De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

erik62

Dag,

Ik ben uit de kabel wir war. Voor mijn vakantie had ik op goed geluk een van den hull the mainstream hybrid aangeschaft om mee te experimenteren. Nou...deze kabel valt echt niet tegen. Voorheen had ik aan mijn e 530 een kemp hi cord aangesloten doch het verschil tussen deze twee kabels is aanzienlijk. De hybrid tekent een scherper stereobeeld en het hoog met deze kabel is verfijnder aanwezig.Het laag klinkt strakker en gecontroleerder.
Ik heb de navolgende  kabels ECHT vergeleken: kemp hi cord, kemp lo cord, siltech mtx berlin, siltech spx 18 ,een of andere Duitse high end kabel,een furutech a314 , de van de hull  en de standaardsnoeren die geleverd werden vanaf de fabriek.

Vraag me niet hoe het kan want eerlijk gezegd heb ik in deze verhaaltjes zelf voorheen nooit geloofd. Een interlink of luidsprekerkabel was voor mij een plausibel verhaal maar een stroomkabel.....kom op zeg.....
Het gekke is dat de versterker het meeste reageert op een andere stroomkabel.

Eerlijk gezegd vind ik de verschillen beter waarneembaar als met andere interlinks😗😗
Begrijpen doe ik het echt niet maar voor mij is het waarneembaar.
Hetgeen door Xander en Bert geschreven en ondervonden werd en wordt is waar en  ik denk dat voor velen onder ons qua geluidsbeleving op dit vlak nog winst valt te behalen.
Gr.
Erik

xander32

Fijn dat het vergelijken van diverse netsnoeren in jouw set nog weer wat positiefs heeft gebracht;
Kan je de verschillen ook aangeven?

... en maar verder met het genieten van de muziek  :yes:.

erik62

Dag,

Om alle verschillen per kabel te beschrijven zou erg veel tekst gaan bevatten.
De van de hull springt eruit op het gebied van:
Openheid, dynamiek, strakheid in het basbereik, erg mooi en open middengebied, gedetailleerd hoog.( ik lijk wel een recensent van Hvt😀😀)

Hr.

Erik

xander32

Goed bezig  :-D.

Citaat van: erik62 op juli 12, 2015, 16:28:08
Dag,

Om alle verschillen per kabel te beschrijven zou erg veel tekst gaan bevatten.
De van de hull springt eruit op het gebied van:
Openheid, dynamiek, strakheid in het basbereik, erg mooi en open middengebied, gedetailleerd hoog.( ik lijk wel een recensent van Hvt😀😀)

Hr.

Erik

erik62

Dag,

sinds kort in het bezit van een Micro Seiki BL51. Naarstig op zoek geweest naar een passend element en het is een ADC psx 40 geworden. Vergeleken met een Ortofon Blue en Grado Gold vond ik het ADC element verfijnder spelen. In bestelling staat een platenwasser en nieuwe binnenhoezen voor de lp s.
Klinkt het beter dan een Cd ? Tja.......naar mijn mening in de meeste gevallen wel. Het ligt erg aan de plaat die men draait. Ik heb verschillende nummers 1 op 1 vergeleken en vond de plaat mooier klinken.
Gaan we helemaal om ? Neen hoor. Ik ken mezelf maar al te goed. Dit is weer zo n bevlieging en ik laat die rustig voorbij komen.........
Het is wel mooi om allebei te hebben en dan tot de conclusie te komen dat we eigenlijk niet veel verder zijn gekomen in de weergave. Afgezien van de spetjes en gevoeligheid van de plaat is deze voor mijn gevoel ( gehoor) absoluut niet ondergeschikt aan de cd.
Gr.
Erik

Bert5001

Amen en zo is het Eric hier staat nu ook een lp op van Dave Grusin

sjoek

:gp: helemaal mee eens. Dit weekend nog 2 180 gram albums van queen gekocht en deze klinken minstens net zo goed als de japanse sacd die van deze albums zijn uitgebracht. :yes:

welke platenwasser heb je in bestelling als ik vragen mag?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

erik62

Dat wordt een Okki Nokki. Mijn vriend echter die helemaal verslingerd is aan vinyl zegt dat hetzelfde resultaat echter te behalen is van de antistat die je handmatig moet bedienen. Ik weet het niet....hier heb ik geen ervaringen mee.

