Boekenplankluidspreker in combinatie met de SR7008 AV receiver van Marantz

Gestart door robberechtmichael, augustus 31, 2014, 21:46:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32


jowa

Zo te zien komen de kabel achter de tv uit de muur.
Anders moet je weer vrezen, opvullen, schuren, verven...

xander32

Als je het geheel een halve meter naar links verplaatst, blijven de kabels (en andere ellende) onzichtbaar achter de tv en heb je ruimte om de speakers op stands te zetten of zelfs te gaan voor passende zuiltjes.

Indien het moet blijven zoals het is, zou ik niet teveel geld aan ls. spenderen en gaan voor een mooie 2.1 satelliet systeem  :yes:.



Citaat van: jowa op september 01, 2014, 20:04:37
Zo te zien komen de kabel achter de tv uit de muur.
Anders moet je weer vrezen, opvullen, schuren, verven...

Marantz 81

Ik zou een paar monitoren ( boven de tv ) aan muurbeugels hangen en sub naast het meubel

KLikkerdeklik Muurbeugels


Als voorbeeld onderstaand

KLikkerdeklik Speakers

KLIK  SUB


gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

xander32


robberechtmichael

Reden plaatsing tv: TV is gecentreerd tegenover de zetel (niet zichtbaar op foto)

polleke_cgc

Ik heb in mijn slaapkamer de "oude" B&W 686S1 (die ik gebruik met een Marantz M-CR603). Heb toen ook naar de 685S1 geluisterd en ik vond dat verschil niet super groot. Vandaar dat ik toen die 686S1 heb gekocht. Heb deze via muursteunen aan de muur bevestigd...
Enkele weken geleden heb ik ook de volledige nieuwe 600S2 serie gehoord (ben op zoek naar vloerstaanders voor in de living, maar als je toch luistert, kan je evengoed heel de serie doen). En daar vond ik het verschil tussen de 685S2 en 686S2 een stuk groter, in het nadeel van de 686S2. Ze zijn inderdaad kleiner, maar er zelf eens naar luisteren (en eventueel ook andere merken) is dus heel belangrijk. De kleinste vloerstaander (die 684S2) was ook niet bijster mijn meug, de grote 683S2 al stukken meer, maar dat is hier niet bijster belangrijk.

Ik heb toen ik die 686S1 kocht ook de Dali's gehoord (zowel de kleintjes in de Zensor uitvoering als de veel duurder Ikons). Van die beide Dali's was ik helemaal niet overtuigd (maar er zijn veel mensen die ze wel heel goed vinden). Maar je hebt merken genoeg natuurlijk...

DansaN

Citaat van: robberechtmichael op september 01, 2014, 21:01:41
Reden plaatsing tv: TV is gecentreerd tegenover de zetel (niet zichtbaar op foto)

Zetel.
Dat klinkt als iets dat ook verplaatst kan worden  :evil:

Marvin

Tannoy Arena Brons: http://link.marktplaats.nl/839122848

Helaas zonder bijbehorende subwoofer.
Maar volgens mij zou dit niet misstaan in je strakke living.

robberechtmichael

Ik heb het moeilijk om te geloven dat een goede boekenplankluidspreker op een meubel geplaatst (wat idd niet de ideale plaatsing is), slechter klinkt dan een satelietsysteem aan de muur.
Aavankelijk wou ik satelietspeakers, maar heb me laten overtuigen om dit niet te doen.
De tv beugel komt over heel de lengte van de tv, en muur is juist geschilderd (vrouw kon niet wachtten) tv kan max 5 cm opschuiven, zetel staat al tegen muur, en kan dus ook niet opschuiven.
Tv is plat tegen muur bevestigd, en gat voor kabeldoorvoer valt juist in opening van de tv waar juist gepast de kabels in kunnen.
Denk toch dat ik voor monitoren op een nieuw en langer meubel ga. (mss later met sub)
Het verkoper gemaild en die vertelde me dat een SR7008 overkil is tegenover een speaker genre b&w M1, en monitor audio apex a10.

xander32

Ga luisteren en vertrouw op eigen oren inzake de ls. :yes:. Wellicht kan je er een paar proberen in eigen situatie?
Wanneer die monitor een basbrij geeft doordat het dressoir mee gaat doen, dan ben je beter af met goede satellieten plus sub dan met die eerste. Maar dat is een kwestie van trial & error.


Dat de 7008 overkill is ... in welk opzicht? Diens kwaliteit? Kwaliteit in het stereo of ht, of? Overkill betreft diens vermogen? Een versterker kan je slechts te zwak kiezen, nooit te sterk is juist vaak het credo.




Citaat van: robberechtmichael op september 02, 2014, 05:27:15
Ik heb het moeilijk om te geloven dat een goede boekenplankluidspreker op een meubel geplaatst (wat idd niet de ideale plaatsing is), slechter klinkt dan een satelietsysteem aan de muur.
Aavankelijk wou ik satelietspeakers, maar heb me laten overtuigen om dit niet te doen.
De tv beugel komt over heel de lengte van de tv, en muur is juist geschilderd (vrouw kon niet wachtten) tv kan max 5 cm opschuiven, zetel staat al tegen muur, en kan dus ook niet opschuiven.
Tv is plat tegen muur bevestigd, en gat voor kabeldoorvoer valt juist in opening van de tv waar juist gepast de kabels in kunnen.
Denk toch dat ik voor monitoren op een nieuw en langer meubel ga. (mss later met sub)
Het verkoper gemaild en die vertelde me dat een SR7008 overkil is tegenover een speaker genre b&w M1, en monitor audio apex a10.

robberechtmichael

Mss dat een monitor op meubel plus sub nog het beste zal werken.
Ik zal het uit proberen.
Nu nog een audiozaak in Belgie vinden die de monitor apex A40 en A10 heeft...
Ik denk dat de verkoper bedoelt dat je met satelieten het verschil in geluidskwaliteit niet hoort bij de SR7008 tegenover een goedkopere AV receiver als dat er al is indien je met monitoren speelt.

Marvin


robberechtmichael

Net de SR7008 ontvangen.
Heb voorlopig hoofdtelefoon gebruikt om al een beetje wegwijs te geraken met de bediening.
Het geluid uit de hoofdtelefoon (bose) klonk soms vrij eng, niet vol, vooral bij spraak (alsof er lagere frequenties ontbraken)
Zou dit een typisch verschijnsel zijn wanneer je met de hoofdtelefoon luistert, of kan er iets mis zijn met de SR7008?
Is het normaal dat er een groot verschil is tussen geluid uit de hoofdtelefoon en de normale luidsprekers?
Mss de sr7008 uiteindelijk pairen met een warme luidspreker voor de zekerheid.