de set van Sjoek

Gestart door sjoek, november 24, 2014, 16:46:57

Vorige topic - Volgende topic

Zep

Citaat van: sjoek op juli 08, 2016, 21:53:41
Dus ik denk dat ik morgen eerst nog maar eens langs de hifi boer moet :evil: :roll:

Ga je vast met tegenzin heen  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Haha nee niet met tegenzin... meer met angst wat je nu weer tegenkomt :-P :-P :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Matt

Citaat van: sjoek op juli 08, 2016, 22:38:21
Haha nee niet met tegenzin... meer met angst wat je nu weer tegenkomt :-P :-P :-P

:gp: :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

...en, wat is de schade?

sjoek

Het is uiteindelijk de heos 3 geworden hello.
Alleen vanwege leveringsproblemen van denon heb ik eerst het demo model mee gekregen, en wanneer ze weer binnen zijn krijg ik een mooie nieuwe heos 3 :-D.

Eerste indrukken na 2 uurtjes luisteren en alle verschillende mogelijkheden beetje geprobeerd te hebben moet ik zeggen. Geweldig! In de winkel klinkt het al goed maar zodra ik hem hier thuis aanzette was ik zwaar onder de indruk. Wat een geluid uit zo een klein speakertje. Zelfs op hoge volumes is hij zeer zuiver inclusief de bas van een subwoofer bijna.
Dus zoals jullie wel kunnen begrijpen zeer tevreden. Geen seconde spijt van de gemaakte switch.

Zep

Citaat van: sjoek op juli 09, 2016, 20:50:41
Het is uiteindelijk de heos 3 geworden hello.
Alleen vanwege leveringsproblemen heb ik eerst van denon heb ik eerst het demo model mee gekregen, en wanneer ze weer binnen zijn krijg ik een mooie nieuwe heos 3 :-D.

Eerste indrukken na 2 uurtjes luisteren en alle verschillende mogelijkheden beetje geprobeerd te hebben moet ik zeggen. Geweldig! In de winkel klinkt het al goed maar zodra ik hem hier thuis aanzette was ik zwaar onder de indruk. Wat een geluid uit zo een klein speakertje. Zelfs op hoge volumes is hij zeer zuiver inclusief de bas van een subwoofer bijna.
Dus zoals jullie wel kunnen begrijpen zeer tevreden. Geen seconde spijt van de gemaakte switch.

Gefeliciteerd, Sjoek.....met je nieuwe Heos  pompom
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Dank u. Hij staat alweer 3 uurtjes te spelen :-D. Wat een gemak ook. Minder mooi nummer op de radio? 2 klikjes op telefoon of tablet verder en ik kan kiezen uit spotify of mijn complete eigen digitale muziek collectie. En het maakt ook nog eens niks uit of het op laptop , pc of nas staat. Zolang hij maar aanstaat en verbonden is met mijn wifi netwerk HB.

xander32

Mooi systeem dus, gebruikersvriendelijk.

Citaat van: sjoek op juli 10, 2016, 10:45:00
Dank u. Hij staat alweer 3 uurtjes te spelen :-D. Wat een gemak ook. Minder mooi nummer op de radio? 2 klikjes op telefoon of tablet verder en ik kan kiezen uit spotify of mijn complete eigen digitale muziek collectie. En het maakt ook nog eens niks uit of het op laptop , pc of nas staat. Zolang hij maar aanstaat en verbonden is met mijn wifi netwerk HB.

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 10, 2016, 19:04:36
Mooi systeem dus, gebruikersvriendelijk.

Klopt als een bus :yes: . Terwijl volgens de vele reviewers daar de zwakte van heos ligt.

xander32

... achja, reviewers; jij als eigenaar bent er zeer te spreken over. Wat doet een review er dan nog toe he  :-).

Citaat van: sjoek op juli 10, 2016, 20:00:07
Klopt als een bus :yes: . Terwijl volgens de vele reviewers daar de zwakte van heos ligt.

sjoek

Dat is zeker waar. ik ben nog steeds geen minpunt tegengekomen :-D.

sjoek

Zo in iets meer dan 2 jaar al meer dan 1000 keer dit mooie forum vervuild zag ik tot mijn verbazing :-o.
Tijd om eens terug te kijken lijkt me.

Als ik zo terug in de tijd kijk sinds ik mij aanmeldde ( en eigenlijk al een tijd er voor) word het alleen maar minder, er verdwijnen steeds meer apparaten en er komen minder terug. Is dit een teken dat ik minder interesse heb in audio/muziek?

Nee duidelijk niet ik vind het allemaal nog even interessant als eerst. Echter denk ik met de komst van de Heos en het verplaatsen van de hoofd set naar de muziekkamer de ultieme `rust` gevonden te hebben. Op dit moment klinkt alle muziek die ik luister zoals het moet klinken. Verder heb ik 100% gemak nu. In de woonkamer alles onder de duim op de telefoon regelen en afspelen via Heos. En in de luisterruimte heb ik alle cd/lp/muziek dvd bij de hand staan en kan binnen een paar seconden luisteren naar wat ik wil.

Is het dan helemaal saai dat ik nooit denk iets te veranderen? Nee dat ook weer niet, ik heb dit jaar meerdere malen er over nagedacht om home theater aan de luisterruimte toe te voegen met beamer en al. Echter elke keer kom ik tot de conclusie dat in de tijd dat ik 5.1 had alsnog alle muziek op stereo luisterde (ook concerten) en dat de films die ik kijk tegenwoordig bijna op 1 hand te tellen zijn. Kortom de investering vind ik te groot ten opzichte wat het mij brengen gaat.

En ja verder gaan we misschien hier en daar nog wel eens experimenteren met eigengemaakte kabels of iets dergelijks, als er een koopje voorbij komt nog iets toevoegen, aanklooien met opstellingen van de set en uiteraard verder lezen op dit forum en waarschijnlijk blijven bevuilen met reacties :-P. Genoeg te doen dus om de tijd te doden. :wink: :evil:

NB

Dat is een lekker gevoel, tevredenheid.
Geniet ervan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Rob46

Heerlijk, de audiofiele :wink:  rust....... :yes: