Ik ben er achter wat de bassen bij mij vervormde.
Ik heb een One Connect box van Samsung waar alle HDMI naar toe gaat, van HDMI word het door gezet naar Optisch OUT, van Optisch gaat het naar een DAC die er weer analoog van maakt voor de PM11S3 (via XLR).
Zoals gezegd was de bas niet in orde, ik zocht het eerst in de instelling van de DAC, maar het effect bleef het zelfde, dus slecht.
Ik het dichten van de reflex poorten maakte niets uit.
Ook merkte ik bij plotselinge volume veranderingen in het geluid dat er "iets" reageerde en de handel in drukte qua volume.
Als eerste mijn Mediaplayer rechtstreeks op de PM aangesloten, en geen probleem meer.
Toen de Mediaplayer via de DAC naar de PM, en geen probleem, dus de DAC is het niet.
Toen de Mediaplayer via de One Connect box naar de DAC en zo naar de PM, en ja hoor, problemen !
Dus het is de One Connect box, maar wat dan ?
Nou, die heeft een optie in het geluid menu zitten die "Auto Volume" heet en die geweldige optie (nee dus...) vlakt alle bronnen af naar 1 niveau.
Dus een iets hardere voice over word de nek omgedraaid, een explosie word afgevlakt, en zware bassen worden terug geschroefd
Auto Volume UIT en alle bas gerelateerde problemen zijn verdwenen, ondanks dat de speakers dicht op de muur staan
Ook in films geen dips meer in het geluid.......
Zo zie je maar weer dat het ook ergens anders vandaan kan komen, maar ik ben blij en dit is zo weer een TOP zondag !!