Beste forum leden,
Allereerst prociciat met dit prachtige marantz forum , lees dagelijks de nieuwigheden!
Als jullie het niet erg vinden stel ik eerst even mijn set voor:
Front speakers Rx 8 Ma center Apex 40 , rears apex 10 en sub RXW12
Dit alles wordt aangestuurd door een Av 7701 , Mm7055 en de front zijn ge Bi- ampt waarvan de bas drivers door 2 Ma 6100 worden aangedreven .
Ben heel tevreden over de set totdat .... Op een dag ik een lichte brom in alle luidsprekers opmerkte die ik nooit heb gehad in het begin .
Eerst alle bekabeling gecontroleerd ook op aardlussen enz dan maar een stekkerblok aangeschaft van inakustik referentz en bijhorende voedingskabels voor beide componenten en sub.
Zelfs xlr kabels geprobeert maar helaas ... De winkel gaf me een denon avr 3312 ter gebruik om te zien of er dan nog brom aanwezig was en tata brom verdwenen
Toestel dan maar binnen gestoken in erkend testcentrum van marantz Belgie.
Na twee en een halve week toestel terug en ze zieden NIKS GEVONDEN , toestel dan maar terug aangesloter en daar was de brom terug
Terug naar de winkel gebelt en deze daar binnengebracht , daar samen met technieker getest op andere eindversterkers en ook brom!!!!!
Terug opgestuurd naar testcentrum in Belgie waar ze dan toch 2 nieuwe componenten ingestoken hebben
Blijkt nu dat er toch iets mis mee is want ze krijgen het niet goed ook met de componenten erin , dan maar opsturen naar testcenterum Nederland voor een second opinion???!!
Gelukkig heb ik nog garantie tot november 2014 maargelukkig met dit alles ben ik zeker niet
Zo dit alles uitgelegd komt de eindelijke vraag : hoe komt het dat de denon avr 3312 als voorversterker gebruikt in volume luider speelt dan de Av7701 , zels mijn vrouw en kid's merken dit op
Wat ik wil zeggen is op zelfde volume schaal scheelt dit enorm en alles was verdomd goed ingeregeld op de av 7701
Hopelijk schrikt de enorme brok uitleg jullie niet af