de set van Sjoek

Gestart door sjoek, november 24, 2014, 16:46:57

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Citaat van: Nb op december 12, 2016, 13:16:24
Dat is een lekker gevoel, tevredenheid.
Geniet ervan.

:gp:

Een gebruikersvriendelijke set in dienst van de muziek, wat kan je nou meer wensen  :-).

sjoek

Ik kan het eenieder aanbevelen inderdaad :yes: .... luisteren naar de muziek, en niet luisteren naar hoe de muziek klinkt.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Goed bezig,  Sjoek.....en tevreden zijn is heel mooi voor zolang het duurt, dat is bij de een wat korter en bij de ander wat langer  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Tannoy als basis, do i say more ....

Citaat van: sjoek op december 12, 2016, 19:09:57
Ik kan het eenieder aanbevelen inderdaad :yes: .... luisteren naar de muziek, en niet luisteren naar hoe de muziek klinkt.

lo

Citaat van: sjoek op december 12, 2016, 13:07:59
Zo in iets meer dan 2 jaar al meer dan 1000 keer dit mooie forum vervuild zag ik tot mijn verbazing :-o.
Tijd om eens terug te kijken lijkt me.

Als ik zo terug in de tijd kijk sinds ik mij aanmeldde ( en eigenlijk al een tijd er voor) word het alleen maar minder, er verdwijnen steeds meer apparaten en er komen minder terug. Is dit een teken dat ik minder interesse heb in audio/muziek?

Nee duidelijk niet ik vind het allemaal nog even interessant als eerst. Echter denk ik met de komst van de Heos en het verplaatsen van de hoofd set naar de muziekkamer de ultieme `rust` gevonden te hebben. Op dit moment klinkt alle muziek die ik luister zoals het moet klinken. Verder heb ik 100% gemak nu. In de woonkamer alles onder de duim op de telefoon regelen en afspelen via Heos. En in de luisterruimte heb ik alle cd/lp/muziek dvd bij de hand staan en kan binnen een paar seconden luisteren naar wat ik wil.

Is het dan helemaal saai dat ik nooit denk iets te veranderen? Nee dat ook weer niet, ik heb dit jaar meerdere malen er over nagedacht om home theater aan de luisterruimte toe te voegen met beamer en al. Echter elke keer kom ik tot de conclusie dat in de tijd dat ik 5.1 had alsnog alle muziek op stereo luisterde (ook concerten) en dat de films die ik kijk tegenwoordig bijna op 1 hand te tellen zijn. Kortom de investering vind ik te groot ten opzichte wat het mij brengen gaat.

En ja verder gaan we misschien hier en daar nog wel eens experimenteren met eigengemaakte kabels of iets dergelijks, als er een koopje voorbij komt nog iets toevoegen, aanklooien met opstellingen van de set en uiteraard verder lezen op dit forum en waarschijnlijk blijven bevuilen met reacties :-P. Genoeg te doen dus om de tijd te doden. :wink: :evil:

Mooie overpeinzingen zo tegen het eind van het jaar. Mooi dat je met tevredenheid kunt terug kijken op de 'tocht' die je hebt gemaakt om te komen tot je huidige muzikale beleving met je huidige set.  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sjoek

Citaat van: xander32 op december 12, 2016, 20:12:07
Tannoy als basis, do i say more ....
:gp:

Citaat van: lo op december 12, 2016, 20:35:40
Mooie overpeinzingen zo tegen het eind van het jaar. Mooi dat je met tevredenheid kunt terug kijken op de 'tocht' die je hebt gemaakt om te komen tot je huidige muzikale beleving met je huidige set.  HB
Citaat van: Zep op december 12, 2016, 19:11:32
Goed bezig,  Sjoek.....en tevreden zijn is heel mooi voor zolang het duurt, dat is bij de een wat korter en bij de ander wat langer  :-D

Ik denk dat dit voorlopig wel even het eindstation blijft... voor 2017 in ieder geval niks in de planning op audio gebied.  :mrgreen:

sjoek

Zojuist live op radio 2.  Een van de grootste singer songwriters die bijna niemand kent bij leo blokhuis in de uitzending mogen aanprijzen.

En dat is Joe south.

