De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Bij William eens 10 hz ervaren; dat is pas laag :yes:.
Neemt niet weg dat 23 hz door een ls. serieus laag is, dat doen hem er maar weinig na.

erik62

Niet dat het laten horen van 23 hz ook maar IETS met geluidskwaliteit te maken heeft......maar toch......

Gr.
Erik

xander32

Die zal vast prima in orde zijn :-).

Citaat van: erik62 op november 22, 2015, 08:30:03
Niet dat het laten horen van 23 hz ook maar IETS met geluidskwaliteit te maken heeft......maar toch......

Gr.
Erik

erik62

Vandaag mijn nieuwe ortofon black element mogen ontvangen. Vanavond monteren ,afstellen en luisteren! Ben erg benieuwd hoe dit element zich verhoudt tegen  de adc psx 40.

Mgr.
Erik

Paul

Citaat van: erik62 op november 23, 2015, 16:33:07
Vandaag mijn nieuwe ortofon black element mogen ontvangen. Vanavond monteren ,afstellen en luisteren! Ben erg benieuwd hoe dit element zich verhoudt tegen  de adc psx 40.

Mgr.
Erik
Denk heel analoog Erik.    :-D :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

erik62

xander32

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op november 23, 2015, 20:17:08
En?
Voordat je daar iets zinvols over kunt zeggen, ben je wel ettelijke draaiuren verder. Of er moet duidelijk sprake zijn van kwaliteis-/ specificatieverschil tussen beide elementen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

erik62

Ag,

Hij heeft een uurtje of 5 gedraaid en wat kan ik eerlijk zeggen. De ortofon lijkt iets frisser en gedetailleerder dan de adc psx 40 maar het zijn echt geen werelden van verschil. Mooi maar voor mijn gevoel zijn meerprijs ten opzichte van de adc niet waard. Maar dan ben ik wel eerlijk...........
Misschien veranderd er na een tijdje nog iets aan het geluid maar ik vrees er voor.....
Ik ben tevreden maar eerlijkheidshalve had ik meer verwacht.

Mgr.

Erik

xander32

Jammer, maar gelukkig 'slechts' een luxe probleem :-)

Citaat van: erik62 op november 24, 2015, 17:37:04
Ag,

Hij heeft een uurtje of 5 gedraaid en wat kan ik eerlijk zeggen. De ortofon lijkt iets frisser en gedetailleerder dan de adc psx 40 maar het zijn echt geen werelden van verschil. Mooi maar voor mijn gevoel zijn meerprijs ten opzichte van de adc niet waard. Maar dan ben ik wel eerlijk...........
Misschien veranderd er na een tijdje nog iets aan het geluid maar ik vrees er voor.....
Ik ben tevreden maar eerlijkheidshalve had ik meer verwacht.

Mgr.

Erik

erik62

Dag,
Buiten mijn draaitafel escapades kan ik eigenlijk niets nieuws vermelden. Volgens mij heb ik de bekabeling op orde, heb ik MIJN droomversterker ( dank zei Joep en Bert die mij over de streep trokken) en cd speler en mijn luidsprekers gaan nooit meer weg. Eigenlijk jammer dat de " quest" voorbij is. Dit was ook een leuk onderdeel van de hobby. Luisteren, vergelijken, anderen mee laten luisteren, eindeloos " zwammen" over de verschillen die men wel of niet waarnam........best wel jammer.
Hoe klinkt dit nu. Lastig te omschrijven. Geen overdreven hoog, geen overdreven laag, natuurlijke middenweergave. Het klinkt heel eerlijk gezegd eigenlijk terughoudend, rustig. Niets maar dan ook niets springt erboven uit in de weergave.
Het zal wel niet voor een ieder de ideale weergave zijn maar voor mij wel.

Gr.
Erik

Bert5001

Hier nu de lp op de draaitafel THE Manhattan quintet my funny Valentine heerlijk leuk Eric dat je helemaal tevreden bent [emoji106][emoji106]

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Rob46

Citaat van: erik62 op november 25, 2015, 10:30:38
Dag,
Buiten mijn draaitafel escapades kan ik eigenlijk niets nieuws vermelden. Volgens mij heb ik de bekabeling op orde, heb ik MIJN droomversterker ( dank zei Joep en Bert die mij over de streep trokken) en cd speler en mijn luidsprekers gaan nooit meer weg. Eigenlijk jammer dat de " quest" voorbij is. Dit was ook een leuk onderdeel van de hobby. Luisteren, vergelijken, anderen mee laten luisteren, eindeloos " zwammen" over de verschillen die men wel of niet waarnam........best wel jammer.
Hoe klinkt dit nu. Lastig te omschrijven. Geen overdreven hoog, geen overdreven laag, natuurlijke middenweergave. Het klinkt heel eerlijk gezegd eigenlijk terughoudend, rustig. Niets maar dan ook niets springt erboven uit in de weergave.

Gr.
Erik

En daar gaat het uiteindelijk om; jij bent tevreden!

xander32

... een set waar naar het uren achtereen, ontspannen luisteren is (?); helemaal goed  :yes:.
Nu investeren in content.

Citaat van: erik62 op november 25, 2015, 10:30:38
Dag,

Gr.
Erik

erik62

precies........alleen maar genieten en je niet ergeren aan eventuele tekortkomingen die je meent waar te nemen.
Beluister nu ons aller Celine (because you loved me) en de tranen springen me in mijn ogen. Ik vraag me iedere keer af hoe Ruud het voor elkaar heeft gekregen om uit twee zo,n lelijke kasten zulks afgronddiep en strak laag te krijgen met zulks een open middengebied. Celine staat vlak voor me ! Ik ben echt iedere keer verwonderd. Gisteren geluisterd bij een vriend van mij die speelt met mijn vorige versterker (e406) een naim cd speler en twee (de grootste modellen) quad electrostaten. Het eerste half uur was ik ( alweer) gefascineerd van het ongelofelijke open geluid maar na een half uur begon ik me te irriteren aan het gebrek aan laag. Erg mooi voor klassiek en lichte jazz maar op het moment dat er laag weergegeven moet worden houden de quads het voor gezien. Mijn vriend draait voornamelijk koormuziek en klassiek dus voor hem is dit de ideale combinatie.
Ieder zijn meug dus......

Gr.
Erik