Bij deze stel ik me even voor ... Ik ben dus Cliff, Belg (regio Diest/Halen) en heb enkele Marantz sets. Ben zelfstandig IT-er en al jaren fan van het merk. Ben 33 jaar en heb een zoontje van 8. Lees hier vaak mee maar nooit echt voorgesteld of actief deel genomen aan het forum. Mijn grootmoeder en vader hadden ook beiden een zwak voor Marantz en dat gen is eigenlijk het enige dat echt doorgezet is.
Alles begon in 2000 met de aankoop van een Marantz SR4200 die ik als showroom model kocht samen met een minder bekende set frontspeakers die ik via via kocht. Paar maand later centerspeaker van jbl gekocht en een setje eveneens onbekende achterspeakers. Tot op heden is me over zowel voor als achter speakers weinig bekend. De voorste hebben 2 woofers van 20 cm, 2 midrange speakers en 2 dome tweeters. De achterste gelijkaardig maar dan 13 cm woofers. Ik heb de set dus nog steeds en heb ondertussen een Marantz DV4300 bijgekocht occasie van iemand die een blueray had gekocht in mint condition voor 15 euro! Ik heb een Sony blueray met internet ook maar wordt zelden gebruikt aangezien ik niet echt film minded ben.
Tot daar de basis set in de living ... maar die heeft niet mijn grote hard gewonnen. paar jaar geleden mijn zolder verbouwd en voorzien van 50 cm glaswol op het dak, dan dampscherm en vervolgens osb platen volledig verlijmd. Tegen de muren ook 5 cm glaswol en osb. Zelfs de vloer heeft 5 cm glaswol en is volledig gestabiliseerd. Netjes alle kabels weg gewerkt ... toen in der tijd met het gedacht er ooit mijn luisterruimte van te maken.
Voor de liefhebbers ... mijn verslag van de verbouwing van mijn zolder:
http://giveback.be/verbouwing-loksbergen/zolder/Ondertussen flink rond gekeken naar vintage audio stuff en langzaam begonnen met verzamelen. Hier een lijstje van wat er momenteel staat:
- Marantz 2225L (tuner + amp)
- Marantz MR250 (tuner + amp)
- Marantz TD 1010 (cassette speler)
- Marantz HD540 speakers (Gerecapped en voorzien van Kevlar soundlab series speakers met zelfde Q waarde en frequentie verloop. Originele refoamed en netjes opgeborgen!)
- Marantz AT5 Digital timer module (wekker radio functie en sleep functie met instelbare uitschakel tijd)
- Marantz PM310 amp
- Marantz ST310L Tuner
- Marantz TT2000 direct drive turn table
- Marantz TT120 belt drive turn table
tot zo ver de Marantz spulletjes
aangevuld met volgende andere componenten
- Pioneer DV393 dvd speler ... dit is een recenter toestel maar speelde netjes en was stil maar vooral een koopje. Net zilverkleurig front, perfect van maar dus nja
- Phillips 103 tuner
- Phillips N5361 Mark II cassette deck
- Phillips 305 integrated amp
- Phillips F7213 platenspeler
- Scott S309 speakers (relatief onbekend)
- 2 subwoofers passief van Gerwin Vega 8 ohm 300 watt peak 150 watt rms
- set of Powersound high performance wide arrow speakers
Daarnaast heb ik nog een ITT bookshelf systeem met name: Schaub Lorenz 3501 met bijhorende 2weg luidsprekers. Ook op ITT label maar vanbinnen Scan Peak speakers!
alles is aangekocht onder een beperkt budget gewoon met veel geduld. Alles wel gerecapped en hier en daar lampjes vervangen ...
Ik veronderstel dat jullie liefst een foto zien van hoe het momenteel uit ziet:
De setup ben ik nog aan bezig! Maar momenteel wordt de onderste marantz amp van rechter gedeelte gebruikt als main amp (2225L) deze wordt dus ook gebruikt als selector ... van daar uit Daisy chain ik over de tape out naar de tape in van de MR250 er boven zijn tape in, van die tape out doe ik dan weer een Daisychain naar de tape in van de Phillips 305.
- de 2225L is verbonden met de Scott (B/Achter) and Marantz hd (A/Voor) speakers
- de MR250 met de Powersound(Voor) set (geen B in gebruik)
- de Phillips met de 2 Gerwin Vega subs (Voor) (geen B in gebruik), de subs hebben passieve filters
De ITT set staat in standalone
De 310 set staat gewoon ter decoratie maar ik heb nog setje speakers dat daar aan kan (modernere bookshelf speakers)
momenteel zijn er signalen van de ingebouwde tuner, CD/DVD via de Pioneer DVD, platen via de Direct Drive 2000 en dan is er mijn volledig passief gekoelde pc aan de Lijn
cassettes gebruik ik niet
Ieder setje speakers kan dus in of uitgeschakeld worden aan de hand van wat je wil luisteren. Ik ben momenteel heel tevreden met mijn stuff en geniet heel regelmatig van mijn zolderkamer! Voor veel mensen is het een hoop oude rommel maar ieder zijn ding he
Geen idee wat de reacties hier gaan zijn ... hou mijn hartje al vast ... #internetTrols met hopen
Voor zij die het thema van de collectie wat vaag vinden ... Champagne/Zilver ... liefst Marantz maar andere leuke dingen sluit ik niet uit en van voor 1985.