Citaat van: Cornelis1921 op maart 21, 2017, 01:04:46
Als de SA8400 weer terug is en in gebruik genomen is, dan vergelijk ik deze met de SA8003, maar alleen met standaard CD, want de SA8400 leest geen SACDs meer in, geeft niet, een review met uitsluitend standaard CDs is interessant genoeg, lijkt mij.
De SA8400 is met standaard CD ook een geheel ander verhaal dan de CD6005. Zo is het klankbeeld slank en toch niet iel. Het geluid is mooi harmonieus doortekend zonder een scherp randje in het hoog. Zowel het hoog als het laag zijn niet al te nadrukkelijk aanwezig binnen een zeer vloeiend - tikkeltje laid-back - klankbeeld; het gewoon een erg mooi geluid, typisch Marantz. Hier hebben de mensen van Marantz' R&D zeer hun best opgedaan, met als beloning een EISA-award (2013). Ja, ik was weer aangenaam verrast door deze speler, al is hij de facto defect; het loopwerk is versleten, ondanks dat het ook in de SA15s zit. Maar toch, een fijne speler was het en blijft het. Toen hij nog nagelnieuw was, was ik er zeer mee in mijn nopjes: wat een prachtige speler!
Helaas moet ik er voorgoed afstand van doen, maar niet voordat ik er nog even van genoten heb; de CD6005 staat zolang op vloer in de slaapkamer, maar die komt in het weekend weer terug op zijn plek, want de SA8400 is voor een functie als voorlopige hoofdspeler toch te defect. Ik zal hem missen, deze speler, meer nog dan de SA8003.