Afgelopen zomer heb ik een aantal speakers beluisterd. Ik heb aan de audioverkoper overgelaten welke sets het beste zouden passen bij een marantz pm11. Als voorwaarde had ik echter gesteld dat er op zijn minst een set Klipsch RF7MKII aangesloten zouden worden en een set B&W CM10S2.
Ik heb in totaal 6 speaker sets beluisterd. Mijn muzieksmaak is zeer uiteenlopend. (jazz, blues, metal, punk, klassiek, pop, echt van alles.)
Ik heb ook verschillende cd's meegenomen bij de luistersessie. Het viel mij op, dat bij rustige muziek (bijv. Norah Jones, Buena vista social club) de Klipsch speakers heel goed presteerden, maar bij (blues) rock muziek (Red hot chili peppers, SNFU, Seasick Steve) toch wat schetterig overkwamen naar mijn mening.
Van de 6 speaker sets waren er 2 sets die bij alle muzieksmaken goed presteerden. Nergens het beste, maar ik was op zoek naar een compromis. Dit waren de B&W's CM10S2 en de Triangle Esprit Antal EZ. Na lang wikken en wegen de Triangles gekozen. Deze waren wel iets scherper in het geluid op sommige onderdelen dan de B&W's, maar scoorden naar mijn mening vooral op de weergave van details en de stemmen iets beter dan dan de B&W's.
Het is een tijdje geleden, maar toch nog bedankt voor jullie reacties en suggesties.