Avr 3312 speelt liuder dan Av 7701

Gestart door blusserke, maart 16, 2014, 12:50:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AkTeVox

Ik merk wel dat er toch het één en ander is gewijzigd in de klank en dit metname in het bassfundament.
Die is een heel stuk krachtiger en dieper dan met de "gewone" single amp aansluiting. Voorheen durfde ik het volume op 12u zetten nu durf ik dit niet meer omdat de speakers een heel stuk harder gaan dan voorheen.  Theoretisch gezien krijgt de speaker nu het dubbele aan vermogen te verwerken.  :wink:

Marvin

Ik bedoel ook dat er een plafond op zit met wat je je speakers wilt voeren. Zeker met dat softe hifi spul van de laatste jaren.
Maar ook dat nog een verdubbeling niet direct betekend dat het nog weer veel beter klinkt.
Maar ik zal het hier bij laten, verdere discussie hier over mondt uit in ergernissen. 

blusserke

@AKTeVox de bass driver zoals eerder vermeld worden aangestuurd door beide Ma 's 6100 en idd een heel groot verschil in klank en strakke bas dan enkel met de MM7055 op mijn monitor audio's silver RX8 , deze staan ook met hun plint op speciale sound spikes prachtig klinkt het al zeg ik het zelf :yes:

AkTeVox

Citaat van: blusserke op maart 19, 2014, 20:53:17
@AKTeVox de bass driver zoals eerder vermeld worden aangestuurd door beide Ma 's 6100 en idd een heel groot verschil in klank en strakke bas dan enkel met de MM7055 op mijn monitor audio's silver RX8 , deze staan ook met hun plint op speciale sound spikes prachtig klinkt het al zeg ik het zelf :yes:

Geniet maar van al dat heerlijk mooie spul.  :wink:

bas focal marantz

Citaat van: AkTeVox op maart 19, 2014, 17:07:19
Zal je even helpen: de Quadral's  zijn 4 ohm. Ik gebruik 2 versterker ouput's van de SR14 per speaker dus bi-amping. De SR zal zelfs meer geven dan 200W p/ch aan 4ohm.  :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
Ik snap wat je bedoelt .
4x200watt   , per speaker 400watt .

AkTeVox


AkTeVox

Gisterenavond een update binnen gekregen voor de AV7701. Dit was reeds de 2de update in 3 maanden tijd. Wat er precies verandert of aangepast is weet ik voorlopig (nog) niet. Het setup menu lijkt op het eerste zicht ongewijzigd.

nieuwe firmware versie: 6450-3179-0000-1260-3097

blusserke

@AkTeVox heb ik ook gehad voor hij in herstelling is gegaan ,maar weet ook niet wat er veranderd is  :|

AkTeVox

Heb je al nieuws van de 7701 die in herstelling is?

blusserke

@AKTeVox Vrijdag gebeld naar audio center Elst zegden dat hij aan de beurt was dezelfde dag  hello.
Heb vernomen van test centrum Marantz in deinze dat ze dus 2 nieuwe componenten hebben geplaatst.
Deze waren blijkbaar voeding componenten die de brom veroorzaakten  :eerie: :eerie:
De technieker zie dat je na deze plaatsing ervan met je oor al heel dicht bij de luidspreker moet houden om nog wat te horen, maar ze wilden zeker zijn of dit normaal was en daarom hebben ze hem opgestuurd naar Elst voor een second opinion.Aangezien ze in Elst blijkbaar wel een nieuwe AV 7701 hebben om te vergelijken, triestig dat ze het zo moeten oplossen  :x :x
Belangrijkste is dat hij goed hersteld is ,ben eens benieuwd in de loop van volgende week heb ik hem normaal terug notworthy notworthy

AkTeVox

Alez dat is goed nieuws!! Het repair center in Deinze is hier echt niet veraf.  :wink:
Vind het wel vreemd dat ze stellen dat je het oor aan de speaker moet houden om de lichte brom nog te horen. Hoe gaat die brom zich doorzetten als je een koptelefoon op hebt?   :-o Benieuwd wat je er zelf zal van vinden anders onmiddelijk retour.   :wink:

blusserke

Bedankt zal wel zijn niet in orde retour direct !!!!  violent1