Ontkoppeling/Demping Canton Reference 9.2DC

Gestart door SMarcel, maart 06, 2014, 07:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

stupid Lekker bezig, Marcel. En succes gewenst. HB byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Laat je de speaker nu ook zo staan dan ?  als ik het goed begrijp plaats je de Gel dempers tussen je laminaat vloer en Stands ??

Wonen de buren onder je dat ze zo,n last van het laag hebben ?

SMarcel

#77
Censuur

Marantz 81

ok duidelijk , toen ik nog monitoren had heb ik de stands afgevuld met Zilverzand klonk strakker en minder trillingen door de massa

Ja het is te begrijpen van de buren , zelf draaide ik volgens anderen extreem hard  :angel:  live concerten thuis  :-D dat je het drumstel ook voelt  8-) en jeje gaat afvragen of je niet beetje doof wordt zo,  ben ik mee gestopt buren elke keer overstuur  nonono en woon hier verder ook rustig en goed  :-) nu doe ik af en toe overdag op lekker volume en doen ze niet moeilijk over

SMarcel

#79
Censuur

xander32

Citaat van: SMarcel op maart 16, 2014, 10:44:44
...

Wij hebben ook goede buren en dat moet ook zo blijven, daar zal ik zelf alles aan doen om dat zo te houden, dan maar iets minder hard draaïen en meer investeren in ontkoppeling.
...
Goed bezig :yes:. Beter een goede buur dan ...

SMarcel

#81
Censuur

WilliamB

Citaat van: SMarcel op maart 16, 2014, 15:11:38
Toch nog even voor de duidelijkheid, dit "euvel" deed zich natuurlijk ook al voor met de EPOS speakers.

Ik ga denk ik toch maar voor de Moongel pads, baat het niet, schaad het ook niet. En misschien iets zelfmaken wat lijkt op bas-traps.

Groeten,

Marcel
Misschien heb ik wat gemist, maar is dat de reden dat je overgegaan bent naar monitor's ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SMarcel

#83
Censuur

jrm

Mooie speakers  8-)

Leuk verslag van het uitpakken en nu je zoektocht naar het ontkoppelen. Probleem zit heden ten dage vooral in de methode van bouwen, alle betonwanden en -vloeren worden tussen de huizen nagenoeg niet meer ontkoppeld en dan krijg je inderdaad last van contactgeluid zoals de bassen dat doorgeven.

SMarcel

#85
Censuur

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

SMarcel

#87
Censuur

Cornelis1921

#88
stupid Goed bezig, Marcel. En straks lekker genieten. :roll: :yes:

P.S. En mooie (beeld)verslagen! hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#89
Je gaat dus van koppelen (spikes), naar ontkoppelen (wieltjes)  8-).
In het algemeen zal juist d.m.v. koppelen het geluid strakker, droger worden, een wat scherper afgetekend stereobeeld. Ben dus benieuwd wat de wieltjes gaan brengen ...   :roll:

Siliconen wieltjes; m.i. is de belasting van de wieltjes in het skeelerverhaal een heel andere dan die onder een stand, dynamisch vs. statisch, spelen er heel andere krachten. Maar proberen kan altijd. Creatief is het iig.