veel genoegen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *