Boekenplankluidspreker in combinatie met de SR7008 AV receiver van Marantz

Gestart door robberechtmichael, augustus 31, 2014, 21:46:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robberechtmichael

Allen,
Binnenkort heb ik de SR7008 AV receiver van Marantz in bezit.
Ik ben opzoek naar 2 boekenplankluidsprekers om deze hierop aan te sluiten.
De luidsprekers komen links en rechts van de tv, dichtbij (of aan) de muur.
Ze zullen voor 99,9 procent ingezet worden voor (stereo)muziek.
De luidsprekers moet zo goed mogelijk met alle soorten van muziek kunnen omgaan.
Vereisten geluid: niet schel, niet vermoeiend, niet te analytisch, met voldoende detail, ruimtelijk en breed geluidsbeeld,  bas mag niet dreunen.
Zou de nieuwe 685 S2 van B&W een goede match zijn?
Zit er veel verschil tussen de 686 S2 (kleiner en makkelijker te plaatsen voor mij)en de 685 S2?
Andere suggesties zijn zeer welkom.

MauZ

Als je voor bijna honderd 100% voor stereo gaat waarom geen echte dedicated stereo versterker aanschaffen.?

Van wat ik heb gelezen heb is Marantz en B&W altijd een match :D
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

WilliamB

Eerst moet je zelf de vraag stellen, hoeveel geld wil ik aan luidsprekers besteden,en wil ik later nog gaan uitbreiden naar ht ?
Eigenlijk is het beste om zelf te luisteren. Zoveel keus ,zoveel smaak.

Maar goed, dan toch een mooie monitor tip; op mp staan mooie Dynaudio focus 140 te koop. :yes:

Veel succes met je zoektocht.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Peter Kudelstaart

Ik heb een setje 686S1's. Deze gebruik ik in mijn nogal kleine slaapkamer (3 meter breed x 6 meter diep en met een schuin dak. Daar voldoen ze prima. In een grotere ruimte vind ik ze tekort schieten. Nu schijnt de S2 wel een stap vooruit te zijn, maar het blijft een kleine luidspreker. Je schrijft dat ze dicht tegen de muur komen te staan. Dat is meestal niet zo best voor de basweergave, want ze kunnen gaan bonken. Ga dus zeker eerst luisteren en staar je niet blind op alleen de B&W's. Als je je keuze gemaakt hebt, koop dan bij een zaak die omruilgarantie biedt. Veel succes met je zoektocht.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100


robberechtmichael

Ik heb een av receiver genomen om de volgende redenen.
Voor 899 euro heb ik Lyp sinc, bassmanegment ( frequenties regelen sub/luidsprekers, tijdvertragingen sub), fm, internetradio, zone 2 (en 3), bediening via app, usb, en ik hoop een aanvaardbaar stereo-geluid,...

robberechtmichael

Luidsprekers zullen helaas niet ver van de muur komen.
Ik tracht vanavond een foto te posten van mijn tv, meubel en eventueel wat afmetingen.
Zuilen plaatsen is  uitgesloten.
Boekenplankluidsprekers zullen op het tv meubel komen (juist naast de tv; links en rechts), av receiver ook op het meubel in het midden.
Wel heb ik schrik dat mijn kids de speakers van het meubel zullen gooien, daar ik niet veel plaats meer over heb op mijn meubel, indien ik de speakers naast de tv wil inplanten.
Iemand tips om de speakers vast op het meubel te krijgen?
Ik zal waarschijnlijk later een langer meubel (eventueel op maat) kopen, zodat de luidsprekers niet te vlug naast het meubel terechtkomen.

Marvin

Ik zou ze gewoon met dubbelzijdige tape op het meubel plakken.
Mooie dikke variant nemen, zijn ze gelijk los van het meubel en resoneert het niet zo erg.
Anders is een meurbeugel ook een optie natuurlijk.

En eh, ik begrijp de keuze voor de surroundreceiver wel hoor.

MauZ

Citaat van: robberechtmichael op september 01, 2014, 12:20:26
Luidsprekers zullen helaas niet ver van de muur komen.


Dan zou ik overwegen om speakers te nemen met de baspoort aan de voorzijde.
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

WilliamB

Citaat van: MauZ op september 01, 2014, 16:54:17
Dan zou ik overwegen om speakers te nemen met de baspoort aan de voorzijde.
Goede tip , bv de KEF iq30 daar zit de baspoort aan de voorzijde  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

robberechtmichael


xander32

Monitoren bevestigen op een stand of meubel; Pritt Posterbuddies of Blu Tack :-).
Dan staan ze echt goed vast, indien gewenst kan je ze weer los wrikken zonder een beschadiging.

xander32

Met een opstelling zoals door jou beschreven gaat geen enkele speaker onderstaande brengen  :no:.


Citaat van: robberechtmichael op augustus 31, 2014, 21:46:59
Vereisten geluid: niet schel, niet vermoeiend, niet te analytisch, met voldoende detail, ruimtelijk en breed geluidsbeeld,  bas mag niet dreunen.


robberechtmichael

Daar ben ik mij van bewust Xander, wat ik eigenlijk bedoel: Het gewenste geluid zo goed mogelijk trachten te benaderen.
Bij deze een foto van de tv/meubel.
Indien er suggesties zijn om 2 boekenplankluidsprekers en eventueel een sub zo goed mogelijk in te planten, laat maar komen...
Ook had ik graag het lampje links behouden. Zonder lichtbron in de buurt van de tv zie ik "lichtkringen" (dit ten gevolge van lensinplanten)
Av receiver zou in het midden van het meubel komen.

robberechtmichael

Oja, de tv moet op
dezelfde positie blijven hangen, anders was het makkelijk