Ik heb van iemand een Technics Sa-5760 gekocht. Ik kreeg de receiver in eerste instantie als reparatie. Klacht was dat het relais niet wilde inschakelen. Mensen dachten dat de relais zelf kapot was. Iemand die er ''verstand' van had heeft maar 6V gemeten over de relais spoel. Dan is dus het relais kapot.
Er
Bij nader inzien, bleek 1 80v 20.000Uf kapot te zijn.
staat bol, en heeft heeft nog maar 40% capaciteit. Dit is een indicatie dat er iets niet helemaal goed zit bij de eindversterker. Inderdaad bleek rechter kanaal een behoorlijk oscillerende dc te hebben.
In de folder staat: maakt gebruik van perfecte 2sa789 Ic voor perfect dc. Deze shit dual transistoren worden ook de andere merken gebruikt. Onmiddelijk weghalen!!! die dingen zijn vreselijk onbetrouwbaar
2 lossen presteren beter dan 1 hele. Trouwens alle technics versterkers van 1975 tot 1985 pak en beet hebben deze shit torren als differentieel.
voeding gereviseerd, al eens defect geweest.
phono stikte met transistoren met zwarte pootje syndroom, een kanaal dood en gaf DC, (knal bij omschakelen selector). heb alle elko's en klein signaal torren moeten vervangen.
tuner gereviseerd,
enige deel dat nog werkte.
oude verlopen,stinkende,onbetrouwbare troep.
2x165Watt schoon met een 960Watt voeding, Ik moet nog die 80v 20.000uF elkos vervangen.
Mooi warm geluid, lelijk front ontwerp, met lelijk wit licht.
Maar het blijft een top model.