Heeft een subwoofer "nut" bij grote front speakers ?

Gestart door CBdicX, augustus 24, 2014, 09:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Heeft Audyssey LFC voor bedacht, of het werkt kan ik niet zeggen, ook niet of het iets veranderd aan het bas gevoel. Er worden frequenties gefilterd dus het zal dan toch anders gaan klinken lijkt mij.

renes59

Heeft een subwoofer "nut" bij grote front speakers ? Ik denk bij het kijken naar films wel, meer beleving. Bij het luisteren naar muziek zal ook de muziekkeus een rol kunnen spelen. Ik heb het niet nodig bij mijn muziekkeuze. Ik denk dan ook dat de keuze wel/niet een subwoofer heel persoonlijk is en dus geen algemeen antwoord mogelijk is. Te smaak gebonden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

CBdicX

Citaat van: renes59 op augustus 30, 2014, 19:19:55
Heeft een subwoofer "nut" bij grote front speakers ? Ik denk bij het kijken naar films wel, meer beleving. Bij het luisteren naar muziek zal ook de muziekkeus een rol kunnen spelen. Ik heb het niet nodig bij mijn muziekkeuze. Ik denk dan ook dat de keuze wel/niet een subwoofer heel persoonlijk is en dus geen algemeen antwoord mogelijk is. Te smaak gebonden.

Ik denk dat je volkomen gelijk heb met dit antwoord.......  :yes:


mountainbiker

Citaat van: renes59 op augustus 30, 2014, 18:59:48
Daar ben je dan mooi klaar mee, als het hoorbaar is. Ik vind het hoogst irritant dat gedreun op de achtergrond en dat hoeft helemaal niet hard te zijn, het is genoeg dat het waarneembaar is.
Helemaal als er ook nog laminaat in ligt en de vloer niet goed geisoleerd is.Bouwjaar 1952.Dan weet je het wel.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

WilliamB

Dat is dus ook gelijk de reden dat ik een aparte kamer heb gemaakt met een zwevende vloer.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

#96
Beste C., jouw thuissituatie is niet zo relevant wanneer het gaat over de werking van een subwoofer. Daar, de algemene werking, was mijn voorgaande reply op gericht :wink:.

Maar ik zal jou niet verder vermoeien met mijn reply. Ik ben onvoldoende in staat om mijn boodschap bij jou goed over te brengen. Als dat tot frustraties gaat leiden is dat niet goed en ook absoluut niet mijn opzet :no:.


Suc6 met jouw verdere zoektocht, dat je maar mag vinden  :yes:.


Citaat van: CBdicX op augustus 30, 2014, 18:41:59
Ik begrijp niet hoe jij kan bepalen of ik wel of geen goed beeld heb van wat een sub zou moeten doen, waar baseer jij dat op, heb je wel eens bij mij geluisterd ?
Weet jij hoe mijn kamer vorm is  en wat voor meubelen er staan ?

Ik word wel eens moe van je, maar dat is vast persoonlijk, soms ben je te pruimen met je info en antwoorden, dan weer niet. Voor mij is het nu niet want ik schiet niets op met die losse flodders........

Vinyl_Fuchs

Voor muziek beluisteren lijkt mij een subwoofer totaal overbodig. Hetzij je luistert graag naar house/ trance of dubstep. Ooit een hoogwaardige set-review met een subwoofer gezien!

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

#98
Weet iemand hoe IEC 268-5 zich verhoud tov de gebruikelijke -3dB opgave ?


Cornelis1921

#99
Citaat van: Maurice op augustus 30, 2014, 16:11:35
Ach ik heb buren met een drumstel, piano, gitaren en nog allerlei andere instrumenten. Zij zingt nog ook, regelmatig komt het koor bij haar oefenen. Daarnaast geven ze ook pianoles.
Gelukkig zijn de woningen vrij goed geïsoleerd en hoor je alleen wat als je echt een zeikerd bent. Kan mijn muziek ook af en toe wat harder ( zoals nu).

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen
Lucky b... Hier een zeer gehorig tachtiger jaren appartementencomplex. Vraag maar aan Marcel [jrm] wat daarvan de oorzaak is.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op augustus 31, 2014, 09:22:17
Weet iemand hoe IEC 268-5 zich verhoud tov de gebruikelijke -3dB opgave ?
De -3db als gebruikelijk bestempelen ?
ik zie dat bij speaker fabrikanten en hun specs nagenoeg nooit terug.

IEC 268-5
Citeer
According to IEC 268-5, the frequency response of a loudspeaker is calculated as follows: 1) The frequency response of the loudspeaker is measured along the reference axis using a sine signal. 2) At the maximum sound pressure level, the volume level is averaged at one octave. This mean output level is termed the sensitivity. 3) The frequency response is given as the range of frequencies at which the volume level of the loudspeaker drops 10 dB below the sensitivity level. Dips in the frequency response narrower than 1/9 of an octave can be discounted.

Mijn engels is te matig om hier wijs uit te worden.

CBdicX

Citaat van: bas focal marantz op augustus 31, 2014, 23:10:51
De -3db als gebruikelijk bestempelen ?
ik zie dat bij speaker fabrikanten en hun specs nagenoeg nooit terug.

Oh, dan zie ik ze zeker vliegen, ik zie die -3 bij aardig wat specs gebruikt worden dus aardig gebruikelijk.

Maar ik stop met dit forum, werkelijk ieder gebruikt woord word door een aantal lieden op een weegschaal gelegd en daar heb ik schoon genoeg van, dus wees gegroet en de mazzel......  byebye

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op augustus 31, 2014, 23:41:39
Maar ik stop met dit forum, werkelijk ieder gebruikt woord word door een aantal lieden op een weegschaal gelegd en daar heb ik schoon genoeg van, dus wees gegroet en de mazzel......  byebye

Woord(en) letterlijk nemen.

Ik als autist ben heel erg van de letterlijkeid nemen van woorden, ik neem ze ''onbewust'' HEEL letterlijk.
Ze worden op een weegschaal gelegd en de uitkomst is; LETTERLIJK nemen gebruikt woord, terwijl de vraag er niet over gaat zal ik ook iemand letterlijk nemen op het gesproken woord.

Denk je dat ik dat leuk vindt dat ik dat doe, nee ik ben me er ten delen van bewust, heel vaak naderhand.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik met ''letterlijk nemen van woorden'' van en door mensen om me heen meer last irritaties en zelfs ook conflicten heb dan jij hier op het forum.

Dat neemt niet weg dat je je er gruwelijk aan kan irriteren als mensen dat doen.

Ik kan redelijkerwijs uitsluiten dat ik het doe om iemand bewust op zijn woorden te ''pakken''.



Nog iets, ik weet wel bijna zeker dat op alle bestaande forums in meer of mindere maten je woorden gewogen zullen worden.











TurboMarco

CB , niets van aantrekken en haal wat subwoofers in huis .

Trial and error .

Meer kan ik er niet van maken .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: CBdicX op augustus 31, 2014, 23:41:39
Oh, dan zie ik ze zeker vliegen, ik zie die -3 bij aardig wat specs gebruikt worden dus aardig gebruikelijk.

Maar ik stop met dit forum, werkelijk ieder gebruikt woord word door een aantal lieden op een weegschaal gelegd en daar heb ik schoon genoeg van, dus wees gegroet en de mazzel......  byebye
stupid :| nopompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *