Boekenplankluidspreker in combinatie met de SR7008 AV receiver van Marantz

Gestart door robberechtmichael, augustus 31, 2014, 21:46:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

De hoofdtelefoonaansluiting van de SR-serie is sowieso erg matig. Zou hier geen conclusies aan verbinden.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

robberechtmichael

Ik zou mijn dvd speler als cd speler willen gebruiken (beeld hoeft niet).
Sluit ik de dvd-speler dan best analoog of  igitaal (is er een verschil tussen hdmi en optisch) aan om een zo goed mogelijke geluidskwaliteit  te bekomen.
Volgens mijn buur heeft analoge aansluiting de voorkeur, ik betwijfel dit. (heb zelf geen analoog kabeltje)

jowa

Als je zelf geen analoog kabeltje hebt, gewoon één halen bij een dhz winkel.
Kan je zelf uitvinden wat jij het lekkerst vind klinken.

robberechtmichael

Bestaan er spikes om onder een monitorluidspreker te zetten die op een tvmeubel staat?

De SR7008 is redelijk, open van boven voor de verluchting; kan het geen kwaad wanneer er te veel stof invalt?
Dit komt dan op de print en componenten terecht...

jeffkef

de vraag is wil je spikes op je tv meubel?
Maar volgens mij zijn er voor de speaker zelf gene spikes enkeld voor de eventuele stands(correct me if i`m wrong)
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

jeffkef

Citaat van: robberechtmichael op september 05, 2014, 23:16:28
Ik zou mijn dvd speler als cd speler willen gebruiken (beeld hoeft niet).
Sluit ik de dvd-speler dan best analoog of  igitaal (is er een verschil tussen hdmi en optisch) aan om een zo goed mogelijke geluidskwaliteit  te bekomen.
Volgens mijn buur heeft analoge aansluiting de voorkeur, ik betwijfel dit. (heb zelf geen analoog kabeltje)

wat voor dvd speler hebben we het hier over?
ALs een budget ding is zou ik hem lekker optisch aansluiten.
Maar luisteren wat jij het mooist vind is het beste  :-)
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

robberechtmichael

Ik heb gisteren de SR7008 aangesloten met focal vloerstaanders van mijn buurman.
Volgens buur klonk dit goed, en gaf de SR7008 meer bas weer dan zijn Onkyo, wel moest er een flinke draai aan de volumeknop gegeven worden voor wat volume te hebben in vergelijking met zijn Onkyo.
We hebben verschillende bronnen gebruikt MP3, Blue Ray, digitale tv, cd,...

Zelf vond ik het ook wel goed, maar toch had ik er meer van verwacht.
Ik vond het geluid niet vol genoeg, te weinig body hebben, en het mag ook wel een tikkeltje warmer zijn, schel vond ik het niet klinken.
Iemand advies hoe ik het geluid voller/warmer krijg.
Luidsprekeradvies? Hoe de SR7008 in stellen om meer body te krijgen?

jeffkef

'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

robberechtmichael

De focal's zijn het eerste paar dat aangesloten werd op de SR7008.
Enkel stereo aangesloten (links rechts) /geen surround
We hebben geen audissey gebruikt.

robberechtmichael


Cobraatje

Yep, is mijn ervaring met Focal.

Warm klinken vaak Britse speakers en Aurum Cantus wat ik heb zit ook aan de 'warme' zijde van het spectrum.