Kost speakers A + B vermogen ?

Gestart door CBdicX, april 12, 2015, 08:08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Ik vermoed doorgeschakeld, als ik B speakers in schakel op de PM dan hoor ik een relais klikken. Ze vermelden in de manual dat het aangesloten moete worden met Hoog op boven (A), en laag op de onderste terminals (B), maar dat mag ook omgedraaid worden.

CBdicX

#16
Citaat van: TurboMarco op april 12, 2015, 21:54:40
Blijf vooral knuppels in het hok gooien , of je gebruikt de zoekfunctie van het forum  :wink:
Dergelijk onderwerp is tot in den treuren al besproken .

Damn!  frusty , onbegrijpelijk dat het na die jaren nog steeds niet begrepen word , ik twijfel steeds meer aan het nut van een forum.

Inderdaad met dit soort opmerkingen is het nut van een forum in twijfel te trekken.

Het Internet staat vol over Bi-wire / Bi-amp, en toch blijft dit een veel besproken item, en wat is daar mis mee ?
Audio ontwikkelingen veranderen ieder jaar, en ook de inzichten betreft aansluitingen, en dan niet alleen Bi-wire of niet.
De vraag had ook betrekking op de PM serie, misschien dat daar de schakeling via A/B anders is geregeld en ook het eind resultaat anders zou kunnen zijn, of je voor Bi-wire gaat of niet.
Nordost heeft een paar aardige aansluit mogelijkheden (bedacht) dus er blijft ontwikkeling in zitten, of je dit nu wel of niet wil geloven, of in mee wilt gaan.

Vandaar mijn vraag die ik eigenlijk eerst wilde vermijden gezien dit soort opmerkingen.
En trouwens, de vraag was in eerste instantie of het vermogen zou kosten om A en B te gebruiken tov alleen A.
Helaas maakte ik de fout om toch weer de Bi-wire discussie op te starten, en ja hoor, daar zijn ze weer  :evil:
Over het nut van een forum gesproken.........

100%Marantz

Ik vind dat dit soort vragen gesteld mogen worden. Men kan altijd verwijzen naar andere discussies, maar hier was inderdaad ook een andere vraag.

Dit doet het firum ook verder leven. Als het je niet interesseerd ga gewoon naar de volgende discussie. 

Als we moeten wachten op nieuwiheden van marantz om nieuwe discussies op te starten zal het hier snel afgelopen zijn.

Stel je vragen maar en geef je indruk op je marantz aparatuur.


iOS
marantz, what else?

CBdicX

Citaat van: 100%Marantz op april 13, 2015, 12:18:32
Ik vind dat dit soort vragen gesteld mogen worden. Men kan altijd verwijzen naar andere discussies, maar hier was inderdaad ook een andere vraag.

Dit doet het firum ook verder leven. Als het je niet interesseerd ga gewoon naar de volgende discussie. 

Als we moeten wachten op nieuwiheden van marantz om nieuwe discussies op te starten zal het hier snel afgelopen zijn.

Stel je vragen maar en geef je indruk op je marantz aparatuur.


iOS

Thx  :-D

TurboMarco

#19
Dus iedere keer een welles nietes discussie starten is normaal ?, en dat te bedenken dat mensen die er steeds weer op in gaan een ban aan de broek krijgen , omgekeerde wereld is dat .

Citeergraag geen discussie starten of Bi-wire nut heeft of niet, daar heb ik genoeg over gelezen,
De ts wil niet dat anderen een discussie daarover starten , heeft hij het alleenrecht daarover ??

De ultieme jijbak  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op april 13, 2015, 08:06:20
Ik vermoed doorgeschakeld, als ik B speakers in schakel op de PM dan hoor ik een relais klikken. Ze vermelden in de manual dat het aangesloten moete worden met Hoog op boven (A), en laag op de onderste terminals (B), maar dat mag ook omgedraaid worden.

Het maakt niet uit inderdaad.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Bedankt, mijn 1e vraag is beantwoord, die 2e puzzel ik wel zelf uit anders loopt het weer uit de hand  :wink:

SB_Marantz

#22
En dat was of de speaker uitgangen ( a en b ) aan elkaar hangen?
Ook dat is een ja.
Maak de versterker maar open dan zien je het.
Alleen ''gescheiden'' door een extra relais.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Ok, duidelijk, eigenlijk onzinnig, vandaar dat nu toch een aantal fabrikanten van dat speaker A en B afstappen.

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op april 13, 2015, 13:16:10
Dus iedere keer een welles nietes discussie starten is normaal ?, en dat te bedenken dat mensen die er steeds weer op in gaan een ban aan de broek krijgen , omgekeerde wereld is dat .

De ts wil niet dat anderen een discussie daarover starten , heeft hij het alleenrecht daarover ??

De ultieme jijbak  :schater:

Ik wilde er geen discussie over starten maar ben er toch weer ingetrapt, en zie hier waarom ik dit eigenlijk niet wilde..... Een leer voor de volgende keer !

jowa

De dubbele set speaker aansluitingen was/is eigenlijk bedoeld om er twee luidspreker sets op aan te sluiten.
Kan je één set luidsprekers in de woonkamer zetten en één set in bijv de keuken.

Later toen biwire in zwang kwam kwam er de mogelijkheid bij om één stel luidsprekers met dubbele bekabeling op aan te sluiten. Of biwire nut heeft laat ik in het midden. Meningen voor en tegen zijn hier op het forum en via Google genoeg te vinden.  :-)

SB_Marantz

#26
Feitelijk heb je geen 2e paar speaker uitgangen nodig als je wilt bi wiren.
Op de speaker zelf wordt het gescheiden namelijk.
Of het zin heeft mag een  ieder voor zichzelf uitmaken.............

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op april 13, 2015, 14:09:57
Ik wilde er geen discussie over starten maar ben er toch weer ingetrapt, en zie hier waarom ik dit eigenlijk niet wilde..... Een leer voor de volgende keer !
WTF 

Je bent er zelf over begonnen ,doe dan niet alsof een ander daar over begonnen is  nonono
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX


100%Marantz

Citaat van: TurboMarco op april 13, 2015, 13:16:10
Dus iedere keer een welles nietes discussie starten is normaal ?, en dat te bedenken dat mensen die er steeds weer op in gaan een ban aan de broek krijgen , omgekeerde wereld is dat .

De ts wil niet dat anderen een discussie daarover starten , heeft hij het alleenrecht daarover ??

De ultieme jijbak  :schater:

En was er al de vraag gesteld of A + B aansluiten het vermogen verminderd?
Ik weet het niet ben niet gaan kijken.
Want dit is de originele vraag. Dat andere direct over Bi-wire zijn begonnen is iets anders
marantz, what else?