Technics SA-5760 Monster receiver.

Gestart door HAL9000, juni 20, 2014, 23:30:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik  heb  van  iemand  een  Technics Sa-5760  gekocht.  Ik  kreeg  de  receiver  in  eerste  instantie  als  reparatie. Klacht  was  dat  het  relais  niet  wilde  inschakelen.  Mensen  dachten  dat  de  relais  zelf  kapot was.  Iemand  die  er ''verstand' van  had  heeft maar 6V  gemeten  over  de  relais  spoel.  Dan  is  dus  het  relais  kapot.  frusty  Er   

Bij  nader  inzien,  bleek  1  80v 20.000Uf  kapot  te  zijn.

staat  bol,  en heeft  heeft nog  maar 40%  capaciteit.  Dit  is  een indicatie  dat  er  iets niet  helemaal goed  zit  bij de  eindversterker.  Inderdaad  bleek  rechter kanaal  een behoorlijk oscillerende dc  te  hebben.

In de  folder  staat:  maakt  gebruik van  perfecte  2sa789 Ic  voor  perfect  dc.    Deze  shit  dual transistoren  worden ook de  andere  merken  gebruikt.  Onmiddelijk  weghalen!!!  die  dingen zijn vreselijk  onbetrouwbaar


2 lossen  presteren  beter  dan 1  hele.  Trouwens  alle  technics  versterkers  van 1975  tot  1985 pak en beet  hebben  deze  shit  torren  als  differentieel.   puke


voeding  gereviseerd, al eens  defect geweest.


phono  stikte  met  transistoren met  zwarte  pootje  syndroom,  een kanaal  dood en gaf  DC, (knal bij omschakelen selector).  heb  alle elko's  en klein signaal  torren moeten vervangen.

tuner  gereviseerd,

enige deel  dat  nog  werkte. 


oude  verlopen,stinkende,onbetrouwbare troep.







2x165Watt schoon  met  een  960Watt  voeding,  Ik  moet  nog  die  80v 20.000uF  elkos  vervangen.
Mooi  warm  geluid,  lelijk  front  ontwerp,  met  lelijk  wit  licht.   nopompom  Maar  het  blijft  een top  model.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

capri9000

Mooi werk en weer ééntje gered.Mocht je hem te koop aanbieden stuur me dan maar eens een pm,heb wel interesse

bas focal marantz

Deze komt volgens mij uit Groningen, een tijdje geleden te koop op MP.

Erg mooi en groot, zeer onder gewaardeerd heeft heel lang te koop gestaan alvoor ik een bod van €250 zag verschijnen.
Wil je marantz vintage receiver met veel vermogen 2325 bv ben je gelijk 3 tot 4 voudig kwijt.

Citaat van: capri9000 op juni 21, 2014, 00:04:43
Mooi werk en weer ééntje gered.Mocht je hem te koop aanbieden stuur me dan maar eens een pm,heb wel interesse
interesse in een 2238 black misschien ?

capri9000

Bedankt voor het aanbod betreffende de 2238,doch heb toestellen genoeg al zou ik wel graag eens zo een zware Technics in huis halen

HAL9000

Citaat van: capri9000 op juni 21, 2014, 18:02:57
Bedankt voor het aanbod betreffende de 2238,doch heb toestellen genoeg al zou ik wel graag eens zo een zware Technics in huis halen

alleen  technics?   Ik heb een bende  van  dat  merk  gehad.  Ben  altijd  wel  liefhebber  geweest.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

capri9000

Dus veel Technics al gehad? En hoe klinkt deze dan tegenover de anderen,en tegenover een 2325 of 4400?Zoals hier reeds werd gezegd als je een Marantz,Pioneer of Sansui wilt kopen met een gelijkaardig vermogen loopt het wel heel snel op

HAL9000

Beter  dan  de 4400,  en  beter  dan  de  2325.  Warmer  klinkt  de  Technics. 
En  de  tuner  is veel  sneller  en  ontvangt  meer  stations. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

vreemd  al mijn  foto's  foetsie 

hier  weer  nieuw.























Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Ziet er i.i.g. indrukwekkend uit, Jon. Heel fraai. notworthy notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...