Afsluitend dit topic en naar aanleiding van de verscheidene reacties wil ik toch nog het volgende zeggen. Na 25 jaar bezig te zijn met mijn passie audio dacht ik in mijn enthousiasme en oprechtheid een topic te beginnen om mijn ervaringen te delen met mede-Marantz eigenaren . In die 25 jaar heb ik heel veel geëxperimenteerd met verschillende audio componenten van (buizen)versterkers tot aan streamers, maar ook met allerlei complementaire audio producten, zoals : signaalkabels, speakerkabels, stroomkabels, spikes en isolators, stekkerblokken, (net) filters, aparte groep groepenkast en ja, ook zekeringen.
Men noemt dit dan tweaks, maar eigenlijk is alles wat je wijzigt aan de standaard fabrieksapparatuur tweaken. Ook het wijzigen en/ of vervangen van condensatoren, elco's op-amps, etc. Is het tweaken van je apparatuur. Zelfs Marantz tweakt zijn apparatuur uit commercieel oogpunt (denk aan de special editions en KI versies). Dit had de fabrikant ook gelijk met de standaard apparatuur kunnen doen!
Mijn motto is dan ook: de geluidskwaliteit wordt niet bepaald door de sterkste schakel in de keten maar de zwakste schakel. Dus door het elimineren van alle zwakke schakels ( hieronder vallen ook zekeringen) optimaliseer Je je systeem en haal je het uiterste uit je apparatuur.
Mijn bedoeling van dit topic was om ervaringen met andere uit te wisselen, maar vele uiten hun kritiek zonder er enige ervaring mee te hebben en zijn ook niet van plan het te proberen. Hiermee wil ik dit topic eindigen en zal in het vervolg ook geen nieuwe topic meer beginnen.
Gr
Mack Audio