Gr.
Erik

Bert5001

Hier wel Eric ik gebruik de Okki Nokki liever als de antistat ivm gebruiksgemak  wel je oordoppen in als je hem gebruikt

erik62

Dag Bert,

is het zo erg?

gr.
Erik

sjoek

Citaat van: erik62 op oktober 27, 2015, 15:05:36
Dat wordt een Okki Nokki. Mijn vriend echter die helemaal verslingerd is aan vinyl zegt dat hetzelfde resultaat echter te behalen is van de antistat die je handmatig moet bedienen. Ik weet het niet....hier heb ik geen ervaringen mee.

Gr.
Erik

dat hoor ik idd wel vaker. Ik heb alleen ook wel eens gehoord dat het label bij de antistat soms wel een beetje nat kan worden. En dat weerhoud me er nog wel van 1 aan te schaffen. En de okki nokki vind ik nogal prijzig. Doe het nu alleen met de hand dat is ook niet alles. Mischien toch nog maar eens naar kijken...
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

bramdg

Citaat van: sjoek op oktober 27, 2015, 17:42:58
dat hoor ik idd wel vaker. Ik heb alleen ook wel eens gehoord dat het label bij de antistat soms wel een beetje nat kan worden. En dat weerhoud me er nog wel van 1 aan te schaffen. En de okki nokki vind ik nogal prijzig. Doe het nu alleen met de hand dat is ook niet alles. Mischien toch nog maar eens naar kijken...

Hier al menig aantal wasbeurten achter de rug met de anti-stat en dat met het nat worden van de labels valt wel goed mee hoor... de labels worden zo i zo al wat beschermd door de draaihouder. Het kan misschien soms wel eens zijn door het rechtstaand drogen dat ze wat licht vochtig worden aan de zijkant ....maar alles droogt heel snel en zie je er niets van ! > nog nooit geen problemen mee gehad (je moet ook zeker niet bang zijn van loskomen ofzo van het label > nooit gehad).
En ja heb ook al zitten kijken met een scheef oog naar okki nokki  :roll:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Vinyl_Fuchs

Mooie platenspeler Erik, veel luisterplezier gewenst.

Citaat van: erik62 op oktober 27, 2015, 09:41:10

Dag,

sinds kort in het bezit van een Micro Seiki BL51. Naarstig op zoek geweest naar een passend element en het is een ADC psx 40 geworden. Vergeleken met een Ortofon Blue en Grado Gold vond ik het ADC element verfijnder spelen. In bestelling staat een platenwasser en nieuwe binnenhoezen voor de lp s.
Klinkt het beter dan een Cd ? Tja.......naar mijn mening in de meeste gevallen wel. Het ligt erg aan de plaat die men draait. Ik heb verschillende nummers 1 op 1 vergeleken en vond de plaat mooier klinken.
Gaan we helemaal om ? Neen hoor. Ik ken mezelf maar al te goed. Dit is weer zo n bevlieging en ik laat die rustig voorbij komen.........
Het is wel mooi om allebei te hebben en dan tot de conclusie te komen dat we eigenlijk niet veel verder zijn gekomen in de weergave. Afgezien van de spetjes en gevoeligheid van de plaat is deze voor mijn gevoel ( gehoor) absoluut niet ondergeschikt aan de cd.
Gr.
Erik
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Bert5001

Ik vindt dat hij veel herrie maakt  het lijkt wel een stofzuiger maar het resultaat is prima dus ik heb er zeker geen spijt van

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

erik62

Vandaag tijdens mijn vrije dag weer wat geluisterd en een test cd van een vriend mij uitgeprobeerd. Ik wilde eigenlijk voor de gein eens weten wat mijn luidsprekers in de laagste regionen laten horen. Ik hoorde de 23 hz toon nog duidelijk. Daaronder hoorde ik niets meer maar zag wel de basdriver als een bezetene bewegen.
23 hz is erg laag......geloof me........
Stelt niets voor maar is wel eens leuk om te doen.

Gr.

Erik