Mooi vintage setje gescoord.

Gestart door Hifidj538, april 11, 2015, 17:07:19

Vorige topic - Volgende topic

Hifidj538

Beste forum lezers
Ik heb me nu maar eens geregistreerd op dit forum omdat ik toch ook besmet ben met het Marantz virus.

Ik heb een mooi setje gescoord van Marantz.
Het gaat om het volgende types.
3250B VOORVERSTERKER
170DC EINDVERSTERKER
2100 TUNER
5010B CASSETTEDACK
6170 PLATENSPELER
Dit alles in een oerdegelijk Marantz rek.
Ik heb deze set gekocht van een vrouwtje die het huisraad van haar schoonvader aan het verkopen was.
Ik ben nu de 2e eigenaar deze set is des tijds nieuw gekocht neer gezet en nooit meer van zijn plek geweest zelfs de labeltjes aan de stroomkabel hingen er nog aan.
De set ziet er uit alsof het zo uit de winkel is gekomen.
En als ik naar het binnen werk van de 170dc kijk heeft het ook niet veel aan gestaan nog als nieuw.
Wat is deze set nu ongeveer waard?

Zo was de set toen ik hem kocht

Na dat ik alles goed heb schoon gemaakt kwam er onder het stof dit vandaan.

Peter Kudelstaart

Je bent een echte bofkont! Je ziet bijna nooit zo'n mooie set op bijvoorbeeld Marktplaats en dan ook zeker niet voor 300 euro. Echt een hele mooie set. En hoe klinkt het? Wat voor luidsprekers heb je erop staan.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Frits Denon

Mooie set. Heel veel plezier ermee! notworthy
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Hifidj538

Citaat van: Peter Kudelstaart op april 11, 2015, 18:23:27
Je bent een echte bofkont! Je ziet bijna nooit zo'n mooie set op bijvoorbeeld Marktplaats
Echt een hele mooie set. En hoe klinkt het? Wat voor luidsprekers heb je erop staan.

Deze set stond op Mp voor 500 de gene die hem tekoop had was slechts 1 dag actief op Mp en de advertentie stond er net 5 min op en er was een bod van 999999 dus niemand kon er biden dus ik een mail gestuurd met een bod en ik kan het halen wanneer u maar wil.
Nog geen 5 min later mail met oké verkocht geef uw tel nummer maar ff.
Ik tel nr gemaild en ze belt me gelijk op, dus gelijk voor de dag er na afgesproken en ik zij haal hem maar van Mp af wat ook is gedaan.
Het klinkt super alle pot meters gereinigd en nu geen kraakje meer.
Ik heb er nu een set transmissieline op staan T+A Criterion TMR 100 moet zeggen klinken echt mooi op deze set ze gaan lekker diep in de bas 22 hz.

Het roster voor de basspeaker heb ik er zelf ff voor gedaan omdat we een hondje hebben die graag met haar kop langs dingen gaat zo blijft mijn speaker heel.

Cornelis1921

Prachtset 538! :kwijl: Roept bij mij een aantal heerlijke herinneringen op. :yes: Veel plezier ermee. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Vinyl_Fuchs

Proficiat, heb je mazzel gehad, alleen al de 170dc gaat normaal voor 300+ over de toonbank. Ik heb er 2 en voor beide minimaal 300 euro betaald. Top vintage set die echt hard kan gaan.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Zo'n complete set van weleer is toch ook wel weer gaaf om te zien :yes:.
Veel plezier ermee!

sjoek

Mooie set :-D. Vooral de 6170  is een erg mooie platenspeler. Heb ik zelf ook staan :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

willem50

Super, iki heb precies zo een set een keer voor 275 gekocht, heb de set toen helaas te snel weer verkocht. Stond toen op marktplaats onder de naam Marants met een s op het eind, dus onvindbaar bij de andere marantz apparatuur :lol:. Veel plezier ermee!

SB_Marantz

Meestal zien deze sets er niet zo netjes uit, maar deze....wow! en nog mooi schoon ook!
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hifidj538

Citaat van: SB_Marantz op april 13, 2015, 14:20:58
Meestal zien deze sets er niet zo netjes uit, maar deze....wow! en nog mooi schoon ook!

Ik heb het helemaal gereinigd zat best wat stof en aanslag op er kwamen nieuwe apperaten onder vandaan.
Alleen op de 3250 zit een kleine beschadiging (zie foto) verder heeeeeelemaaaal niets.
Is het mogelijk om dit weg te krijgen?
En wat is nu ongeveer de waarde van deze complete set? (Niet dat ik hem weg doe dit gaat nooit meer weg)

jrm

Mooie set!

Tsja, wat is de waarde, voor een liefhebber en helemaal compleet, denk ik toch wel ruim het dubbele dan wat jij betaald hebt.

i2Paq

Citaat van: Hifidj538 op april 13, 2015, 16:56:59
Ik heb het helemaal gereinigd zat best wat stof en aanslag op er kwamen nieuwe apperaten onder vandaan.
Alleen op de 3250 zit een kleine beschadiging (zie foto) verder heeeeeelemaaaal niets.
Is het mogelijk om dit weg te krijgen?
En wat is nu ongeveer de waarde van deze complete set? (Niet dat ik hem weg doe dit gaat nooit meer weg)

Als je daar iets aan gaat doen wordt het erger.

Ik heb het wel eens minder gekregen door er met mijn nagel overheen te gaan en zo de bramen weg te halen en werd het vlakker.

Maar ik heb hele dikke nagels.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Floris

:gp:

Niets aan doen, gewoon accepteren.
Iedere huis tuin en keuken techniek die je hier op los laat maakt het idd alleen maar erger.
Je " mist" materiaal, lees de diepte(wat in feite zeer ws een indeuking van het materiaal is).
Dit opvullen en weer onzichtbaar tov omliggende werk uitpolijsten is vakwerk, lees met bibehorend prijskaartje..

Lekker genieten van deze prachtige set!