HaerdenC Vintage sets en wat uitleg ter voorstellen

Gestart door HaerdenC, juni 30, 2014, 22:47:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HaerdenC

Bij deze stel ik me even voor ... Ik ben dus Cliff, Belg (regio Diest/Halen) en heb enkele Marantz sets. Ben zelfstandig IT-er en al jaren fan van het merk. Ben 33 jaar en heb een zoontje van 8. Lees hier vaak mee maar nooit echt voorgesteld of actief deel genomen aan het forum. Mijn grootmoeder en vader hadden ook beiden een zwak voor Marantz en dat gen is eigenlijk het enige dat echt doorgezet is.

Alles begon in 2000 met de aankoop van een Marantz SR4200 die ik als showroom model kocht samen met een minder bekende set frontspeakers die ik via via kocht. Paar maand later centerspeaker van jbl gekocht en een setje eveneens onbekende achterspeakers. Tot op heden is me over zowel voor als achter speakers weinig bekend. De voorste hebben 2 woofers van 20 cm, 2 midrange speakers en 2 dome tweeters. De achterste gelijkaardig maar dan 13 cm woofers. Ik heb de set dus nog steeds en heb ondertussen een Marantz DV4300 bijgekocht occasie van iemand die een blueray had gekocht in mint condition voor 15 euro! Ik heb een Sony blueray met internet ook maar wordt zelden gebruikt aangezien ik niet echt film minded ben.

Tot daar de basis set in de living ... maar die heeft niet mijn grote hard gewonnen. paar jaar geleden mijn zolder verbouwd en voorzien van 50 cm glaswol op het dak, dan dampscherm en vervolgens osb platen volledig verlijmd. Tegen de muren ook 5 cm glaswol en osb. Zelfs de vloer heeft 5 cm glaswol en is volledig gestabiliseerd. Netjes alle kabels weg gewerkt ... toen in der tijd met het gedacht er ooit mijn luisterruimte van te maken.

Voor de liefhebbers ... mijn verslag van de verbouwing van mijn zolder: http://giveback.be/verbouwing-loksbergen/zolder/

Ondertussen flink rond gekeken naar vintage audio stuff en langzaam begonnen met verzamelen. Hier een lijstje van wat er momenteel staat:
- Marantz 2225L (tuner + amp)
- Marantz MR250 (tuner + amp)
- Marantz TD 1010 (cassette speler)
- Marantz HD540 speakers (Gerecapped en voorzien van Kevlar soundlab series speakers met zelfde Q waarde en frequentie verloop. Originele refoamed en netjes opgeborgen!)
- Marantz AT5 Digital timer module (wekker radio functie en sleep functie met instelbare uitschakel tijd)
- Marantz PM310 amp
- Marantz ST310L Tuner
- Marantz TT2000 direct drive turn table
- Marantz TT120 belt drive turn table

tot zo ver de Marantz spulletjes :) aangevuld met volgende andere componenten
- Pioneer DV393 dvd speler ... dit is een recenter toestel maar speelde netjes en was stil maar vooral een koopje. Net zilverkleurig front, perfect van maar dus nja
- Phillips 103 tuner
- Phillips N5361 Mark II cassette deck
- Phillips 305 integrated amp
- Phillips F7213 platenspeler
- Scott S309 speakers (relatief onbekend)
- 2 subwoofers passief van Gerwin Vega 8 ohm 300 watt peak 150 watt rms
- set of Powersound high performance wide arrow speakers
Daarnaast heb ik nog een ITT bookshelf systeem met name: Schaub Lorenz 3501 met bijhorende 2weg luidsprekers. Ook op ITT label maar vanbinnen Scan Peak speakers!

alles is aangekocht onder een beperkt budget gewoon met veel geduld. Alles wel gerecapped en hier en daar lampjes vervangen ...

Ik veronderstel dat jullie liefst een foto zien van hoe het momenteel uit ziet:


De setup ben ik nog aan bezig! Maar momenteel wordt de onderste marantz amp van rechter gedeelte gebruikt als main amp (2225L) deze wordt dus ook gebruikt als selector ... van daar uit Daisy chain ik over de tape out naar de tape in van de MR250 er boven zijn tape in, van die tape out doe ik dan weer een Daisychain naar de tape in van de Phillips 305.

- de 2225L is verbonden met de Scott (B/Achter) and Marantz hd (A/Voor) speakers
- de MR250 met de Powersound(Voor) set (geen B in gebruik)
- de Phillips met de 2 Gerwin Vega subs (Voor) (geen B in gebruik), de subs hebben passieve filters

De ITT set staat in standalone
De 310 set staat gewoon ter decoratie maar ik heb nog setje speakers dat daar aan kan (modernere bookshelf speakers)

momenteel zijn er signalen van de ingebouwde tuner, CD/DVD via de Pioneer DVD, platen via de Direct Drive 2000 en dan is er mijn volledig passief gekoelde pc aan de Lijn :) cassettes gebruik ik niet

Ieder setje speakers kan dus in of uitgeschakeld worden aan de hand van wat je wil luisteren. Ik ben momenteel heel tevreden met mijn stuff en geniet heel regelmatig van mijn zolderkamer! Voor veel mensen is het een hoop oude rommel maar ieder zijn ding he :)

Geen idee wat de reacties hier gaan zijn ... hou mijn hartje al vast ... #internetTrols met hopen ;) Voor zij die het thema van de collectie wat vaag vinden ... Champagne/Zilver ... liefst Marantz maar andere leuke dingen sluit ik niet uit en van voor 1985.

WilliamB

Welkom op het forum, en een mooi bouwverslag. notworthy

Veel luisterplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Welkom hier op het forum.

Mooi wonen daar zie ik. En een mooie zolder als luisterruimte> ben jaloers.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Prachtig "zooitje ongeregelde" audio heb je daar, Cliff. Om de vingers bij af te likken! :kwijl: En inderdaad, een luisterruimte om te zoenen. :roll:
Ook names mij: Weest van harte welkom in ons (meestal gezellige) midden. Heel veel lees- en postplezier hier.
Groeten,
Cor.

En wellicht overbodig: TTIWWP
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

stupid En hoe heeft HaerdenC het gedaan in de afgelopen competitie? :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HaerdenC


Cornelis1921

#6
Citaat van: HaerdenC op juli 01, 2014, 00:33:48
euhm competitie?
Hoezo "euhm competitie?" HaerdenC is toch een van de meest gernomeerde en gevreesde deelnemers aan de Belgische voetbalcompetitie, nietwaar? Of ben ik soms vreselijk abuis? Mocht dat inderdaad zo zijn, vergeef het mij dan, want mijn kennis van het Belgische in het algemeen en die van het Vlaanderenland in het bijzonder is nogal beperkt al zijn wij elkaars meest naaste buren qua taal, cultuur en geschiedenis. violent1 clown1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HaerdenC

Ik heb niets met voetbal te maken hoor ... in tegenstelling tot de meeste mensen is het eigenlijk mijn echte naam. Haerden Cliff :) hahaha

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

HaerdenC

dit weekend komt er nog wat stuff bij :) van een collega krijg ik nog een Marantz platenspeler en tapedeck beide met defecten. De platenspeler geeft geen geluid en het tapedeck moet nieuw bandje hebben ... verder geboden op paar vage advertenties met luidsprekers onder het motto wie niet waagt blijft maagd :) Ze spelen, zien er jaren 70 uit maar de verkoper weet er zelf niks van en ze moeten weg ... nja in het ergste geval heb ik dikke ijstkast magneten er bij :)

Marantz 81

Welkom hier  :-)

Leuk verhaal en mooie set zo bij elkaar , je hebt genoeg keuze in ieder geval  pompom

Rob46

Prachtige componenten!!! Nostalgie in een ruimte. Welkom hier!!!! :yes:

pameijer

Had je openingspost gemist, maar wat een aanwinst voor dit forum! Doe je het recappen ook zelf?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

HaerdenC

Wel ik ben van opleiding Electro-Mechanicus en heb dus inderdaad de 2225L gerecaped. Desondanks begin ik niet overal aan! Alles wat SMD is blijf ik af :) Gelukkig is dat niet te vinden in het vintage spul. Het blijft een geweldige techniek maar ik heb daar gewoon niet het juiste gereedschap voor. De caps heb ik vervangen door identieke vervangers van Panasonic en dus echte Japanse. Ik heb me laten vertellen dat die over het algemeen beter zijn.

Soldeer ervaring heb ik uit een andere hobby ;) Mijn 7 jarig zoontje heeft van die speelgoed tractors. Daar heb ik er een aantal van omgebouwd met LED verlichting, RC, etc :)

Voorbeeldje: http://giveback.be/bruder-ombouw/claas-xerion-5000/ (Off to[ic)

Ik zal eens fatsoenlijke detail foto's maken van mijn Marantz stuff.