Ik ben in het bezit van een CD6004, een SA8003 en een SA15S1. Het prijsverschil tussen de goedkoopste en de twee duurdere is echt merkbaar. De 6004 klinkt veel scherper dan de twee andere. Het kan zijn dat sommige mensen dat liever hebben. Maar ik luister toch liever naar de twee duurdere. Het verschil tussen de SA15S1 en de SA8003 is redelijk klein. Maar dat is ook logisch. Hoe duurder je gaat, hoe kleiner het proportioneel kwaliteitsverschil tov het prijsverschil. Ik heb de SA15S1 in mijn mancave aangesloten op mijn PM14. Die geeft me toch regelmatig kippenvel. In de woonkamer hangt de SA8003 aan de PM-66 SE KI. Dat koppel verrast mij ook nog steeds als ik ze wakker maak. Maar die liggen meestal in een diepe slaap, want de madam kan niet veel verdragen. De 6004 staat opgeborgen en speelt niet meer.
Als je niet alle dagen uren aan een stuk naar muziek luistert, heb je heus geen installatie nodig van 10 000 €, maar ik lees dat ik met deze stelling ook weer een open deur instamp. Sinds de installatie van mijn mancave luister ik nu opnieuw meer naar muziek. En hoe meer je luistert, hoe meer de verschillen je opvallen. Vandaar dat ik opnieuw overgeschakeld ben op vinyl.
Het is gewoon leuk om te blijven zoeken naar een andere, daarom niet altijd betere, sound. Hopla, weer een open deur geramd.