SC-7 revisie

Gestart door SB_Marantz, september 09, 2014, 23:55:36

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Deze champagne versie had wat kleinere klachten...output en phono.
Na alle 15 separate printjes bekeken te hebben was de conclusie niet zo moeilijk: versleten.

Letterlijk alle soldeerverbindingen op elke print moesten opnieuw gedaan worden teneinde het dan ook het predikaat revisie / restauratie te mogen geven.
De elco'tjes nemen we dan uiteraard ook mee, die zijn niet erg betrouwbaar meer.

Op het psu (powersupply) bord was het helemaal feest: de 3 transistoren zaten compleet los.
Op zijn zachtst gezegd, opmerkelijk dat het ding uberhaupt nog werkt!

Een foto verslag, hoewel we nog 2 pcb's moeten doen, te weten: de phono trap en de main pcb.

Exploded view  :-D

Dit lijkt me wel voldoende om een indruk te krijgen van de ''originele'' staat.
Onderstaand de ''NA'' foto's:

To be continued........
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

:-D Kost een paar meter tin maar dan heb je ook wat 8-)

Mooie pre!

SB_Marantz

Dat wordt het wel weer ja.  :-P
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Ik verbaas mij altijd over het feit dat zulk machinaal soldeerwerk zo slecht is.

Mooi dat zulk "ouderwets" handwerk toch zijn waarde blijft houden  notworthy
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

kuip

Marantz PM7200, Marantz CD6000, Marantz ST6000, Mordaunt Short MS908

jrm

Wat een passie, ik vermoed dat het er nu beter uitziet dan nieuw  :-D hello

thanatos

Citaat van: i2Paq op september 10, 2014, 10:05:26
Ik verbaas mij altijd over het feit dat zulk machinaal soldeerwerk zo slecht is.

Mooi dat zulk "ouderwets" handwerk toch zijn waarde blijft houden  notworthy

35 jaar opwarmen en afkoelen maakt het soldeer broos. De solderingen zijn dus niet slecht in deze machines maar juist zeer goed.

Ik ken voorbeelden van recentere modellen die veel sneller degenereren. Sterker nog nu met al dat loodvrije soldeer wordt het nog een stap erger...

RM3100

Mooi!, reinig en smeer je ook alle schakelaars en de soms zwaar geoxideerde cinch aansluitingen?, dat zijn er nog al wat op dit model. Ik liep hier recent nog tegenaan toen ik bij een volledig gereviseerde 2325 ging kijken, allemaal (dus ook de filter caps) nieuwe elko's, mooi gesoldeerd maar op verzoek van de verkoper alleen keuze schakelaars, vanwege het gekraak, verzetten met de volumeknop op nul. Bij het testen van de ingangen idem, eerst flink draaien aan de interlink stekker om optimaal contact te maken..

Cornelis1921

stupid Mooi werk, SB! Maar wat een klus. :-o Maar je er dan ook wel eer van. hello notworthy :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

We zijn er nog niet Cor..................maar bedankt fur die bloemen.  :-D
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: RM3100 op september 10, 2014, 11:43:37
Mooi!

Dat dacht ik ook!  8-)

Citeer

, reinig en smeer je ook alle schakelaars en de soms zwaar geoxideerde cinch aansluitingen?

Als het nodig is zeker!
Meestal, in ernstige gevallen US.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Een mooie SC7 en een mooi geserviced SM7, dat is de max.
Is lang een droom geweest.

Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

HAL9000

Ik heb er zelf ook een. Veel werk maar dan heb je ook wat. Ik vind het overigens niet zo geweldige pre.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

100%Marantz

Citaat van: HAL9000 op september 10, 2014, 23:26:45
Ik heb er zelf ook een. Veel werk maar dan heb je ook wat. Ik vind het overigens niet zo geweldige pre.

Wat is er mis met de pre?
marantz, what else?

thanatos

Die voortrappen zitten wat onhandig in elkaar wat constructie betreft. Dus niet service vriendelijk. Maar verder zit het degelijk in elkaar. Ik vind het juist mooie voorversterkers..