Help! Aansluiten B&W CM1 op PM7001KI

Gestart door herman78, september 30, 2014, 19:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

herman78


Ik was op zoek naar een setje luidsprekers en een stereoversterker. Nu heb ik dit gevonden in de vorm van een B&W CM1 en een PM7001KI.

Misschien dom, maar hoe sluit ik nu de luidsprekers aan op de versterker. Dus welke draadje aan de juiste luidsprekeringang op de versterker. En ook op welke ingang van de luidspreker? Heb een foto toegevoegd.

Kan iemand mij daarmee helpen?

Alvast bedankt.


Marantz 81

Je kan 4 speakers aansluiten op de versterker ,  Systeem 1 en 2  voorop de versterker kun je ze aan/uit zetten

verder gewoon speaker kabel 2 x 2,5mm  van versterker naar speaker aansluiten opletten + en -  goed aansluiten

op de speaker bruggen laten zitten

Marantz 81


herman78


Ok, dank je.

Nog een paar vragen.

Gewoon aansluiten door de draad er tussen te doen of met een plug/stekkertje?

Waarvoor dienen die bruggen op de luidsprekers dan en sluit ik ze aan op de onderste of bovenste ingang?

Ik wil het geluid van de tv via de B&W laten lopen straks. Moet ik dan de versterker nog koppelen met de tv en hoe dan? Of gaat het signaal van de tv en digitale radio van de tv, via de dvd, naar de versterker en sluit ik alleen de dvd aan op de versterker. De dvd is nu via hdmi verbonden met de tv.

Ik ben een leek hierin dus klinkt mis allemaal wat dom.


Marantz 81

gewoon de kabels aanstrippen op de juiste lengte zodat er gaan kortsluiting kan onstaan maar wel goed onder de klemmen zit ongv 2 cm aanstrippen

de bruggen bij de speakers zijn ervoor om op zowel de tweeter als woofer een versterker te kunnen aansluiten ,je hebt 1 versterker dus gewoon 2 draden per speakers en bruggen op speaker laten zitten of je ze onder of boven aansluit maakt niet uit het zijn gewoon doorverbinders

in de speaker zit een Frequentie scheidingsfilter , verschilt per speaker bouwer of ze 4 of 2 aansluitpennen naar buiten bedraden , het is een mogelijkheid tot Bi-ampen ( 2 versterkers ) dan breng je 4 draden naar iedere speaker bruggen erstussenuit


voor je dvd en digitale tv box

2x HDMI naar TV voor beeld en geluid op TV
2x RCA  naar versterker  voor geluid over Speaker 

herman78


Het aansluiten van de luidsprekers op de versterker is me nu duidelijk, bedankt.

Qua dvd en tv begrijp ik het volgende. Ik heb trouwens geen digitale tv box.

De dvd is aangesloten met een hdmi op de tv, vervolgens de dvd op de versterker aansluiten met een RCA stekker (is tulp toch?)

en

de TV aansluiten met een RCA rechtstreeks op de versterker.

Heb ik het zo goed begrepen?

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

herman78


Het kwartje valt wel uiteindelijk!

Morgen even een goede luidsprekerkabel halen en dan morgenavond de boel aansluiten.

Ben wel benieuwd hoe het klinkt.

Maurice

Citaat van: herman78 op september 30, 2014, 21:47:39
Het kwartje valt wel uiteindelijk!

Morgen even een goede luidsprekerkabel halen en dan morgenavond de boel aansluiten.

Ben wel benieuwd hoe het klinkt.
Heb je geen kabel meer van je oude set? Die kun je gewoon gebruiken, beter/duurder/mooier kan altijd nog ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81


Maurice

En anders even (tijdelijk) een stuk lampensnoer gebruiken, of wat ander elektradraad.
Alles in het kader om zo snel mogelijk te kunnen luisteren!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude


Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

schieper

Ben heel benieuwd hoe die klinmt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site