Advies Stereo setup op smart tv.

Gestart door robberechtmichael, april 15, 2014, 16:16:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

robberechtmichael

Iemand een idee wat de beste kleine luidspreker is? 
genre monitor audio apex A10/ Bowers & Wilkens M1
Dank u

pietjepc

En waar moet dat 'beste' op gebaseerd zijn?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

audiof. zonder budget

Enige aanvullende info is van harte welkom;

- welke prijsklasse wil je zitten
- welke apparatuur heb je reeds of zou je willen hebben
- welke opstelling wil je hebben
- ga je stands gebruiken of plaats je ze op een meubel
- heb je een grote kamer
- hoe ziet je kamer er akoestisch uit (tapijt op de vloer of tegels maakt nogal verschil)
- etc...
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

robberechtmichael

2.1 stereo opstelling (met kwalitatieve sub ), optisch gekoppeld aan smart tv
Plaatsing: muurbevestiging.
Pijs 1000 eur per paar
sub 1500 eur
versterker (A+B) geschikt voor sub;
en tuner nog aan te schaffen i.f.v. de luidsprekers

robberechtmichael

beste: zo breed en gedetailleerd mogelijk geluidsbeeld, mag warm zijn maar niet overdreven, liefst zo goed mogelijk met alle genres van muziek.

robberechtmichael

Geen tegels ongeveer 35 vierkante meter

audiof. zonder budget

Zowel de Apex A10 als de B&W M1 zijn prima klinkende luidsprekers waarbij je best een goede prijs/kwaliteit verhouding krijgt voor hetgeen je ervoor betaald.  Aangezien je een beetje warme klank wilt, zou ik de Dali Zensor 3 ook eens overwegen en een keertje gaan luisteren. Zelfde prijsklasse als door de jouw genoemde speakers, en ik vond ze eigenlijk heel net en vooral heel (bijna Engels) warm klinken. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet goed weet hoe deze klinken als ze aan de muur hangen.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

robberechtmichael

Blijkbaar heeft Marantz geen tuner in het gamma.
Dat begrijp ik niet goed. Volgens mij is dit toch een populaire bron.
Nu ben ik verplicht om een tuner van een ander merk te nemen.
Dat vind ik geen zicht.
Heb liefst een deftig torentje van het zelfde merk.
Een SR receiver en netwerkspeler (internetradio) wil ik niet.
Iemand een idee of losse tuners ooit nog gemaakt worden bij Marantz?

robberechtmichael

Ook opvallend, je kan op de versterker tuner selecteren, maar die bestaat blijkbaar niet?

xander32

Tuners zijn passé, ook die van andere merken (gaan verdwijnen) :wink:. Het is nu internetradio en ik snap niet waarom je dat niet zou willen? Wat heb jij op internetradio tegen ¿

pietjepc

Heb je al een versterker op het oog? De st6003 zou prima bij de nieuw uitziende modellen passen...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

robberechtmichael

Dan vrees ik dat ik mijn internet abonnement moet optrekken. Streamen verbruikt namenlijk ook wel wat, en wanneer nog andere gezinsleden ook nog op het net zitten, durft het al eens veel trager gaan, denk ik maar aan tablet, pc, smart tv, smartphones,...

Is de geluidskwaliteit bij internetradio evengoed als via de kabel fm/dab?
Dan overweeg ik mss internetradio te nemen

xander32

#42
Citaat van: robberechtmichael op mei 03, 2014, 15:27:47
Dan vrees ik dat ik mijn internet abonnement moet optrekken. Streamen verbruikt namenlijk ook wel wat, en wanneer nog andere gezinsleden ook nog op het net zitten, durft het al eens veel trager gaan, denk ik maar aan tablet, pc, smart tv, smartphones,...

Is de geluidskwaliteit bij internetradio evengoed als via de kabel fm/dab?
Dan overweeg ik mss internetradio te nemen
Internetradio is de kwaliteit overstijgend van kabel fm. En je hebt een gigantisch aanbod (hier ruim 1400 zenders ...).

Ik weet niet wat voor een abbo je hebt betreft het internet, maar ik heb daarin nooit hick-ups gehad. Ook niet als de laptop aan staat, vriendinlief op de IPad aan het spelen is en onderwijl de SBT speelt. Echt een aanrader het internetradio!

robberechtmichael

Bedankt voor de tip, denk dat ik dan toch maar eens uit kijk naar een netwerkspeler.
mss wachten op de NA8005, hoewel ik vermoed dat het prijskaartje in het begin van de lancering niet mails zal zijn.
Over de ST 6003, heb eens rondgekeken, en denk dat hij nog moeilijk te leveren is.

xander32

... en had ik al over het bedieningsgemak gehad? Super relaxed via jouw smartphone of tablet bedienbaar :yes:.

Hetgeen sommigen voorzichtig doen zijn; bang dat het complex zal zijn om aan te sluiten. Maar niets is minder waar; plug & play. Heb recent een leuk Yamaha setje bij mijn moeder geïnstalleerd; het was echt een kwestie van een netwerkkabel er insteken (wifi kon ook), het ding aanzetten en de instructies volgen ...