zo verandert er een hele tijd niks. En zomaar ineens doe je weer 2 aankopen in korte tijd.
Ik ben sinds vorige week in het bezit van een sr4500 icm sw2400/ls2400 5.1 speakerset.
Ik was van het idee afgestapt om een 5.1 set toe te voegen aan mijn huidige opstelling totdat ik deze set voor een koopje op de kop kon tikken op marktplaats. Ik heb het setje vorige week maandag opgehaald en ben gelijk begonnen met reinigen (zat een knappe aanslag op) gelijk de receiver ook maar even open gehad en even van binnen stof en aanslag vrij gemaakt. Nadat ik dit allemaal klaar had even vlug getest en alles werkt perfect op de volume knop na die reageert half als ik er aan draai. Nu is dit niet het grootste probleem aangezien ik toch het volume met ab regel.
Maar dus naar alles goed bevonden te hebben heb ik de set afgelopen zaterdag definitief aangesloten en in mijn bureau gebouwd. Hiervoor heb ik in mijn pc nog een optisch/coaxiale uitgang gebouwd zodat ik deze nu verbonden heb met een coaxiale kabel naar de SR. Eenzelfde kabel heb ik aangesloten vanaf mijn ud 5005.
Verder zijn de voorste speakers van Marantz vervangen door mijn Tannoy mr speakertjes. (deze hangen al op perfecte positie). Verder ben ik nog van plan om de center weg te werken en moet ik de surround boxjes nog even hun perfecte plaats geven.
Intussen kan ik zeggen dat het toch weer een echte positieve toevoeging aan mijn set is. Het 5.1 effect in bepaalde muziek en vooral live concerten is toch leuk om af en toe te ervaren. En voor mij is de geluidskwaliteit ook meer dan in orde.
Mijn set in mijn muziekkamer is dus nu als volgt:
Stereo:
ST6003
UD5005
6170
PM7004
Surround:
Pc
Ud5005
SR4500