PM6005 onvoldoende voor (fout-)correctie cd

Gestart door Timex, september 22, 2014, 17:22:16

Vorige topic - Volgende topic

Timex

Hallo, ik ben hartstikke nieuw hier. Kort voorgesteld ben ik al jaren fan van Marantz. Na het een en ander 'versleten' te hebben, ben ik afgelopen jaar op een kleinere set overgestapt. Zo maakte ik mijn vriendin blij en mij huis iets kindvriendelijker.
De PM6005 staat overal goed aangeschreven en het zal mij niet verbazen als het in zijn prijsklasse een award bij Whathifi voor het jaar 2014 in de wacht sleept. En terecht, want het is een mooi speeltje met heerlijk zuiver en gedetailleerd geluid. De DAC aan boord is natuurlijk helemaal een surplus!
Vandaar dat ik mijn cd's via digital coax op de versterker afspeelde zodat ik mijn Van Den Hul D102 overhield om aan mijn nieuwe Bluesound Node aan te sluiten. Zodoende had ik de optische ingang over voor mijn Samsung F8000. Die geweldige tv heeft om de een of andere reden alleen optische audio uit, wanneer je geen home cinema set hebt.
MAAR: bij ongeveer 5% van onze cd-collectie lijkt het zo nu en dan of de versterker sommige 1-tjes en 0-tjes (bitjes en bytejes) niet kan lezen. De muziek hikt, hapert zo je wil. Er missen simpelweg kleine stukjes van het geluid. Dat klinkt bijna of de cd blijft hangen, maar dan aders! ;) Namelijk de muziek loopt gewoon door alleen missen er fracties in het geluid! Steeds bij exact dezelfde cd's op exact dezelfde momenten. Het zijn zowel kopie's als originele cd's, met en zonder het compact disc logo
Analoog is er geen vuiltje aan de lucht. Ook niet wanneer ik de cd afspeel op de Marantz CD6005, die exact dezelfde DAC aan boord heeft als de PM6005. Ook heb ik ondervonden dat de PM6005 dit met alle cd-spelers doet die digitaal binnenkomen (getest op een Rotel, NAD en ander type Marantz). Maar dus nooit wanneer het analoog is aangestuurd.