de set van Sjoek

Gestart door sjoek, november 24, 2014, 16:46:57

Vorige topic - Volgende topic

Zep

Citaat van: sjoek op juni 30, 2016, 08:32:03
Mocht iemand een mening hebben of nog tips. Ik zou zeggen gooi het als reactie hieronder wie weet word mijn keuze wat makkelijker :-P :-P.

Ik zou zeggen, denk er nog ff over na, Sjoek  :wink:
En vooral je niet laten (mis)leiden door vrouwen  nonono
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

sjoek

Haha dat van de vrouw is natuurlijk een mooie bijkomstigheid en geen hoofd reden. Verder word er natuurlijk goed over nagedacht is ook al wel een beetje gebeurd.

Het is gewoon vooral dat er tegenwoordig in de woonkamer steeds minder "echt" muziek word geluisterd. En als er muziek word geluisterd is het radio via digitenne op tv ( met het geluid dus ook via tv) :oops: . In dat opzicht denk ik dus dat ik misschien wel een dikke upgrade doe :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Geen gek idee Sjoek; de serieuze set in de luisterkamer voor die momenten dat je er echt voor gaat zitten en in de living een state af the art Heos systeem, met volop bedieningsgemak, ook voir griendinlief. Ik zeg doen  :yes:.

sjoek

Zo dacht ik dus ook.  :yes: plus dat in de luisterruimte ook alle content is opgeslagen.
En net wat je zegt, qua bedieningsgemak is het echt kind kan de was doen. Enige waar ik nog niet echt antwoord op heb gekregen is hoe de albums op de nas gesorteerd worden in de app. Als dit op map of id3 tag gaat.

rexp

Waarschijnlijk beiden, afhankelijk van de server s/w op de Nas.

sjoek

Citaat van: rexp op juni 30, 2016, 21:18:09
Waarschijnlijk beiden, afhankelijk van de server s/w op de Nas.

Zou super zijn. Niet dat er een groot verschil is alleen heb nog wat oude albums met nogal slechte bestandsnamen. Maar wel goede id3 tags.

sjoek

Na goed nadenken en overleg op het hoogste niveau :-P besloten om een aantal componenten de deur uit te gaan doen. Dan 1 set in de luisterruimte maken en dan tot slot een keuze te gaan maken welke ( waarschijnlijk heos) in de woonkamer komt.

Zep

Citaat van: sjoek op juli 02, 2016, 08:12:06
Na goed nadenken en overleg op het hoogste niveau :-P besloten om een aantal componenten de deur uit te gaan doen. Dan 1 set in de luisterruimte maken en dan tot slot een keuze te gaan maken welke ( waarschijnlijk heos) in de woonkamer komt.

Goed bezig Sjoek, de audio hobby moet dynamisch blijven he  HB

xander32

Dus je gaat van twee één maken en koopt er vervolgens weer een nieuwe tweede bij  :roll:.
Hoe je het doet weet ik niet, maar je hebt 'het hoogste niveau' goed in jouw grip :-D.

Citaat van: sjoek op juli 02, 2016, 08:12:06

Zep

Citaat van: xander32 op juli 02, 2016, 12:28:07
Hoe je het doet weet ik niet, maar je hebt 'het hoogste niveau' goed in jouw grip :-D.

Ja Xander, je moet soms over wat manipulatieve technieken beschikken (of concessies doen) om de dames zo ver te krijgen in onze audiohobby  :wink:
Gelukkig is dat in mijn huis vrij simpel: ze bemoeit zich niet met mijn liefhebberijtjes, heeft ze minder last van me  :-P

sjoek

Hahaha tsja eigenlijk is het heel simpel. Zodra de zin "dan gaan de tannoy's naar de muziekkamer" uitgesproken was was het al klaar :-P. Verder word het voor de vriendin op deze manier ook makkelijker muziek aanzetten.

sjoek

Oja en wat betreft van 2  1 maken en dan er weer een 2e bij kopen. :-P

Ik zie het als er gaan 5 dingen weg en er komt 1 of 2 voor terug :roll:

De technics sld202, pm5004 , st6003 , dv6600 en de squeezebox gaan in principe de deur uit.

xander32

Okey, zo breng je dat dus op het hoogste niveau :wink:.

Citaat van: sjoek op juli 02, 2016, 13:10:16
Oja en wat betreft van 2  1 maken en dan er weer een 2e bij kopen. :-P

Ik zie het als er gaan 5 dingen weg en er komt 1 of 2 voor terug :roll:

De technics sld202, pm5004 , st6003 , dv6600 en de squeezebox gaan in princiepe de deur uit.

sjoek

Jazeker en ik moet zeggen het werkt perfect :-P :-P .

sjoek

Zo inmiddels een weekje verder en de pm, st en de platenspeler zijn de deur al uit. Dus ik denk dat ik morgen eerst nog maar eens langs de hifi boer moet :evil: :roll: