Verbruiksmeter op de SR7007

Gestart door BCUS, oktober 17, 2014, 17:14:25

Vorige topic - Volgende topic

BCUS

Beste leden,

Help me even. Ik ben bezig mijn torenhoge Essent factuur te ontleden. Ik heb een ELRO verbruiksmeter achter de SR7007 geplaatst. De specs van de SR geven 660W aan. Dat is veel dacht ik! M'n vrouw is nu met verlof en de SR staat dan +/- 12 uur p/dag aan. Echter als ik de M12 ELRO aflees zie ik 77.5 w staan? Ik zet dit gemakshalve even gelijk aan 775w... Of is dat mis??

Als ik een waterkoker aansluit staat er 1800 w op het scherm zonder punt (normaal).

Die punt op het scherm van de verbruiksmeter verwart me nu, moet ik 775w of 77,5w aflezen òf staat het verkeerd op een specsheet van Marantz die 660w?

Wat interpreteer ik nu verkeerd, en kunnen jullie het hoge verbruik van een SR bevestigen?

Bedankt vast. Gr Bart

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

Flying_High

Je waterkoker staat aan of uit, meer smaken zijn er niet. Dat is het vermogen wat hij uit het net opneemt.

Bij je SR is dit een heel ander verhaal. Het opgenomen vermogen is niet constant. Die 660w is het opgenomen vermogen als alle functies vol aan het werk zijn met het volume op max.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

BCUS

AH oke! Helder. Dank

SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

Whisper.nl

mmmm, kijk  eens op de sites van de bekende leveranciers van gas en electra.

Hier staan legio aan tips.

Eigen ervaring.

Van enkel glas ( zoek even een goede beun de haas) naar alles dubbel in ca 2 jaar.
De oude cv de deur uit getrapt en een HR gekocht.
Nadien ging het gas van 2.000 kuub p.jr. naar 1.400 kuub p.j.r

Ik heb alle gewone lampen vervangen door een spaar -/ led lamp..
Electra weet ik zo niet maar die ging ook vlot naar beneden.

Van het luisteren naar muziek een hogere rekening ? ik betwijfel dat ?
Man dan zou Cor nu echt straat arm zijn. die luister 24/7 naar muziek.
Behalve als ie slaapt. en dat doet ie ook al zeer beperkt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

BCUS

Hoi Whisper, het ging me echt enkel om electra. Ik woon sinds kort in een nieuwbouwhuis, ga ervan uit dat dit qua isolatie in orde is. Maar douchen en een droger icm een baby zijn inmiddels onze grootverbruikers..

Whisper.nl

Citaat van: BCUS op oktober 23, 2014, 14:36:29
Hoi Whisper, het ging me echt enkel om electra. Ik woon sinds kort in een nieuwbouwhuis, ga ervan uit dat dit qua isolatie in orde is. Maar douchen en een droger icm een baby zijn inmiddels onze grootverbruikers..

Je zult het vast kunnen uitlezen.
Wasmachine, droger, strijkijzer en de koelkast. (stofzuiger ?) 

Redelijk nieuw en een AAA label. ?  HLP
R.o.f.l. dan heb je vet pech en zal er niets anders opzitten ermee te leren leven dat (kleine ) kinderen geld kosten.  :-D

Groet Whisper  byebye

AndreC

Citaat van: Whisper.nl op oktober 23, 2014, 15:27:56
Je zult het vast kunnen uitlezen.
Wasmachine, droger, strijkijzer en de koelkast. (stofzuiger ?) 

Redelijk nieuw en een AAA label. ?  HLP
R.o.f.l. dan heb je vet pech en zal er niets anders opzitten ermee te leren leven dat (kleine ) kinderen geld kosten.  :-D

Groet Whisper  byebye

En ze worden duurder en duurder, heb er 4 dus weet wat ik zeg  :schater: :schater: :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

lo

studeren, school cq collegegeld......  HLP HLP
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op oktober 23, 2014, 16:43:39
studeren, school cq collegegeld......  HLP HLP

l.o.l.

Even on topic blijven Lo we hebben het hier over stroom verbruik.  pompom

Groet Whisper

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

BCUS

Wat een hoop tamtam op een kort antwoord, hoe het ook zij, kinderen kosten geld en waar het over ging: stroomverbruik receiver is volledig normaal. Thanks voor jullie reacties. Gr

WilliamB

Een hoog verbruik is natuurlijk nooit leuk, maar je kan het wel lokaliseren.
Je hebt in de handel kleine tussenmeters die je kan plaatsen, en als je een slimme meter hebt dan kan je het totale verbruik ( moment ) aflezen.
Nog een tip bij het lokaliseren van je verbruik is om de groepen uit te zetten, en later een voor een aan te zetten.
Mocht je een meter hebben die het verbruik laat zien, dan heb je een indicatie welke groep het meeste verbruik zit.
In de meeste gevallen is dat apparatuur die verwarmen, of verkoelen de meeste stroomvreters zijn.

Succes
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Even niet goed gelezen. Ik zie dat je al zo`n tussenmeter voor verbruik hebt.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

gerard

Citaat van: BCUS op oktober 23, 2014, 14:36:29

Heeft je nieuwbouwhuis ook vloerverwarming? zo ja dan continu een pomp aan om het water rond te pompen.
Centrale afzuiging staat ook constant aan.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

BCUS

Die pomp staat idd 24/7 aan. Vloerverwarming nog niet gebruikt verder, en de MV staat ook 24/7 aan. Maar van de MV is het verbruik minimaal.