Help! Aansluiten B&W CM1 op PM7001KI

Gestart door herman78, september 30, 2014, 19:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Citaat van: herman78 op september 30, 2014, 20:46:31
Ok, dank je.

Nog een paar vragen.

Gewoon aansluiten door de draad er tussen te doen of met een plug/stekkertje?

Waarvoor dienen die bruggen op de luidsprekers dan en sluit ik ze aan op de onderste of bovenste ingang?

Ik wil het geluid van de tv via de B&W laten lopen straks. Moet ik dan de versterker nog koppelen met de tv en hoe dan? Of gaat het signaal van de tv en digitale radio van de tv, via de dvd, naar de versterker en sluit ik alleen de dvd aan op de versterker. De dvd is nu via hdmi verbonden met de tv.

Ik ben een leek hierin dus klinkt mis allemaal wat dom.

Herman, domme vragen worden niet gesteld, domme ...........  :-P

herman78

Het is gelukt.

Heb vanmiddag luidsprekerkabel gehaald en vanavond de cd/dvd op de versterker aangesloten. Het geheel (met cd van queen en adele) klinkt echt heel mooi vol en warm. Heb de bass iets meer gegeven zodat het voor mijn gevoel iets voller klinkt. De rest staat gewoon op standaard. Heb de volumeknop niet helemaal open gedraaid ivm dat de kinderen al sliepen, maar dat komt nog wel. Ben tot nu toe zeer tevreden.

Ik heb ook geprobeerd om de tv op de versterker aan te sluiten, maar krijg geen geluid. Heeft iemand suggesties obv van de foto van de versterker hoe ik die dan moet aansluiten. Heb een tulp/rca in de tv gestoken op de achterkant maar geen geluid.

herman78


In de gebruiksaanwijzing van de versterker lees ik niets over de aansluitmogelijkheden van een tv.

Kan het zijn dat voor het geluid van de tv dit via de digital out van de cd/dvd moet (ook al is die nu al verbonden met een hdmi)?

Graag tips/ reacties.

Marantz 81

met rca ( rood/wit ) moet gewoon werken van t.v naar versterker

welke input heb je genomen op de versterker ?  mogelijk moet je instellingen wijzigen in de t.v menu

herman78

#19

Ik denk dat ik het al gevonden heb.

Op zoek naar een converter begrijp ik dus.

•Sluit een audioapparaat aan (home cinema-set, versterker) op de 'DIGITAL AUDIO OUT'-aansluiting aan de achterkant van de TV om het geluid van de TV via uw audiosysteem te beluisteren. 

Uw TV heeft GEEN analoge audio-uitgang (rood en wit). U hebt een digitaal-naar-analoog-converter (DAC of D-to-A) nodig om de digitale audio-uitgang (coax) van de TV aan te sluiten op een analoog stereosysteem. Controleer of de converter de conversie van zowel LPCM (Linear Pulse Code Modulation) als AC3 (Dolby Digital) ondersteunt. Raadpleeg uw leverancier als u niet zeker weet of een bepaalde converter geschikt is.

Opmerking: deze TV biedt geen ondersteuning voor DTS (Digital Theater Systems). Daarom wordt het DTS-audiosignaal niet door de 'HDMI (1) ARC'- of de 'DIGITAL AUDIO OUT' (SPDIF)-aansluiting geleid.

Marvin


Maurice

Citaat van: marvin op oktober 02, 2014, 10:11:24
Koptelefoon uitgang gebruiken...
Mooie oplossing, mits deze niet in het zicht zit.  :yes:
Heb je misschien digitale tv? Dan kun je ook vanuit de digitale tv apparaat naar je versterker. Zo heb ik het gedaan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

herman78


Ik heb inderdaad digitale tv van ziggo met zo'n CI Module.

Wat bedoel je dan met "de digitale tv apparaat naar je versterker". IK heb geen apart kastje ofzo wat naar de versterker zou kunnen. Het digitale signaal komt binnen op de tv via de gewone coax.

En de opmerking "koptelefoon uitgang gebruiken" hoe wordt dat bedoeld?

Marvin

Koptelefoon aansluiting van je tv verbinden met je versterker.
Dus een kabeltje van 5 euro met aan de ene kant een koptelefoon plugje en de andere kant rood/wit.
Zou kunnen dan je dan enkel en alleen via de versterker kan luisteren omdat die koptelefoon aansluiting de tv-speakers uitzet.
Maar sommige tv's kunnen beide aansturen, dan is het een optie ergens in het het menu.

Maurice

Citaat van: herman78 op oktober 02, 2014, 10:36:06
Ik heb inderdaad digitale tv van ziggo met zo'n CI Module.

Wat bedoel je dan met "de digitale tv apparaat naar je versterker". IK heb geen apart kastje ofzo wat naar de versterker zou kunnen. Het digitale signaal komt binnen op de tv via de gewone coax.

En de opmerking "koptelefoon uitgang gebruiken" hoe wordt dat bedoeld?
Ah, een CI module, dan gaat het niet werken. Meestal heb je een appart apparaat voor digitale tv, waarna jet met hdmi naar je tv gaat.

Op je tv zal ergens een hoofdtelefoonaansluiting zitten. Deze geeft een analoog signaal af. Er zijn kabels die aan de ene kant een hoofdtelefoonaansluiting hebben en aan de andere kant tulp.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

#25
Sommige TV's hebben nog een scart aansluiting, daar kun je ook dan ook een analoog audio signaal (Tulp rood/wit) uithalen via een insteekadapter.


NB.
Goedkope dac om van de digitale uitgang van je TV naar analoge ingang van je versterker.
Uiteraard nog met dig. kabeltje van TV naar dac en een setje analoog rood/wit van dac naar versterker.

http://www.ekabels.nl/adapters/converters/digitaal-analoog-converter-coax-optisch---rca.asp?gclid=CJ-R8JjKjsECFSTMtAodHCsAWQ
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marvin

Ook een goeie, zou je bijna vergeten met al die nieuwe snufjes.

Marvin


Zoiets, maar dan met een pikkie aan het uiteinde.



Of zo'n ding, ze zijn er overigens ook met een plattere stekker. Mocht de TV aan de muur hangen.

Maurice

Tussen alle aansluit perikelen, hoe klinkt het nu? Heb je nu klankmatig bereikt wat je zocht?

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

herman78


Goedemorgen!

Ik heb dit weekend een Marmimek DA21 converter gekocht en de boel met een digitale coax aangesloten. Het geheel klinkt erg goed vind ik. Ik ben dan ook zeer tevreden.

Het enige punt is nu nog dat wanneer ik de tv als radio gebruik de luidsprekers het wel doen. Wil ik alleen TV kijken dan hoor ik alleen maar een ruis/soort van toon. Ik kan alleen niet vinden wat ik verkeerd doe.