Advies Stereo setup op smart tv.

Gestart door robberechtmichael, april 15, 2014, 16:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

robberechtmichael


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

robberechtmichael

Dank u.
Is er nu een mogelijkheid dat ik de frequenties van sub en de andere luidsprekers kan instellen met een stereoversterker?
Dus bv frequenties onder 80 Hz door sub, frequenties erboven door de andere luidsprekers.
Dit moet toch op een of andere manier mogelijk zijn, temeer gezien ik alles nog moet aankopen en van nul kan beginnen?

xander32

Citaat van: robberechtmichael op april 19, 2014, 09:12:41
Dank u.
Is er nu een mogelijkheid dat ik de frequenties van sub en de andere luidsprekers kan instellen met een stereoversterker?
Dus bv frequenties onder 80 Hz door sub, frequenties erboven door de andere luidsprekers.
Dit moet toch op een of andere manier mogelijk zijn, temeer gezien ik alles nog moet aankopen en van nul kan beginnen?
Bijna geen enkele stereoversterker kan dat. Alleen die een EQ/DSP aan boord hebben kunnen dat (een enkele Lyngdorf, Meridian, ...). En dat zijn er dus zeer weinig. Dan kom je toch bij een ht receiver terecht. Wel bezitten sommige subwoofers z'on filter. Maar m.i. is de meest eenvoudige oplossing gaan voor een ht receiver.

xander32

... of gaan voor een fraaie soundbar met sub 8-).

robberechtmichael

Daar wordt ik een beetje triestig van.
Bestaat er geen apart filter dat ik eventueel aan de versterker/luidsprekers kan aansluiten?
Net nu ik dacht ongeveer een systeem te kunnen aanschaffen dat perfect aan mijn wensen voldoet.
Dan maar AV receiver zeker?

xander32

http://www.anti-mode.info/producten/anti-mode-20-dual-core.html

... "Nadeel" van de AM 2.0 is dat je dan wel voor een pre en ev dient te gaan betreft versterking.

robberechtmichael

Bestaan er subwoofers die dan de frequenties van de andere luidsprekers kunnen filteren.
Bv. sub wordt aangesloten met luidsprekerdraad aan de versterker.
Luidsprekers worden aangesloten aan de Sub;  en in de sub kan je instellen dat de luidsprekers maar spelen vanaf 80Hz. Alle frequenties eronder geeft de sub weer.


jgvh

Hallo deze bestaan zekers, by the way   :wink: vrolijk Pasen

rexp

Zie de suggesties van Marvin, zeker tweedehands wel te vinden.

gerard

Volgens mij doet een Harman Kardon 990 wel het meeste van wat je zoekt.
Digitaal in, ruimtecorrectie, 2 x sub uitgang.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

robberechtmichael

Ik heb even rondgekeken naar stereoversterkers en AV receivers.
Wat mij opviel was dat stereoversterkers veelal duurder zijn.
Je krijgt bij stereoversterkers op het eerste zicht minder waar voor je geld.
AV receivers hebben ook meer vermogen, als je hetzelfde vermogen bij een stereoversterker wil, moet je flink wat betalen.
Of is het vermogen bij AV receivers wat overroepen?
Indien ik een luidspreker heb met aanbevolen vermogen van 20-100W (bv de M1 van B&W), is een versterker van 45W (bij 8 Ohm) bv. de PM6005 dan voldoende?
Of gaat het dan zo goed niet klinken? (volume hoeft niet zo luid te gaan).
Het belangrijkste voor mij is de geluidskwaliteit.
Heeft er iemand hier een verklaring voor?


robberechtmichael

Indien ik mijn tv als bron wil gebruiken op een stereoversterker via een optische ingang, maakt het dan uit welke dac dit is, of speelt de kwaliteit van de dac hier ook een rol in?

Kan ik op een dac een harde schijf via usb aansluiten en naar mp3 luisteren die op de harde schijf staan?

Heeft Marantz een  tuner in hun gamma?

Ik zou er wel 1 willen daar ik graag radio luister/ bestaan er apparaten van Marantz waar ook een tuner bij zit (heb geen intresse in een surround receiver)

xander32

Citaat van: robberechtmichael op april 29, 2014, 19:28:40
Indien ik mijn tv als bron wil gebruiken op een stereoversterker via een optische ingang, maakt het dan uit welke dac dit is, of speelt de kwaliteit van de dac hier ook een rol in?

Kan ik op een dac een harde schijf via usb aansluiten en naar mp3 luisteren die op de harde schijf staan?

Heeft Marantz een  tuner in hun gamma?

Ik zou er wel 1 willen daar ik graag radio luister/ bestaan er apparaten van Marantz waar ook een tuner bij zit (heb geen intresse in een surround receiver)
De nodige antwoorden op bovenstaande vragen kan je m.i. relatief eenvoudig achterhalen. Even zelf enige moeite doen :wink:. Kom je er niet uit, dan kan je uiteraard altijd om hulp vragen :yes:.