En aan het eind uiteraard genoten van Joe South - Games people play

xander32

Dank voor de tip; ik ga die man eens opzoeken op Spotify  :yes:.

Citaat van: sjoek op februari 12, 2017, 22:39:07
Zojuist live op radio 2.  Een van de grootste singer songwriters die bijna niemand kent bij leo blokhuis in de uitzending mogen aanprijzen.

En dat is Joe south.

En aan het eind uiteraard genoten van Joe South - Games people play

sjoek

Citaat van: xander32 op februari 13, 2017, 06:27:06
Dank voor de tip; ik ga die man eens opzoeken op Spotify  :yes:.

Dat is zeker de moeite waard :yes: hij heeft veel nummers geschreven die andere artiesten groot hebben gemaakt. Verder heeft hij ook heel veel als gitarist meegespeeld bij artiesten als aretha franklin.

sjoek

Vandaag mijn set weer voorzien van echte analoge fm radio dmv een marantz st6003 zilver/goud. Dit was zo een koopje dit kon ik niet laten. :-D

Cornelis1921

Citaat van: sjoek op oktober 22, 2017, 20:52:17
Vandaag mijn set weer voorzien van echte analage fm radio dmv een marantz st6003 zilver/goud. Dit was zo een koopje dit kon ik niet laten. :-D
Altijd nog interessant zo'n analoge FM-tuner, heb zelf ook nog één: Denon TU1500AE (onlangs voor vijf tientjes via het forum van Brutus overgenomen); wordt aanstaande dinsdag tegelijkertijd met de PM8005 geplaatst en in gebruik genomen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

En voor mij is het vooral ook handiger. Anders moet ik altijd via de pc internet radio aanzetten. En 3 gelijke marantz apparaten op elkaar blijft een mooi gezicht natuurlijk :-D

Cornelis1921

Citaat van: sjoek op oktober 23, 2017, 07:35:10
En voor mij is het vooral ook handiger. Anders moet ik altijd via de pc internet radio aanzetten. En 3 gelijke marantz apparaten op elkaar blijft een mooi gezicht natuurlijk :-D
:yes: notworthy :gp:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

zo verandert er een hele tijd niks. En zomaar ineens doe je weer 2 aankopen in korte tijd. :-D

Ik ben sinds vorige week in het bezit van een sr4500 icm sw2400/ls2400 5.1 speakerset.

Ik was van het idee afgestapt om een 5.1 set toe te voegen aan mijn huidige opstelling totdat ik deze set voor een koopje op de kop kon tikken op marktplaats. Ik heb het setje vorige week maandag opgehaald en ben gelijk begonnen met reinigen (zat een knappe aanslag op) gelijk de receiver ook maar even open gehad en even van binnen stof en aanslag vrij gemaakt. Nadat ik dit allemaal klaar had even vlug getest en alles werkt perfect op de volume knop na die reageert half als ik er aan draai. Nu is dit niet het grootste probleem aangezien ik toch het volume met ab regel.

Maar dus naar alles goed bevonden te hebben heb ik de set afgelopen zaterdag definitief aangesloten en in mijn bureau gebouwd. Hiervoor heb ik in mijn pc nog een optisch/coaxiale uitgang gebouwd zodat ik deze nu verbonden heb met een coaxiale kabel naar de SR. Eenzelfde kabel heb ik aangesloten vanaf mijn ud 5005.
Verder zijn de voorste speakers van Marantz vervangen door mijn Tannoy mr speakertjes. (deze hangen al op perfecte positie). Verder ben ik nog van plan om de center weg te werken en moet ik de surround boxjes nog even hun perfecte plaats geven.

Intussen kan ik zeggen dat het toch weer een echte positieve toevoeging aan mijn set is. Het 5.1 effect in bepaalde muziek en vooral live concerten is toch leuk om af en toe te ervaren. En voor mij is de geluidskwaliteit ook meer dan in orde.  HB

Mijn set in mijn muziekkamer is dus nu als volgt:

Stereo:
ST6003
UD5005
6170
PM7004

Surround:
Pc
Ud5005
SR4500

sjoek

even een paar foto`s van de set en 1 van mijn muziekcollectie.