Gister een luistervergelijk tussen sonos en heos gehad. En ik moet zeggen het klonk nog beter dan ik al wist. Vooral de heos 1 en 5 vond ik erg mooi klinken. Bij de 3 had ik meer het idee dat het geluid ver weg was. Verder vind ik persoonlijk de heos wat "vriendelijker" klinken dan de sonos. De sonos heeft meer laag en dan vooral bas, en de heos is wat meer in het midden en het totaal geluid.
Nu begint alleen de twijfel om de hele boel om te gooien. Dit wil zeggen de Pm 7004 , 6170 , ud5007 + de Tannoy naar de luisterruimte. En dan de Pm 5004 ,st 6003, squeezebox , technics Sl d202 de deur uit. En hiervoor een of 2 heos terug te halen voor in de woonkamer.
De grote voordelen hiervan zijn het gemak voor zowel mij als de vriendin. Verder gebruik ik de woonkamer set tegenwoordig minder om echt naar muziek te luisteren dan de set in de muziekkamer. Ook merk ik dat ik hier en daar het weer steeds minder belangrijk vind of alles helemaal perfect is. ( ik ben weer echt aan het muziek luisteren). En niet geheel onbelangrijk is natuurlijk de vriendin is ook blij met 2 luidsprekers die verdwijnen uit de woonkamer.
Enige nadeel wat ik me kan bedenken op dit moment is dat ik wanneer ik dit doorvoer geen lp of cd meer kan draaien in de woonkamer. Dit kan alleen nog in de muziekkamer dan.
Mocht iemand een mening hebben of nog tips. Ik zou zeggen gooi het als reactie hieronder wie weet word mijn keuze wat makkelijker
.