Technics Se9200 reparatie

Gestart door HAL9000, januari 24, 2014, 19:44:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb het druk  :yes:   Heb ook een SE9200  behandeld.  Klacht was  dat  een kanaal  absoluut  stil was.  Ik vond  al  gelijk dat  de  behuizing  vreselijk  verroest  was.  Dat  en een  kapotte 5 A  zekering deed mij doen denken aan een  defecte  eindtrap. Alleen Rechts  was  kapot.  Ik heb  het een en ander gemeten, alle  eindtorren en  drivers  waren  nog goed. Emitters ook,  Ik heb 3 klein signaal  transistoren vervangen  per eindversterker.  En alle  klein signaal  torren in de  voeding  en protect  circuit.  Alles  wat ook maar een beetje  oxidatie  had  moest  weg. Elko's  waren al  gedaan.    Ik heb  ook het relais  vervangen  daar bleken de  contacten ook minder  te  zijn.   

Dit exemplaar is  zwaar beschadigd maar,  ik vind  het  toch  wel waard  om  deze een nieuw  leven te  geven.
de  foto's


zo  kreeg ik hem.

3  kleine  torretjes  moeten  vervangen worden.  De  was  nog  goed. 

printen schoongemaakt.

roest.



stel hem in zodat  die  het  beste  klinkt.

Ik vind  dit  soort versterkers  echt prettig  om aan te  werken.  Duidelijk  ontwerp  makkelijk  te  servicen  en  achteraf een  super  versterker  van 2x100Watt +-  rms  en  iets  zeldzaams.

Wel een apparaat  waar je van moet  houden  qua  uiterlijk  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Ik heb vroeger ook eens een setje van Technics gehad. Heden kom ik niet veel meer van dit merk tegen. Mooi gerestaureerd Hal!  :-)

jrm

Leuk verslag weer Jon!
Een Technics, inderdaad zag je die vroeger vaker.

Rob46


jrm

Zal eens kijken wat er mee gebeurt is  violent1

HAL9000

Citaat van: Rob46 op januari 24, 2014, 19:50:54
Ik heb vroeger ook eens een setje van Technics gehad. Heden kom ik niet veel meer van dit merk tegen. Mooi gerestaureerd Hal!  :-)

Leuk  welk  setje!?  technics  heeft  veel sets  gemaakt.

Ik heb zelf  een heel  rack  gehad  van technics.  pre  main,  VU's,EQ, tuner  in een. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Pfff daar vraag je mij wat. Ik praat echt over 20 jaar geleden. Ik weet nog wel dat het een losse voor en eindversterker was met waaiers in de kleur grijs/bruin....?

HAL9000

Deze  heb ik ooit  ook eens  gefixed.





Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: Rob46 op januari 24, 2014, 20:06:28
Pfff daar vraag je mij wat. Ik praat echt over 20 jaar geleden. Ik weet nog wel dat het een losse voor en eindversterker was met waaiers in de kleur grijs/bruin....?

Ja  daar  heb je  er  zoveel van  :schater:  Was  het een  hoog vermogend  setje of  slim line  achtig.
Met of  zonder  actieve  ventilator.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Rob46

Geen hoog vermogen en geen ventilator. Iets met HU als type aanduiding voor zover ik mij dit kan herinneren...

HAL9000

Citaat van: Rob46 op januari 24, 2014, 20:11:10
Geen hoog vermogen en geen ventilator. Iets met HU als type aanduiding voor zover ik mij dit kan herinneren...

Zegt mij  niks  tot nu toe.  Vond je het een goed  set?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!