Avr 3312 speelt liuder dan Av 7701

Gestart door blusserke, maart 16, 2014, 12:50:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

blusserke

Beste forum leden,
Allereerst prociciat met dit prachtige marantz forum , lees dagelijks de nieuwigheden!
Als jullie het niet erg vinden stel ik eerst even mijn set voor:
Front speakers Rx 8 Ma center Apex 40 , rears apex 10 en sub RXW12
Dit alles wordt aangestuurd door een Av 7701 , Mm7055 en de front zijn ge Bi- ampt waarvan de bas drivers door 2 Ma 6100 worden aangedreven .
Ben heel tevreden over de set totdat .... Op een dag ik een lichte brom in alle luidsprekers opmerkte die ik nooit heb gehad in het begin .
Eerst alle bekabeling gecontroleerd ook op aardlussen enz dan maar een stekkerblok aangeschaft van inakustik referentz en bijhorende voedingskabels voor beide componenten en sub.
Zelfs xlr kabels geprobeert maar helaas  ... De winkel gaf me een denon avr 3312 ter gebruik om te zien of er dan nog brom aanwezig was en tata brom verdwenen pompom
Toestel dan maar binnen gestoken in erkend testcentrum van marantz Belgie.
Na twee en een halve week toestel terug en ze zieden NIKS GEVONDEN , toestel dan maar terug aangesloter en daar was de brom terug violent1
Terug naar de winkel gebelt en deze daar binnengebracht , daar samen met technieker getest op andere eindversterkers en ook brom!!!!!
Terug opgestuurd naar testcentrum in Belgie waar ze dan toch 2 nieuwe componenten ingestoken hebben :eerie:
Blijkt nu dat er toch iets mis mee is want ze krijgen het niet goed ook met de componenten erin , dan maar opsturen naar testcenterum Nederland voor een second opinion???!!
Gelukkig heb ik nog garantie tot november 2014 maargelukkig met dit alles ben ik zeker niet frusty frusty
Zo dit alles uitgelegd komt de eindelijke vraag : hoe komt het dat de denon avr 3312 als voorversterker gebruikt in volume luider speelt dan de Av7701 , zels mijn vrouw en kid's merken dit op
Wat ik wil zeggen is op zelfde volume schaal scheelt dit enorm en alles was verdomd goed ingeregeld op de av 7701
Hopelijk schrikt de enorme brok uitleg jullie niet af

bas focal marantz

Citaat van: blusserke op maart 16, 2014, 12:50:28

Wat ik wil zeggen is op zelfde volume schaal scheelt dit enorm en alles was verdomd goed ingeregeld op de av 7701

De Denon versterkt veel meer dan de Marantz , dan zal de Denen mischien al max geven  1-2uur stand volume regelaar en de Marantz bij 4-5 uur .

Je kan met de marantz bij zacht luisteren dan fijner het volume regelen de denon zal dan eerder een grotere sprong maken .

AkTeVox

#2
De AV7701 heeft een zeer trage digitale volumeknop.
Druk je flink door op de AB gaat het wel een stuk sneller omhoog.

@blusserke: hindert jou de koelingsventilator niet van de MM7055 als deze flink moet presteren?

blusserke

@ AkTeVox nog geen hinder ondervonden van de Mm7055 , is dit bij jou wel het geval? Ik denk dat ik eens met een db meter ga opmeten vb bij volume 35 bij Denon en dan bij de 7701 als ik deze terug heb en zien wat het geeft ze zouden toch niet veel mogen verschillen naar mijn mening

AkTeVox

#4
Citaat van: blusserke op maart 16, 2014, 17:17:38
@ AkTeVox nog geen hinder ondervonden van de Mm7055 , is dit bij jou wel het geval? Ik denk dat ik eens met een db meter ga opmeten vb bij volume 35 bij Denon en dan bij de 7701 als ik deze terug heb en zien wat het geeft ze zouden toch niet veel mogen verschillen naar mijn mening

Als de MM7055 even flink mag uithalen krijgt hij het vrij snel heet en gaat die vervelende ventilator draaien, dit is dan wel bij muziek.
Je kan de schaal van het volume wijzigen via het setup menu van 0->100 of van 75db ->0db.   
Veel hangt af van de pré output spanning tussen beide versterkers.  :wink:

blusserke

Misschien een domme vraag van mij maar wat wordt bedoeld met pré out spanning :-P
En de volume schaal wijzigen heeft dat iets te maken met het luider spelen  stupid
Bij mij wordt de MM7055 niet heet en heeft dit te maken dat ik reserve heb door de 2 ma6100  HB

Grtz blusserke

AkTeVox

is de spanning van het signaal die de pré's naar die vermogenversterker(s) voert.
Jouw 7055 kan het niet heet krijgen aangezien het zware werk gebeurt door de MA's.
IK heb dit opgelost door de SR14 te gebruiken als power bi-amp. dit geeft me 2x400w.  HB HB HB HB HB

bas focal marantz

Citaat van: AkTeVox op maart 16, 2014, 22:30:44

IK heb dit opgelost door de SR14 te gebruiken als power bi-amp. dit geeft me 2x400w.  HB HB HB HB HB
Hoe kom je aan die 2x400w , ik kan in de specs niets erover vinden .
Elke kanaal kan 140w 8ohm uitsturen .

AkTeVox

Citaat van: bas focal marantz op maart 19, 2014, 00:20:23
Hoe kom je aan die 2x400w , ik kan in de specs niets erover vinden .
Elke kanaal kan 140w 8ohm uitsturen .

Zal je even helpen: de Quadral's  zijn 4 ohm. Ik gebruik 2 versterker ouput's van de SR14 per speaker dus bi-amping. De SR zal zelfs meer geven dan 200W p/ch aan 4ohm.  :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:

blusserke


Marvin

Dat is twee keer 200 per speaker, 200 op laag en 200 op hoog.
Dat maakt samen nog geen 400 per kanaal.

AkTeVox

Citaat van: marvin op maart 19, 2014, 17:20:56
Dat is twee keer 200 per speaker, 200 op laag en 200 op hoog.
Dat maakt samen nog geen 400 per kanaal.


2 x 200 = 200  :-o :-o :-o :-o :-o

Marvin

Je zet geen totale belasting van 400watt op de drivers nee.

AkTeVox

Citaat van: marvin op maart 19, 2014, 19:01:13
Je zet geen totale belasting van 400watt op de drivers nee.

Neen durf ik niet.

Marvin

Is ook totaal overbodig, heb hier  1200w per kanaal gehad.  Zonder gekke omwegen of omhoog rekenen. Gewoon 1200w per kanaal.