Ontkoppeling/Demping Canton Reference 9.2DC

Gestart door SMarcel, maart 06, 2014, 07:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Zoldar



Over die wieltjes. Waarom is dat een gek idee?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

bas focal marantz

Citaat van: pameijer op maart 21, 2014, 13:56:37
Als zo'n paneel weinig tot geen demping heeft zal dat een erg wollige bas geven.
Dat soort fenomenen vinden plaats als de kast mee moet trillen , daarom zie je altijd mooie dwarsdoorsnedes van fabrikanten hun speakers , dik hout met interne verstevegingen .
De units moeten verantwoordelijk zijn voor reproductie van geluid .



Het voorbeeld wat ik aanhaal waarin het wel wordt toegepast komt omdat de gebruikte breedbander geen laag kan weergeven , door gebruik te maken van dunne grote pannelen komt er toch enigsinds laag uit het geheel .
Dat is een compromie , totaal geen laag of wel laag maar niet perfect .


Maar ik ben wel nieuwsgierig wat er met wieltjes gebeurd onder Marcel's speakers .

xander32

Citaat van: Zoldar op maart 21, 2014, 14:24:22


Over die wieltjes. Waarom is dat een gek idee?
Die speakers zijn zo spuuglelijk dat ze fabrieks af met wieltjes worden geleverd, zodat men ze na gebruik weer snel uit het zicht kunnen worden verplaatst :yes:.

Zoldar

Beauty is in the eye of the beholder. Maar het ging me meer om wilson audio die daar geen probleem van maakt. Wieltjes. Toch niet de minste luidspreker fabrikant.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Zoldar op maart 21, 2014, 18:06:53
Beauty is in the eye of the beholder. Maar het ging me meer om wilson audio die daar geen probleem van maakt. Wieltjes. Toch niet de minste luidspreker fabrikant.
Wat ik destijds van de heren van BB&G begreep zijn die wieltjes slechts om tot de juiste opstelling te komen, i.v.m. het gewicht. Wanneer die bepaald is, dienen deze wieltjes te worden vervangen door spikes.

Marantz 81


bas focal marantz

Citaat van: xander32 op maart 21, 2014, 18:11:36
Wat ik destijds van de heren van BB&G begreep zijn die wieltjes slechts om tot de juiste opstelling te komen, i.v.m. het gewicht. Wanneer die bepaald is, dienen deze wieltjes te worden vervangen door spikes.
Dat idee kreeg ik ook , even zomaar schuiven is er met deze jongens er niet bij .

Cornelis1921

 stupid Interessant en plausibel klinkend betoog jouwerzijds, Bas. :yes: hello notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

#113
Censuur

xander32

#114
Citaat van: SMarcel op maart 22, 2014, 08:59:39
Ik laat jullie maar even lekker soebatten over de materie! Ik kom wel terug als de rust is wedergekeerd.

Onderwijl zit ik lekker te luisteren met de Canton's in de ideale luister positie (makkelijk te verplaatsen dankzij de wieltjes) en ik geniet.

Je hoort niet eens dat er wielen onderzitten, komt denk ik door de zomerbanden.

Even resumé, het geluid is super en het praktisch nut is al bewezen.

Groeten,
Marcel
Marcel, blijf gewoon jouw eigen plan trekken en vertrouw daarbij op jouw eigen oren :yes:.
Mijn betoog is slechts bedoelt om mijn ervaren te delen betreft het koppelen dan wel ontkoppelen van speakers. Wat jij daarmee doet is geheel aan jou. Jij hoeft jouw keuzes niet te verdedigen. Jouw situatie is anders, jij moet er mee leven (gebruiksgemak wielen) en er naar luisteren :wink:.

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op maart 22, 2014, 08:59:39
Ik laat jullie maar even lekker soebatten over de materie! Ik kom wel terug als de rust is wedergekeerd.

Onderwijl zit ik lekker te luisteren met de Canton's in de ideale luister positie (makkelijk te verplaatsen dankzij de wieltjes) en ik geniet.

Je hoort niet eens dat er wielen onderzitten, komt denk ik door de zomerbanden.

Even resumé, het geluid is super en het praktisch nut is al bewezen.

Groeten,
Marcel
Relax en genietze, Marcel. :roll: :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: SMarcel op maart 22, 2014, 08:59:39
Ik laat jullie maar even lekker soebatten over de materie! Ik kom wel terug als de rust is wedergekeerd.




Als jij dus wat zegt , een plan of idee hebt en mensen komen met advies en tips moeten ze dan in jouw straatje passen en anders liefer niet ?
Als je iets suggereerdt wat feitenlijk onjuist is moet men dat dan maar zo laten en niets erover zeggen ?

Dan vraag je wel wat van mij , dan zou ik je topics links moeten laten liggen , dat ga ik niet doen .
Ik lees graag je topics soms met intresse.
Kritiek van mij is geen aanval op jouw als persoon of betweterigheid van mij , al kan het mischien zo overkomen dan is dat niet mijn bedoeling .

Als andere met tips en adviesen komen zijn ze na mijn idee allen goedbedoelt en met de juiste intensies , ook al worden het soms discussies .

Ik zal nooit je eigen smaak of persoonlijke mening van een apparaat, speaker, opstelling bekritiseren , maar als er feitenlijk iets onjuist wordt gezegt of ik ben echt anders van mening je zou niet moeten willen dat ik of andere hun mond dan maar gaan houden , je suggereerd dat wel in mijn ogen met je gemaakte opmerking , erg jammer .
CiteerIk laat jullie maar even lekker soebatten over de materie! Ik kom wel terug als de rust is wedergekeerd.

De info over wieltjes is alleen goed bedoeld van iedereen .
Dat canton kast resonanties meeberekend is na mijn weten echt onjuist .
Het kan toch niet zo zijn dat men niet hierop in mag gaan .

Citaat van: SMarcel op maart 22, 2014, 08:59:39


Onderwijl zit ik lekker te luisteren met de Canton's in de ideale luister positie (makkelijk te verplaatsen dankzij de wieltjes) en ik geniet.

Je hoort niet eens dat er wielen onderzitten, komt denk ik door de zomerbanden.

Even resumé, het geluid is super en het praktisch nut is al bewezen.


En dit is jouw persoonlijke mening en ervaring hier zal ik/niemand met je over in discussie gaan .
Dat het voor jouw goed uitpakt is alleen maar mooi .

SMarcel

#117
Censuur

bas focal marantz

Citaat van: SMarcel op maart 23, 2014, 16:48:59
Hallo forummers,

Bedankt voor jullie reacties en ik neem het niet persoonlijk hoor.

Groeten,

Marcel
Zoals ik al zei je hebt leuke topics met mooie verslagen ik had het jammer gevonden als we niets meer mochten inbrengen  :wink:

SMarcel

#119
Censuur